Drága főúri mulatság!
Szöveges ítélet
Elég elhanyagolt állapotban vettem, 890.000.- forintért. Idáig ráköltöttem 500.000.- Ft-ot, most rendben van az autó, teljesen makulátlan. A gyárilag 150 LE-s kétezres turbós motorban ki van cserélve a motorvezérlő elektronika egy Hirsch computerre. (Ez az egyetlen, amit a Saab beleenged az autójába anélkül, hogy ugrana a garancia.) Ezzel a motorvezérlővel 210 LE-s a gép, és a nyomatéka is jócskán megnőtt. Nagyon jól megy, csak olyankor nem szabad a fogyasztásmérőt nézni..
Egyébként én igazából a kényelme, a luxusa, a biztonsága miatt vettem, így öregurasan használom, nem hajtom. Az a baj, hogy így is 9,5 litert fogyaszt.
Amúgy tényleg nagyon jó vezetni: csönd van belül, nagyon jól szól a gyári Harman Kardon hifi, este gyönyörű benne a millió kis visszajelző és lámpa világítása. Az ülése vajbőr, és lyukacsos, mivel szellőztető motor is van benne. Minden elektromosan állítható.
Amikor beleül valaki először, rögtön megkérdezi, hogy milyen autóban ülök? Látszik rajta, hogy nagyon tetszik neki a főúri luxus, a kényelmes kartámaszos ülés, az elektromos ülésállítás, a zene minősége, a csend az autóban, és az egész belső tér.
Az autó nem városi használatra való, az országúti, vagy autópályás utazás a lételeme: a bekapcsolt tempomattal öröm vele autózni. Soha, semennyi utazás után nem szálltam még ki fáradtan belőle.
Viszont állandóan ott lebeg a szemem előtt a rémkép: mikor romlik el benne megint valami, és az mennyibe fog kerülni.
Új korában ez az autó több, mint 11 millió forint volt 1998-ban. Most teljesen rendbe téve körülbelül másfél millióban állt meg. Hogy ez sok vagy kevés egy ilyen luxus cirkálóért? Ezt mindenki döntse el maga. Egy biztos: aki jó autót akar egy ilyenből csinálni, annak költenie kell rá, mert amikor valami elromlik, az nem filléres tételből javítható!
Hibalista
- Elég elhanyagolt állapotban vettem, 890.000.- forintért. Sok minden rossz volt rajta, de makulátlan autót akartam, így elindult a pénzköltés: - Motorolaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, benzinszűrő, váltóolaj, gyertya, hűtőfolyadék, ékszíj, ékszíjfeszítő görgők, vízpumpa, és fékfolyadék cserével indítottam. - Ezután az elektromos dolgok jöttek: akkumulátor és rengeteg kiégett külső izzó, illetve műszerfali belső izzók és a kapcsoló gombok izzóinak cseréje. Tükörállító kapcsoló csere, ülés memória kapcsoló csere, fényszóró törlő motor csere, SID kijelző javítás (pixelhibás volt). - Első féktárcsák, fékbetétek, hátsó nagy szilentek, egyirányú szelep, kipufogó tartó gumi, ékszíjvédő burkolat, légszűrő tartó gumibak, ablakmosó tartály kupak, felújított váltógomb, négy használt Continental gumi. - Futóműállítás - Gyári kulcs megrendelése (1 db-al vettem). Idáig ráköltöttem 400.000.-Ft-ot, és azt hittem, hogy most már makulátlan, rendben vagyunk. De jöttek a továbbiak: Bal hátsó, majd a bal első központizár motor cseréje, bal első ablakemelő görgők cseréje. (39.000.-) - Később kidurrant a kuplung hidraulika cső, ezt is cserélni kellett. (5500.-) - Egy újabb nagy érvágás jött: kidurrant a radiátor fűtőcsöve, aminek javításához ki kellett szedni az egész műszerfalat. Mivel a hűtőfolyadék befolyt a kocsiba, és szétrohasztotta a szőnyeget, így ezzel együtt azt is cserélni kellett. A klíma motorjának egyik határoló műanyag alkatrésze is el volt törve, hibát jelzett a klíma, így azt is cserélni kellett.(Összesen 90.000.-Ft volt a javítás.) - A klímát újra kellett tölteni a fűtőradiátor javítása után. (10.000.-) - Az ajtó behúzó kapaszkódóján az anyag málik, ez típushiba a bézs belterű autóknál. A szürke belterű autókon nincs ilyen probléma a fogantyúval.
Ide hordtam szervizbe
Saab szerviz (Rácz mobil)Jó, de drága. Lehet nézni az autót a javításnál.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Saab TörőcsikDrága, és nekem hanyag munkát végeztek, vissza kellett vinnem az autót, és be kellett fejeztetnem velük az összeszerelést.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 210300 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
