Gyula bácsi, a mértékadó minőség
Szöveges ítélet
2010. április: Nekem nagyszerű vétel volt; a 'neotonos' Pásztor Laci volt az első tulajdonosa (márkaszervízben javíttítva), majd egy budai építészmérnök, aki a testvére BMW-szervízébe tartatta kiváló karban Gyula bácsit (a név emléket állít az új köztársaság 2. miniszterelnökének, aki egy SAAB 9000-ben nyakrándulással megúszta a totálkáros balesetet). Hobbim az autószerelés, Gyula bácsi pedig törődésre és gondoskodásra vágyik, így egész jól kiegészítjük egymást.
Erősségei: csodálatosan kényelmes, strapabíró bőrülések, igényes műszerfal és beltér, egész jó teljesítmény, üzembiztosság és az elfogadható fogyasztás kombinációja.
Gyengeségei: kartergáz-szellőztető rendszer átalakítása (PCV # Update Kit),az olajteknő időszakos tisztítása és full-szintetikus csúcsminőségű olaj használata létszükséglet - egyébként az olajsártól eltömődő olajjáratok miatt tönkremegy a motor.
Még 2-3 évig tervezem használni, aztán meglátjuk...
***
2012: eltelt 2 év és jobb állapotban van, mint amikor megvettem. Gyárilag kábelezett telefonkihangosítóhoz bluetooth egységet kapott, új gumikat, tartalék DIC (gyújtás)panel megrendelve.
***
2014.10: 4,5 év és 100E km használat; hengerfej-felujitas es gyurucsere utan megszunt az olajfogyasztas (1 liter/1800 km volt), megkerult nehany loero es kitisztult a kipufogo. Kapott egy uj gyari fakormanyt, gyari disztarcsakat a teli kerekekre es egy extra olajcseret a bejaratas utan.
***
2014.11: egyre több bontásra váró évjárat és színazonos 9-5-ös van az apróhirdetésekben, így pl. komplett első lökhárító vagy komplett, karcmentes jobb hátsó és bal első ajtókhoz jutottam hozzá jutányos áron; a bőrülések remek állapotban vannak, bár a vezetőoldali üléspárnája már cserélhető lenne; mivel nincs kiszakadva, így rendszeres bőrápolással újjá tudom varázsolni. A minőségérzet változatlan.
Sajnos a bőrkormányon elszakadt a cérna :-, így cserélni kellett; jutányos áron jutottam hozzá: gyári, bontatlan csomagolású sötét dió-barna és fekete bőr borítású kormányhoz. Színben is harmonizál a faberakásos műszerfallal - kifejezetten javult a vezetési élmény!
Hibalista
- Ált.: kopó alkatrészeket kellett csak cserélni, amely a futásteljesítmény mellett számomra teljesen elfogadható. Részletesebb infókért belinkelem a karbantartási táblázatot: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AnCRLKjwWcpPdE9lcS1TSlZEZGliVmo4THlKa25NNUE#gid=0 - *** - 2014.10.: 250E HUF-os motorgenerál, azaz teljes hengerfej-felujitas, hengerfej-tomites, szivosor es kipuff-sor tomites, tocsavarok, dugattyu-gyuru csere, dugattyu-csapagy csere. Oka: 2 kipuff-szelep egy resze elegett. -
Ide hordtam szervizbe
Saját magam javítom. Nagyon jó szakirodalom és szerelési útmutatók érhetőek el innen: www.saabcentral.com
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Helyi autószerelő műhely; van 1-2 kiváló szakijuk, de hibafeltárásban több esetben is segítségre szorultak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 305000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | '71 VW 1302 L, azaz Piroska | Következő autója? | 9-5 (2010-es) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
