A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-3 (2002)

9-3 2.0t 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Szerethető prémium, kis hibákkal

Szöveges ítélet

Sokáig nem volt autóm. Többet is megnéztem, több márkából is, egyik sem tetszett. Nem voltam ráizgulva az autóra, csak éreztem, hogy most már azért kéne venni valamit, gondoltam várok és ha adódik valami, megveszem. Egyik ismerősnek került eladó sorba az autója. Sokat gondolkoztam, de újonnan vette, végig szervizelte, nem hajtotta, nem sokat futott, jó áron adta, hát megvettem. Volt rajta pár karcolás és két helyen a festéket is kellett volna javítani, de barbár módon hibajavítóval lekentem. Hozzáteszem 1mm széles, és két db 5cm hosszú csíkról van szó olyan helyen ami eléggé lenn van és nem látszik. A többit karcolást hagytam ahogy van pedig egy polírral csodákat lehetne tenni. Miért? Mert így ha rám nyitják az ajtót (és rám fogják)nem kapok agyvérzést és infarktust egyszerre. Csak megvonom a vállam, hogy "Még egy!". Ráadásul ezek a hiányosságok csak akkor látszanak ha 1 méternél közelebbről nézzük az autót. Lehet barbár vagyok de ez van.

Mivel még nem mentem vele sokat, csak azt tudom elmondani, vételkor mit csináltam vele.
Egy stabilizátor rudat kellett rajta cserélni, olcsón sikerült megoldani, és a gyári kulcsok iszonyat állapotban voltak. Vettem két új házat, kulcsszárral, hogy akkor már a kulcs is nézzen ki normálisan, ne legyen lerohadva félig a gumi róla. Majd amikor meghallottam, hogy annyiba kerül a másolás, mint a távirányító ház, elnapoltam a dolgot, viccesen soknak tartottam 4000-et egy kulcs másolásáért.

Persze mit csinál az ember ha vesz egy turbós benzines autót, ami erősebb mint bármi amije korábban volt? Előrültködik egy tank benzint vele. Aztán amikor vége a "Húúúdemegy!" hangulatnak, akkor akkor elkezdi szemlélni az autót más szemszögből is.

Először is rájövünk, hogy ez nem az az autó amivel hülyegyerek módjára, turbót szétgyilkolva kell közlekedni. Sokkal inkább valami amivel a kellő teljesítmény tudatában közlekedünk, és ha kell akkor oda is lehet neki lépni. A 175 Le igazából mindenre elég amire egy "normális" embernek bármikor szüksége lehet.

A futóműve rettentő kemény, szétrázza az autót. A 225/45-ös kerekeket pedig minden kis úthiba megvezeti, folyamatosan korrigálni kell. A 205-ös téli gumikkal sokkal komfortosabb.

A beltér egyedi, nem szokványos, a lábtér hátul lehetne nagyobb is, viszont kényelmes.

Amit nem nagyon tudok felfogni, hogy egy másfél tonnás autóból miért pont azt a 10 kilót kell kispórolni amitől a beltér is olyan érzetet ad, hogy "Na ez össze van rakva!" Minden egyes műanyag külön életet tud benne élni rosszabb úton. Ha csak megfogom az ajtóbehúzót akkor is hallani, ahogy összecsúszik a két műanyag darab. Miért???? Mondjuk mivel ettől folyamatos alapzaj van az autóban érdekes módon nem zavar annyira mint amikor ismerősöm BMW-jében síri csendben egy valami elkezd zizegni. Persze az is lehet, hogy mivel maga az autó nem túl hangos, a benn lévő zörejeket is jobban hallani.

Fogyasztás? Lábfüggő. Országúton könnyű lábbal 7-8 között lehet tartani, városban 10-11 között. Ez a normális használatot jelenti. 7 alá mondjuk szerintem nem is lehet levinni, de városban 11 fölé simán. Nem is kell erőlködni. Persze ilyenkor a szabályokat nem kicsit szegjük meg.

