Az (auto) álmom (szinte) megvalósult
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem a "vasat". Régi álmom volt, nagy beruházás, amikor/amióta megvettem (eredetileg 9.3-t akartam, de a presztizs... :) ).
Sokat utazok, felét autópályán, nagyon kényelmes, bár a szélzaj lehetne kisebb is. Biztonságosnak érzem (minden jel szerint az is!), ami nem elhanyagolható szempont, ha 3 gyerek ül az ember mögött v. várja haza!
Teljesítménye eléggé ott van, bár ez csak a 150 lovas, de nem nagyon kell vele szégyenkeznem. Alacsony ford-ról is jól húz, az automatával meg egyenletesen gyorsít. A turbó sokat jelent, látom nap, mint nap. "katalógusszökevény" tádék füstőlve kinlódnak ott, ahol ez megy lazán. (aki nem tudja: a turbót hűteni kell erősebb használat után!) Bőrős, ez szép is strapabíró is, az ülésfűtést nagyon imádom!! Nyáron jó lenne a szellőztetés is bele, na de majd a következőben (Aero a terv, a teljesítmény miatt is. Hiába, ha az ember belejön. Addig esetleg egy kis chip tuning..)
Fogyasztás (fele város, fele országút ill. autópálya): 11,5 gyakorlatilag télen-nyáron. Igaz ha van hely nem szoktam 140-150 alatt menni, ilyenkor kb. 3000-t forog automatával a motor. (egyszer hajtottam egy Merdzso clk-t, 4000 felett kavargott hasonló tempónál.) A futómű kissé lágy (előtte Honda Accord aerodeck-em volt), de a pesti utakon nem is akkora hátrány (azért az 9.5 aeroé jobb)
A Hifi-je szépen szól, bár ebben nem vagyok profi. Csomagtare bőven oké, 4 személy nyaraló cuccát állja.
Biztos vannak jobb autók, de nekem ezt tetszik. A műszerfal páratlan, aki ezt megszokta nehezen vált, szerintem.. :)
Ami jó lenne, (az aero felszereltségen túl), esetleg a négykerék hajtás, úgy hallom lassan eljön a Saab-nál is ez a kor. Talán megérem (pénzzel...)
Ja, 2002-ben (nyáron) vettem 4,2M-ért (akkor ez jó ár volt), ma kb. 1,5M-t ér, a hitel lassan lejár.
kiegészítés:
Az aero tervekről letettem. Elég sok a széthajtott, ezt már nem kockáztatom. A chiptuning is kimarad (úgy látszik), amire "tellene", ahhoz nincs elég bizalmam, amiről tudom, hogy jó, annyit nem szánok már rá. Azt hiszem kihúzom inkább az Új 9.5-ig (hátha lesz valamikor..), főleg, ha lesz hibrid. Igazából már csak arra vágyom. (igen, pl. a 3 gyerek: nem mindegy hova nőnek fel).
A vad hajtásokról egyre inkább leszokok, bár a tempo nem csökken, csak a stílus szelidebb.
Az azért jó érzés, hogy 9 évesen is dícsérik, hogy milyen szép.
A Megérte a pénzét? -re igazán nincs őszinte válaszom, mert q. sokat költöttem rá, de így se cserélném másra (de pl. a Lexustól irigylem a megbízhatóságát!), Imádom (mint autót).
Hibalista
- DI-panel (130eFt mentéssel), Turbó (130e, felújítás, nem gyári...), termosztát (4e), szellőző ventillátor (90e, ha jól emlékszem), izzók, fékbetétek stb. ami természetes, ill. már jelentkezik a kipufogó (55-60e körül mondják.) fényszóró üveg (12e), kormány szervó cső (asszem´: 40e), A Nagy Falat: vezérműszíj, dugattyú, főtengely, [megforgott a főtengely csapágy], szilentek [tonnaszám], egy halom "apróság" +motor ki-be..., stb. (summa: 706e!!!), rá két hétre a főtengely-szög jeladó (30e). Lassan meghal a kipufogó is... :(
- Kicsit már kezd elegem lenni a szervíz számlákból...
Ide hordtam szervizbe
1, Polár: jó színvonal (pl. autómosás 15ekm-snél, kv-üdítő-újság-taxi, stb) de NAGYON VASTAGON FOG A CERUZA! Visszahívásos-garancia hosszabbításos témánál sunnyognak! (4)
2, Rácz Mobil: Jók és korrektek, de nekem nagyon messze vannak.(7)
3, [most már évek óta ide hordom] Sziki car: korrektek, kedvesek, kedvező ár, rugalmasság.(8), ami hiányzik az a normális munkalap, csak "sajtpapirok" vannak, ami nem illik a jó minőségű munkájukhoz.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 167000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Honda Accord Aerodeck | Következő autója? | Saab New 9.5 (hybrid), majd... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
