A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-5 (1997-2009)

9-5 9-5 Aero 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Igaz jóbarát, erős és gyengéd

Szöveges ítélet

Ahogy tapasztalom (s az itteni vélemények is ezt támasztják alá), a Saab-ot vagy utálják, vagy imádják az autósok. Én az utóbbiak táborához tartozom. Előbb csak tetszett, de a használat során szerelmes is lettem belé; ráadásul - legalábbis eddig - nem volt semmi komolyabb problémám vele.

Ezt az autót kétszer vettem meg. :-)
Először újként, cégautónak egy multinál.
Imádtam, a legjobb autóm volt, pedig legalább egy tucat új cégautót kipróbáltam már (hasonló méretű és kategóriájúakat) előtte és utána is. Két évig használtam ott, azután más céghez mentem. (Ahogy a volt kollégámtól hallottam, aki megörökölte tőlem, ő szívott vele utánam rendesen - nagyon sok hibája jött elő neki. Biztosan érezte az autó, hogy elhagyta a gazdija...)

Még akkoriban az Andrássy úton hátulról belémrongyolt egy Skoda Fabia-s bamba pofa a piros lámpánál. A tarkómat az aktív fejtámla támasztotta meg. Szegénynek az autója szétnyílt elöl, mint a tubarózsa. A Saab-on semmi, ismétlem, semmi nem látszott!!! (Igaz, levehető vonóhorog-tartó is van rajta hátul középen.)

A mostani munkahelyemen úgy adódott, hogy nincs cégautó, így kellett valamit vennem. Újat nem tudtam, így a használtak között nézelődtem, és legnagyobb meglepetésemre pont most került a korábbi szerelmem eladósorba (már egy második tulajtól).
Természetesen azonnal rárontottam.

Mostanra 260ekm van benne (én kb. az első hatvanat tettem bele), de egy friss motor-, turbó- és kuplungcserén van túl. Egyébként gyakorlatilag újszerű állapotban van, s ehhez képest olyan jó (korához képest reális) volt az ára, hogy ha ráköltök még 2-3 százezret a futóműre, kidörrentőre és más, egyébként is fogyó-kopó egyéb apróságokra (mint pl. izzócserék, woofer-cserék, fékbetétek, ablaktörlőlapátok, stb.), lesz egy kvázi új autóm, nem is akármilyen, ráadásul majdnem tizedáron.

Sajnos a xenon projektor-lencséjét nem tudtam megpucolni (pedig az már opálos lett), mert a projektor lencse rögzítése bennszülött módon van kialakítva; ezzel még küzdök egy kicsit.

Az étvágyáról annyit, hogy Fehérvárról (ahol megvettem) a 70-es úton 6.5l-es (mért) fogyasztással hoztam haza (igaz, 110km/óránál gyorsabban nem mentem, és csak egy komolyabb gázfröccsöt engedtem meg magamnak, midőn kb. 0.85 mp alatt megelőztem a városban egy előttem 25-tel baktató tanuló vezetőt). Tegnapelőtt pedig végigdugóztam egy baleset miatt a belvároson a klinikáktól Óbudára "kerek" egy óra tíz perc alatt, amit 11.5liter/100km-es átlaggal úsztam meg. 250LE-től ez nagyon nem rossz!!! Sőt, nagyon zsír!
Persze ha rángást kap a jobb lábam, akkor hamar felugrik 12 liter fölé, de addigra már Raikkönen is csak integethet a hátam mögűl... :-)

S minthogy olcsóbb a bekerülési értéke (a kisebb javításokkal együtt is), mint egy fapados új autó (akár Dacia Logan, vagy a legkisebb Suzuki), így a kis többletfogyasztását és adótöbbletét is lesajnálom; benne van az árelőnyben...

Az útfekvése pazar, a gyorsulása leírhatatlan (kár, hogy nincs 4WD változata), az üléseitől nincs jobb (komolyan!), a tetőablak fiatalít rajtam vagy 10 évet, a Harman-Kardon hifi is megállja a helyét (bár attól azért már hallottam jobbat is, pl. egy új fullos Volvo-ban...), de az igazán audiophile zenehallgatást úgyis inkább az otthoni cuccokon követem el, az nem autóba való.

Kíváncsi vagyok, hogy most, a régi-új gazdi alatt hogy fog viselkedni. Egyelőre jól érzem magam benne. De még mennyire...

Majd még írok róla egy fél év múlva - ha el nem felejtem.

Utóirat - aktualizálás gyanánt
Az első három tanknyi üzemanyag elfüstölése utáni döbbenet: 9.7l/100km átlagfogyasztás Érd és Budapest belváros között (reggel-este oda vissza)!!! Igaz, nem nyomok le mindenkit az útról, ahol lehet, gurulok és motorféket használok fék helyett, de simán együtt haladok a sorral. Szuper! (És még néhány kövér gyorsulás is belefért...)

Hibalista

- Amikor új volt (az első két évben) a bal első Xenon néha nem indult be (csere volt), és a turbó-nyomás időnként elment (természetesen mindig előzés közben...), azt megjavították. - Ezen kívül csak a benzint töltöttem bele.

Ide hordtam szervizbe

Polar Mobilhoz, mivel garanciális volt.Bajom nem volt velük, csak drágán dolgoztak.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Most (260ekm-rel a háta mögött) egy érdi Saab-szerelőhöz (Paulik).Eddig kedvező áron, és nagyon lelkiismeretesen dolgozik, de ez még egy új kapcsolat... :-)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Mondeo Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-5 1997 (2005)

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s