Saab-olcs!!
Szöveges ítélet
Az eszközt 3 éves korában vásároltam kb43000 km-el a begyében,egy vidéki használtautó kereskedésben. A mellette álló Volvo S60-al együtt nagyon megtetszett,végül Saabolcs nyert,mert az S60 bézs bőr belsővel volt(nem az én világom). Már a próbaúton kiderült,hogy a klíma gatya,de a kereskedő megnyugtatott hogy csak a gázt kell utántölteni és ezt Ő fizeti. Elmentem az Általa adott címre,majd jött a cumi: gáz megvan,kompresszor halott! Vissza a dílerhez,egyezkedés,2 nap szünet,eredmény: holland felujított,3 hónap gari(100e)Ő fizet.,Én belegondolva,hogy ha beüt a gebasz nincs kedvem Rotterdamba sétálni futottam még egy kört,magyarban vásárolt új, a különbözet az én saram. Amikor ez lezajlott, vette kezdetét a tényleges használat,persze csak a nagyszervíz után(olaj motor+váltó,vezérlés+vízpumpa,összes szűrő). Hivatásosként(sofőr,nem k.rvinyek!) bátran mondom,jó vezetni az autót! Semmi nagy hantába nem kezdek,miket előztem meg, mennyire keveset eszik,stb. Ami viszont tuti,döntően autópályás használat mellet, dinamikus,de nem kamikáze vezetési stílussal,kb 140-es(gps,nem óra szerinti)tempóval kényelmesen elmegy 6.5L-el.Szerintem ez dobri.. Nagyobb tempónál 170ig oké,de a fölött már kicsit libegős a kaszni,picit lehetne erősebba fék. De gondolom arra van az aero...Nyilván 150 ló,nem a világ,de a 6-gangos(meglepően gyors,ahoz képest,hogy egykuplungos)triptonic váltóval,igazi utazó autó. Mi ezt ki is használjuk,megjártuk már vele Olaszországot(2szer),Horvátot és Görögöt is. Összesen egy bibi volt az utak alatt,Görög felé,talán Makedónban indok nélkül elindult a riasztó!Szerencsére hosszú útra nem egy kulcsal indulok,így a pótkulcs előléptetésével megoldódott a gond. Később itthon a Rácz-Mobilnál(nagyon korrektek) megtörtént a csere. No,ez volt a napos oldal,nézzünk be az árnyékba is..
Kb az összes kültéri gumi és műanyag elem egy nagy fos,ja bocs NAGY FOS!! Először talán az első szélvédő felső élén jelentkezett,majd szép lassan mindenhol elkezdett porladni a gumi kéder(?),nem sokkal később a gps antenna burkolata lett kuka, majd a hátsó szélvédő körüli sem akart kimaradni a buliból!Én a téli szélvédő mosóra gyanakszom,mert gyanúsan abban a sávban kezdett bomlani,de vicces mert ugyanazt löttyintem az asszony Citroenjébe,annak meg semmi baja! Akkor mitől prémium a prémium? Hát nem az anyaghasználat miatt,az tuti. Legalább is,nem mindenhol.. A másik bánatom vele nem túl régi eredetű,kb fél éve halk nyöszörgés a műszerfalból.Bocs halk,de kib.szott idegesítő nyöszörgés!Most még elég a legolcsóbb javítási fokozat(hangosítok a zenén),de nem tudom mit hoz a jövő. Az alkatrész árakban nem Én leszek az etalon,mert ha nem muszáj soha,de soha nem veszek gyári alkatrészt,mindíg újat,de utángyártottat. De azt azért meg kell jegyeznem,hogy az Opel C vectra rokonság miatt sok és nem túl drága az alkatrész hozzá!
Bocs,ha kicsit bő lére engedtem,de ez 6év és 160.000.km élménye. Minusz amit kifelejtettem...
update 1: kezdődik a diesel bánat... szívó(nomen est omen)oldali szelepsorcsere,öröm az ürömben,hogy nem szivta be a motor 100e+munkadíj,cserében megszűnt a füstölés kigyorsításkor
update2:Elköszöntünk egymástól 190E közös km után,az első autóm volt amit még eladáskor is kedveltem.
Hibalista
- klímakompresszor-200000,vákumszelep-27000,bal első spirálrugó,stabilizátor 2db,gps antenna-34000(ez fájt)
Ide hordtam szervizbe
Gyerekkori barát,olcsó,megbízható!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Rácz Mobil
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 190000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Stilo | Következő autója? | Mondeo 1.6 ecoboost Titanium 2012 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
