Kék Bálna
Szöveges ítélet
Előzmények:
Daciák tömkelege a családban, majd Dodge Omni 1985 (sosem működött rendesen, de imádtam mert sokkal jobb volt, mint a Dacia), Lincoln Town Car 1989, Ford Escort 1995 (USA-beli, ha a Daciát leszamitjuk, a legrosszabb autóm volt), Mitsubishi Galant 1989, Mazda 323F 1994.
A nagy Kék Bálna nevét még az előző tulajtól kapta, én azóta sem találtam neki jobbat.
Nem voltam Saab rajongó, alkalmi vétel volt (sose tanul az ember, megint Fordot akartam venni) és fokozatosan szerettem bele az évek alatt. Bár nem ez az első autóm, jól passzolunk egymáshoz, ma pedig már elválaszthatatlanok vagyunk, mint Christine és Arnie. Az elején kicsit ormótlannak találtam a 9-5-öst az arányosabb és haragosabb 9-3-ashoz képest. Ma már csak nézem a parkolás után, hogy de jó vonalai vannak, sunáznám mint a tanitó nénit, pár nap buszozás után pedig már hiányzik a bálna.
Kényelem és esztétika
Az autó garázsban volt mielőtt hozzám került, azóta belvárosi utcákon parkol. Emiatt havonta kap valamelyik egy-két horzsolást, de az igen jó fényezés miatt még igy is rozsdamentes és új-szerű állapotban van. Szerintem ez benne van, nem azért vettem használt autót, hogy attól rettegjek, megkopik a ’ománc rajta, de azért mindig fáj kicsit.
Belül viszont kényelmes és nagyon finom. A sötétkék fényezés és világos barna bőr-kárpit elegáns és veszett jól néz ki, mindig is ilyet akartam. Jól szól a zene, CD mellett van még benne kazettás magnó, ami ma már old-school de én örülök neki, szólhatnak ismét a régi kazik. Talán két hangszóró leghátul még elférne.
Mint autó
Csakúgy, mint a belső teret, igyekszem az egész autót makulátlan műszaki állapotban tartani, ezért meg is kap tőlem mindent, ami jár neki. Ez a negyedik autóm, összesitve eddig mindig bevált a megelőzésre költeni, mint várni mikor romlik el benne valami. Egy Saab meg azért külön odafigyelést igényel, különben repulnek a százezresek. Kimélő 80%-ban autópályán használom az autót, de a maradék 20% az Budapest és pár Erdély-i túra. Bécsben nem használok autót.
Mint a legtöbb Saab-os aki népitéletet irt erről az autóról, én is komótosan ám tempósan vezetek és fogyasztási rekordokat döntök vele. Hozzáteszem, hogy minden komolyabb odafigyelés és lassú tötyögés nélkül. A jál bevált 2.3-as motor és a nagy turbó kiválóan passzol a bő 1.7 tonnás bálnához. A kövér gázas juhuuuUUUUUU érzést nem lehet kihagyni sosem, kell a saabrenalin amikor csak lehet, függő lettem. Turbólyuk az van de a hétköznapi vezetésben nem zavaró, és ha kell ott a Sport gomb. Na ez sokat vadit az autón meg fogyasztásmérőn is, a Winkler Cougar-jának átlagát simán hozza.
Nagyon jól lehet vele költözködni, 180 centis kanapé simán befért zárt csomagtartóval(!), és mindig marad benne még egy kis hely...
Most 200 ezer km van az autóban, remélem még legalább ennyi belefér. A Szikiék szerelik a bálnát, nem is aggódom miatta különosebben mert pontosan tudom, milyen állapotban vannask a klb. alkatrészek.
Hibalista
- A szokásos szervizen túl a szokásos: - SID panel 1x, és - egy besütött turbó, ami szerencsére jól sült el.. (olajcsere, olajcsere, olajcsere!). A Szikiék mentették ami menthető és ügyesen megcsinálták új és bontott alkatrészekből.
Ide hordtam szervizbe
Sziki. Szakemberek, szivesen magyaráznak, segitenek telefonon is. Nem a legolcsóbb, de nem is húznak le. 9-et kap, hogy nehogy elbizza magat.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ahmed Kümmeltürk a sarki szerelo Becsben. Mindig rettegek, hogy elront valamit. Csak ha nagyon muszaj pl.. olajcsere.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mazda 323F | Következő autója? | Ha kihalnak a bálnák, majd meglájuk. Vagy ha lesz uj 9-5-ös (2013?) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
