A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Saab » 9-3 (2002)

9-3 1.9 Tid 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Saab-adságot ad

Szöveges ítélet

4 évesen vásároltuk feleségemmel, sokat kellett győzködnöm, hogy milyen jó lesz ha meglesz, így beadta a derekát. Nagyon boldogak voltunk, bár rögtön az elején lekampózott. Mikor meghozták a kocsit állt egy napot az utcán, s mikor este beakartam vele állni nem indult mert lemerült az akksi. Aztmondták sokat állt a szalonba, s emiatt volt gyenge az akku.Oké, vettem bele egy új akksit 35eFt ért, amit a kereskedő ki is fizetett mint fájdalom díj ami jól esett megmondom őszintén. Később leírom nem a sok állás miatt merült le az akksi, de ezt inkább később. 1 héttel később elindultunk Bp-ről Bükfürdőre nászútra.
Szépen siklott az kocsi 130-140 tempóval a pályán nagyon finoman bántam vele, szinte sírtam a boldogságtól olyan jó volt. A táv végén a hotel előtt jött egy hiba üzi hogy a bal xenon meghibásodott, nem világít. megálltam megnéztem tényleg nem ég. motor leáll újra indít, működik. oké menjünk tovább. nem is volt gond aztán ezt egy pár napig mikor újra elöjött a xenon hiba de rájöttem mi a gond. amikor a világítást úgy felejtem, s kiveszem a kulcsot, természetesen lekapcsol minden, de mikor bedugom a kulcsot, s ráadom a gyújtást akkor felkapcsolódik a xenon meg a helyzetjelző, de indítózáskor lekapcsolja, hogy ne legyen fogyasztó az aksin mikor az önindítót pörgeti.Amikor a motor beindul, a bal xenon nem gyullad vissza, vagy vissza gyullad, de kialszik az első 20méter után. megoldást nem tudom mi szervizben is csak néztek, mondom hagyjuk majd legfeljebb jobban oda figyelek hogy lámpa kikapcsolva legyen mielőtt indítózok.
Ahogy teltek a hónapok kezdtem ráérezni a kocsira, hogy mit szeret, s milyen körülményeket nem. Ahogyan a korábbi ítéletekben is olvasható, a rossz útviszonyokat keményen megbosszulja a kocsi. A felszereltségnek köszönhetően gyárilag keményebb futóművel van megáldva a jószág.
A toronycsapágyam is így ment tönkre, egy esős vasárnapon kénytelen voltam mellékútvonalon megközelíteni az autobahn-t, mikor egy előttem lassabban haladó gépjárművet "10km/h" sebesség különbséggelkezdtem megelőzni, amikor egy esővízzel teli 20cm mély kátyúban landolt a jobb első-futómű, ami akkorát koppant, mintha egy Ogre kopogott volna be az alvázlemezen.
A következő 150m erős mellkasi nyomással és emelkedett pulzussal telt el.
A körforgalomhoz érve 20km/h sebesség mellett ropogó hang hallatszódott elölről. A szervizben 2 óra alatt kicserélték, ajándék gumiharanggal a költség 15eFt volt, az alkatrészt magam vettem saabklub kedvezményt kihasználva (-35% bárdiautónál). A javítást követően csendes párhónap következett, egy lámpánál Bazsó Gábor mellett álltam/ültem, boldog voltam mikor legalább 15 másodpercig nézte a kocsit.
Egy esős héten történt jött egy újabb flash, mikor is az ablaktörlő lapátok feltűnően lassulni kezdtek. Hát gondoltam nincs más megoldás ki kell szedni a mechanizmust. A szerelés közben több alkalommal terhelődtek meg a szívkoszorúereim, mikor is kiderült, hogy a műanyag burkolatot csak akkor lehet levenni ha leveszed az abl.törl.karokat. Oké mondom leveszem anya leold lehúz. De rájöttem hogy csapágy lehúzó kell ide mert önzáró kúpos bordás szorítása van a tengelynek. Elmentem venni egyet szépen le is szedte, majd lekaptam a karokat, s lapát nélküli próbaüzemre készültem.
Nem megy. Mechanizmus kiszed, elektromos csatlakozok trükkösen jönnek szét, egyet legalább el kell törni ahhoz, hogy ja hát ez a kis pecek fogta, na mindegy. A csuklók jók de a abl.törl.kar tengelye ami az a kúpos bordás. megszorult a házba. wd40 féktisztító minden lett ráfújva, de semmi, az alumíniumházba lévő bronzpersely és az acél tengely keményen összeállt. ok akkor seeger gyűrű kiszed, satu és finoman tengelyt elforgatva kiszedni. az első óvatos csavarásnál félbetört az alumínium ház ami fával volt közre fogva a nem kívánatos roncsolás elkerülése végett. Azt hittem síró görcsöt kapok. 3 szál cigaretta után. ki lett szedve, az alumínium ház további 2 darabra tört. Javítás, de visszaszerelés előtt meglett hegesztve az alumínium ház ami fél volt hogy spiáter (más néven zamak), cink-alumínium ötvözet, amit elég nehéz hegeszteni, talán zokniból aranyat önteni könnyebb.
Gyönyörűen meglett hegesztve, meg lett erősítve, a perselyt feldörzsáraztam, tengelyt megcsiszoltam a vízkőtől és a sártól, ami dunsztom sincs hogyan került bele mert elvileg védett valamennyire.
Összeraktam, és szépen muzsikál.kopkopkop
Az ablaktörlő után 2 hónap szélcsend következett, mikor is egy külföldi utam közepén feleségem hív hogy olyan fényáradatot csinál minden hiba üzenet a SID (Saab Information Display) panelen mint szenteste az égősor.
Generátor nem tölt, akksi lemerül, autó megáll, mama sír, papa ideges.
1500ft-os perc díjon körbe telefonáltam fél európát, elvontatták a kocsit, generátort meg javították(40eFt), kocsi újra megy.
2010.09.15.
Műszerfal világítás diszkófényt játszik, helyzetjelző villogása megegyezik egy megkülönböztető jelzéssel, szervo vezetésközben elmegy.
Go szerviz, diagnosztika, generátor túltölt, 14,4 helyett időnként 15,4.
Holnap begurulok a szerelő hálószobájába, hogy legyen oly kedves 1 Voltot vegyen már el, mert nem kell ez a gazdagság a műszerek se tudnak mit csinálni ilyen dőzsivel. A szerelő vár, azt mondta, az a 30km még belefér odáig csak messzire ne menjek, mert ha felmegy 16-17V-ra akkor nagyon nagyon nagy baj is lehet.
Na majd megírom mi volt.

Hibalista

- - jobb első toronycsapágy - 14eFt - - Generátor nem töltött, dióda híd csere+fesz.szab. -40eFt (még mindig nem jó, most túltölt, majd megírom mi volt) - - baloldali xenon - - világítás kapcsoló a kezemben maradt, kiesett a helyéről - - Ablaktörlő mechanizmus - saját mérnöki tudással fűszerezett javítás -

Ide hordtam szervizbe

Saab Rácz-Mobil Nagyon jó fejek, hozzáértő, kulturált banda, elmagyarázzák a lehetőségeket, kiszámítható árakkal dolgoznak. Jár a 10 pont

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 157000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 80 1.6Tdi Következő autója? 9-3 1.9Tid-Aut.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Saab 9-3 2002 (2002)

További ítéletek (61 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)

h i r d e t é s