Gyerekkori álom - imádott nagyvas
Szöveges ítélet
Először is mindig egy nagy erős autóra vágytam. Valahogy mindig BMW-t akartam, de most már örülök hogy ez lett belőle.
Amikor megláttam egyből beleszerettem, ez már a ráncfelvarrás utáni változat olyan aero-s spoilerekkel. Gyönyörű! Beülni szintén élvezet, az ülések mintha fotelek lennének. Természetesen bőrösek. Télen kicsit hideg, na de van ülésfűtés, ez sajnos hátulról hiányzik. Ami zavaró az a kijelzők pixelhibája a rádió az óra nem mindig látszik rendesen, de ez állítólag típushiba.
Az igazi élmény a motor beindítását követően kezdődik. Hihetetlen, de nincs ellenfél, na jó múltkor egy 645i lenyomott igaz csak éppen hogy. A szolid külső egy vadállatot takar. Imádom legyorsulni a sok agyontuningolt matchboxot. Kettesben padlógáznál szinte kitépi az ember kezéből a kormányt, oda kell rá figyelni. Célszerű ismerkedni vele egy kicsit mielőtt vadulni kezdünk.
Ami még tetszik hogy viszonylag kevés van belőle a többi presztizsautóhoz képest.
Sokan panaszkodnak hogy drága a fenntartása, nem tudom szerintem a vásárláskor kell odafigyelni és akkor nem lesz nagy gond. Én amióta nálam van kétszer cseréltem olajat (előszőr 5w40, másodszor 5w50ez talán most jobb) és olajszűrőt. A vásárláskor pedig lecseréltem a levegőszűrőt és a gyertyákat. Két gumigarnitúra (Pirelli téli - Dunlop nyári) kellet rá ezt is kihoztam 120 illetve 112 ezerből . Mindkettő 225/45R17 méretű. De ezek más használt kocsinál is cserélendő alkatrészek. Egy probléma volt vele hogy néha rángatott emiatt lett a főtengely jeladó cserélve, azóta a probléma megszűnt. Ha mindezt összeadjuk akkor kb. 300 ezret költöttem rá, az autót 3,5 millióért vettem ez szerintem nem sok. Még az átírással eggyütt sem éri el 4 milliót ami egy alsó középkategóriás kocsi alapára.
Amióta utoljára írtam ide, elrepedt a fűtéscsap, és szivárgott a hűtővíz. Gyorsan és olcson javítható volt. A hűtőfolyadék cseréje amúgy is aktuális lett volna.
A SID kijelző közben megjavult magától. :-)
Azóta "elment" a benzinszivattyú, ez sajnos azzal járt hogy megállt a gép és autómentőt kellet hívni :(. De nem baj ez belefér, akkor is nagyobb élmény mint egy Toyota :). Továbbá fékbetéteket kellet cserélni. Ezenkívül kapott egy kis chip tuningot (Nordic Stage 1 - 225 LE, 330 Nm). Azóta mégjobban imádom!
Hibalista
- Holtpont jeladó (fótengely jeladónak is hívják) - az alkatrész ára a Polárnál 40 ezer lett volna, de a www.saab-box.hu-n 18 ezerért megkaptam!
- Fűtéscsap - 3800 Ft volt mivel szólt a szerelő hogy ne Saab-ként hanem Opel-ként kérjem az alkatrészt a boltban (Omega, Calibra). És tényleg így harmadáron van ugyanaz, röhej még a cikkszám is megeggyezik!!
- Benzinszivattyú 36 000 Ft
Ide hordtam szervizbe
1, Várkapu Autóház Nagykanizsa (jelenleg Skodával foglalkoznak, de még megvannak a Saab-os szerelők és gépek)
2, Alkatrészt csak a www.saab-box.hu-n érdemes venni, még akkor is ha máshol szerelik be.
3, Saját kivitelezés (olaj, szűrők, gyertya)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Picasso | Következő autója? | Saab Aero |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
