Száguldó páncélszekrény
Szöveges ítélet
A második 93 Saab van most alattam. A korábbi széria lényegesen kiforrottabb modell volt, gyakorlatilag semmi nem romlott el rajta, a 2003-as modellévű sportszedánról ezzel szemben ez nem mondható el.
(azt még a Polar sem rejtette véka alá, hogy a 2002-2004-es modellévekből származó autók nem a legsikerültebb darabok)
Lássuk előbb a pozitívumokat: a szerelőmet idézve valóságos száguldó páncélszekrény, úgy menne át egy Volvon, mint kés a vajon. Ez az autó kétségkívül a biztonságról szól.
A 93-as formája (számomra legalábbis )gyönyörű, az ülése rendkívül kényelmes, nagyon dinamikus a motor, különösen azóta, hogy 150 lóerőből 205 lett egy mindössze egyes fokozatú chiptuningnak köszönhetően. 170 -nél még elég szép tartalék van a motorban egészen 220-ig. Nagyon jó vezetni az autót, különösen autópályán, ahol különösen a BMW-s f....fejeket nagy élmény alázni.A motor nagyon csndes, álló helyzetben néha a műszerfalon nézem meg, hogy jár-e a motor....
Az autó egyébként eléggé kiszámíthatatlan, és a hibák mintha valahogy szakaszosan jelentkeznének. 20 ezer kilométerenként semmi, azután egyszerre három dolog is tropára megy. Nem tudom elfogadni, hogy egy 10 millás kocsiban 80 ezer kilométer után korrodálódjon az ablaktörlő motornak a nem t´om mije, és ez ráadásul típushiba legyen.
Bár külsőleg tényleg szép lett, az előző szériához képest a 93-as sportszedán belseje lett az igazi áldozata a GM uralomnak. Az előző 93-as igazi luxusfeelinget adott, minden a lehető legjobb minőségű anyagból, svéd manufaktúra. A skandináv design maradt, de az anyagok nagyon silányultak: hihetetlen gagyi a műszerfal borítása, a váltó bőrköpenye, a bőrülések anyaga is rosszabb minőségű lett.
A hajamat tépem, ha előjönnek ezek a hibák, de az azok közötti időszakban nagyon nagy a szerelem. Ha a gyár állítása szerint 2005-től valóban lényegesen javítottak a megbízhatóságon, bár megcsalt néhányszor a "dög", de a következő is SAAB lesz.
Hibalista
- ajtómotor, ablaktörlő motor, kormányoszlop, lengőkar idő előtt elkopott, kilincsek festése megfakult, kézifék
Ide hordtam szervizbe
Rácz Mobil
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Polar Mobil
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Saab 93 | Következő autója? | Saab vagy Volvo vagy Lexus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
