Szolgáló IKEA-s repülő
Szöveges ítélet
Jó ár-érték arányú - használtan. Én 5 ért jutottam márkaszervízből egy másfél éves darabhoz (eredetileg 12).
A motor 2000-es, gyakorlatilag örök darab, mivel az utolsó svéd tervezésként az alacsony nyomású turbó dolgozik helyette. Nagyon kíméli a motort, 160-nál 3100-at pörög, lehetetlen széthajtani.
A fogyasztás nehéz lábbal sem megy 10,5 felé vegyes használatban. Ausztriában ez az érték 9,5.
A Vector futómű 17´´ kerekekkel nem Mo-ra való, de szerintem egyik autóé se....
Rendkívül - sőt meglepően - csendes, a legnagyobb zaj a futómű surlódási zaja. Kicsi a szélzaj, és még kisebb motorzaj. Villanymotor hang. Körülbelül a Jaguár csendességéhez mérhető, a BMW is zajosabb nála. (5-ös, 1-es van a családban)
Kritikán aluli a Saab fényezése. 2 évesen lepattog a műanyag elemekről a festék, pl. kilincs belső oldala. A lemezeken is rendkívül sérülékeny. Méltatlan egy ilyen márkához.
Az automata váltó a GM-é, 5 sebességes, ennek módosított változata van az E39 BMW-ben. Együtt lehet vele élni, de nem szereti ha megzavarják, ha hozzászokott egy vezetési stílushoz. Én egyébként kifejezetten automatát kerestem.
A hátsó lábtér szűk, viszont a csomagtartó nagy, és jól pakolható. Az első ülések kiválóak. Kényelmes 2 személynek + 2gyereknek. Biztonságos, jó nehéz svéd vas (1550 kg önsúly). Ha csattansz, megvan a passzív biztonság, nagyobb esélyed van életben maradni.
Nagyon jó skandináv extra az ülésérzékelővel kombinált kinti hőmérséklettől függő szakaszos, automata ülésfűtés.
Hiányoltam viszont egy svédtől a maradékhő befújást állófűtésként (á lá BMW).
A zenerendszere (hangzás, állítás) szar.- ´80-as évek.
Esőérzékelős ablaktörlő vezetőbarát módon működik, ha kell dolgozik, ha nem nem. Automatán lehet hagyni. érdekes extra, hogy az ablakmosáskor beprogramozható, hogy záródjon a külső levegő beáramlása automata módon, hogy ne jöjjön be a szag....no comment.
A motor brutális nyomatéka az első kormányzott kerekeken jön le, ami a peres gumikkal kis hazánk nyomvályús útjain szerintem kifejezetten balesetveszélyes. Nem csajos autó.
A dizájn tipikus IKEA. Letisztult, praktikus, ugyanakkor van repülős fülke hangulata. A Nigth panelt minden autóban kötelezővé tenném.
Javaslom nyúzós autónak, családi autónak meggondolnám... Rendkívül megbízható és igénytelen, ha megkapja a kötelező karbantartást. De egyebet nem kér.
Nagyon jó az image-a, elismerik, presztízsautó, ugyanakkor nem irigykednek rá. Tipikus undestatement.
Hibalista
- gyakorlatilag semmi. még az izzó sem égett ki. A kötelező szervíz viszont horror (nagyszervíz igaz 2 lengőkarral súlyosbítva - 429 e Ft), viszont nem kell köztesen behordani a szervízbe. 20 e km-ként elvinni, kopóalkatrészeket cserélni, ennyi.
Ide hordtam szervizbe
Saab Polar Mobil.
Jó. D körülményesebb bejelentkezni, mint a Brit Királyi Házhoz. Ha menni akarsz 7-10 nappal előtte egyeztess időpontot. Ráadásul szigorúan betartják a déli egy órás ebédszünetet - biztos erős a szakszervezet :-)))
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 530 dA | Következő autója? | jó kérdés |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