Egyelőre ennyi. Most vettem nem mentem sokat érdemben nem tudok még sokkal többet mondani.

2013-November
Itt van az ősz itt van újra, szét is ment az akksim újra. Belekerül egy új Varta.
Közben kiderült, hogy a fogyasztást le lehet vinni 7 alá országúton. Ennek örülünk. Kifejezetten.

Közben rájöttem elég jól szól a zene. Hány lehet fogni a Bartókon és Kossuthon kívül vidéken? Nálunk hármat. Az nem sok. Ok legyen CD gondoltam, majd nagy elánnal elkezdtem gyártani a válogatásokat. Lemegyek, kosiba be, cd-t be. Hát nem nagyon szerette az írt CD-met. Lejátszotta, de nagyon elgondolkozott. OK vissza lassabban megírjuk. Az eredmény kicsit jobb, de még nem ütötte meg azt a szintet amit elvárnék. Még mindig gondolkozik. Gyári CD persze jó.
OK akkor bedugjuk a Telefont AUX-on. Ami nincs.... Kis netes keresgélés, kiderül, hogy az AUX nincs engedélyezve a hifiben és bekábelezve sincs az autó. Irány a szerviz. Óóóóó nem annyira egyszerű, mert épp össze vagyunk veszve a Polar Mobil utód cégével, nincs jogosultságunk. Khm.....
Elmegyek másik céghez akik korábban foglalkoztak Saab forgalmazással. Megjegyzem vidéken lakom, ez a kettő is csodának számít, hogy van...
Ők rögtön azzal kezdték, hogy persze, de nekik még soros portos cuccuk van amit a TEC II számítógéppel össze kell dugni, és épp új gépet kaptak a műhelybe amin természetesen nincs soros port. Szereznek egy USB átalakítót, felteszik a gépre, megcsinálják a következő héten.
Nem vagyok türelmes ember, nem örültem neki de ez a válasz már sokkal jobban tetszett. A kábelezés nem érdekel, az a legkevesebb. Most akkor várunk, hogy szerezzenek átalakítót.

2014-Tavasz
Eltelt pár hónap és megtettem pár ezer km-t. Kicseréltettem a két első lengéscsillapítót, toronycsapágyakat, amikkel alapvetően nem volt még baj, de hideg időben kopogott, ami zavart.
Ami egyre kevésbé tetszik az a belső kialakítás. Igazából minden hónapban lebonthatnám valamelyik ajtót, vagy műanyag elemet, hogy kitömködjem valamivel a folyamatos zörgések kiküszöbölésének érdekében. Ez gáz...
A másik dolog, amivel nagyon nem tudok kibékülni az az elektromos ablakemelők működése. Rendszeresen elfelejtik a beállításokat, egyszerűen nem lehet őket felhúzni, mert mennek felfelé egy darabig, majd visszamennek. Ezt lehetőleg szakadó esőben egy parkolóházból kijövet, hogy lehetőleg teljesen bőrig ázzak. Sajnos a Google-ban az első 5 találatban megtaláltam a választ. Autó leállít, kulcs kihúz, ajtó kinyit, ajtókábel kihúz, 10 másodpercet vár, összerak a sorrend. Na de miért is kell ezt rendszeresen megcsinálnom???? Előző tulajnak is folyamatos problémája volt az ablakemelőkkel. Ez is gáz...
Ezek azért eléggé tudják rombolni a kialakított képet, annak tudatában, hogy a jóval alacsonyabb árkategóriájú autóim közül egyik sem zörgött ennyire, vagy nem felejtette el a beállításokat.

Hibalista

- - Bal első stabilizátor rúd. (anyagáron, utánagyártott 6e) - - Távirányítóház a kulcsokon. (4e/db, 1e a kulcsszár, 4e a másolás - na ezt kihagytam) - - Akksi (22e)

Ide hordtam szervizbe

Cégnél ahol dolgozom

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 124000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Civic Következő autója? Még nem gondolkozom ilyenen
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-3 2002 (2002)

További ítéletek (61 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s