Igaz jóbarát, erős és gyengéd
Szöveges ítélet
Ahogy tapasztalom (s az itteni vélemények is ezt támasztják alá), a Saab-ot vagy utálják, vagy imádják az autósok. Én az utóbbiak táborához tartozom. Előbb csak tetszett, de a használat során szerelmes is lettem belé; ráadásul - legalábbis eddig - nem volt semmi komolyabb problémám vele.
Ezt az autót kétszer vettem meg. :-)
Először újként, cégautónak egy multinál.
Imádtam, a legjobb autóm volt, pedig legalább egy tucat új cégautót kipróbáltam már (hasonló méretű és kategóriájúakat) előtte és utána is. Két évig használtam ott, azután más céghez mentem. (Ahogy a volt kollégámtól hallottam, aki megörökölte tőlem, ő szívott vele utánam rendesen - nagyon sok hibája jött elő neki. Biztosan érezte az autó, hogy elhagyta a gazdija...)
Még akkoriban az Andrássy úton hátulról belémrongyolt egy Skoda Fabia-s bamba pofa a piros lámpánál. A tarkómat az aktív fejtámla támasztotta meg. Szegénynek az autója szétnyílt elöl, mint a tubarózsa. A Saab-on semmi, ismétlem, semmi nem látszott!!! (Igaz, levehető vonóhorog-tartó is van rajta hátul középen.)
A mostani munkahelyemen úgy adódott, hogy nincs cégautó, így kellett valamit vennem. Újat nem tudtam, így a használtak között nézelődtem, és legnagyobb meglepetésemre pont most került a korábbi szerelmem eladósorba (már egy második tulajtól).
Természetesen azonnal rárontottam.
Mostanra 260ekm van benne (én kb. az első hatvanat tettem bele), de egy friss motor-, turbó- és kuplungcserén van túl. Egyébként gyakorlatilag újszerű állapotban van, s ehhez képest olyan jó (korához képest reális) volt az ára, hogy ha ráköltök még 2-3 százezret a futóműre, kidörrentőre és más, egyébként is fogyó-kopó egyéb apróságokra (mint pl. izzócserék, woofer-cserék, fékbetétek, ablaktörlőlapátok, stb.), lesz egy kvázi új autóm, nem is akármilyen, ráadásul majdnem tizedáron.
Sajnos a xenon projektor-lencséjét nem tudtam megpucolni (pedig az már opálos lett), mert a projektor lencse rögzítése bennszülött módon van kialakítva; ezzel még küzdök egy kicsit.
Az étvágyáról annyit, hogy Fehérvárról (ahol megvettem) a 70-es úton 6.5l-es (mért) fogyasztással hoztam haza (igaz, 110km/óránál gyorsabban nem mentem, és csak egy komolyabb gázfröccsöt engedtem meg magamnak, midőn kb. 0.85 mp alatt megelőztem a városban egy előttem 25-tel baktató tanuló vezetőt). Tegnapelőtt pedig végigdugóztam egy baleset miatt a belvároson a klinikáktól Óbudára "kerek" egy óra tíz perc alatt, amit 11.5liter/100km-es átlaggal úsztam meg. 250LE-től ez nagyon nem rossz!!! Sőt, nagyon zsír!
Persze ha rángást kap a jobb lábam, akkor hamar felugrik 12 liter fölé, de addigra már Raikkönen is csak integethet a hátam mögűl... :-)
S minthogy olcsóbb a bekerülési értéke (a kisebb javításokkal együtt is), mint egy fapados új autó (akár Dacia Logan, vagy a legkisebb Suzuki), így a kis többletfogyasztását és adótöbbletét is lesajnálom; benne van az árelőnyben...
Az útfekvése pazar, a gyorsulása leírhatatlan (kár, hogy nincs 4WD változata), az üléseitől nincs jobb (komolyan!), a tetőablak fiatalít rajtam vagy 10 évet, a Harman-Kardon hifi is megállja a helyét (bár attól azért már hallottam jobbat is, pl. egy új fullos Volvo-ban...), de az igazán audiophile zenehallgatást úgyis inkább az otthoni cuccokon követem el, az nem autóba való.
Kíváncsi vagyok, hogy most, a régi-új gazdi alatt hogy fog viselkedni. Egyelőre jól érzem magam benne. De még mennyire...
Majd még írok róla egy fél év múlva - ha el nem felejtem.
Utóirat - aktualizálás gyanánt
Az első három tanknyi üzemanyag elfüstölése utáni döbbenet: 9.7l/100km átlagfogyasztás Érd és Budapest belváros között (reggel-este oda vissza)!!! Igaz, nem nyomok le mindenkit az útról, ahol lehet, gurulok és motorféket használok fék helyett, de simán együtt haladok a sorral. Szuper! (És még néhány kövér gyorsulás is belefért...)
Hibalista
- Amikor új volt (az első két évben) a bal első Xenon néha nem indult be (csere volt), és a turbó-nyomás időnként elment (természetesen mindig előzés közben...), azt megjavították. - Ezen kívül csak a benzint töltöttem bele.
Ide hordtam szervizbe
Polar Mobilhoz, mivel garanciális volt.Bajom nem volt velük, csak drágán dolgoztak.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Most (260ekm-rel a háta mögött) egy érdi Saab-szerelőhöz (Paulik).Eddig kedvező áron, és nagyon lelkiismeretesen dolgozik, de ez még egy új kapcsolat... :-)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
