Megbízható konzervatív északi
Szöveges ítélet
Ez az első felsőkategóriás személyautóm. Elsőnek szeretném megjegyezni, hogy az autóm másfél évet csücsült a szalonban, így több mint kétmillióval olcsóbban jutottam hozzá. A váltója 6 sebességes ZF automata ami alkalmasint kézzel is kapcsolható. Erről a váltóról csak felsőfokon lehet beszélni. Normál forgalmi helyzetben tökéletesen alkalmazkodik a vezetési stílushoz, sűrű forgalomban (nem autópályán) érdemes átpakolni manuálisba, akkor ki lehet küszöbölni az automata reakcióidejét. Elég sokat járok vele, mivel a 31000 km-t 8 hónap alatt raktam bele. Rendszeresen használom autópályán, ahol nem lehet megállni, hogy ezzel a kocsival 160 alatti tempóval menjek. A fogyasztása ennek megfelelő, mert ha nem sietek (max.140-145) akkor 7,2 körül alakul. A nyomatéka iszonyatos és ezzel a váltóval a motor egy örök élet, mivel 6.-ikban 3000-es fordulatnál 200-zal megyek. A vége nálam 218. Ezzel veri a "testvérét" az Opel Vectra Combit ugyanezzel a motorral (kipróbálva). Egy tanács minden dízelesnek: olajcserében felezem a szerviz intervallumot. Eddig egyetlen jelentős hibát találtam: a könyöklő túl alacsony és a bordázata használat közben képes hátracsúszni. Minden mással elégedett vagyok. Néhány hónap múlva folytatom.
2008-10-27
Az eltelt idő alatt már az autóban van 45000 km. Várakozosásomnak megfelelően a hibalista maradt: semmi.
Annyi változás történt, hogy belekerült egy sport levegőszűrő, így a fogyasztás kb.fél litert csökkent átlagosan. A levegőszűrőnek köszönhetően alacsony fordulatnál még jobban húz.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
saab csősz nyíregyháza
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | L-200 | Következő autója? | mellé Opel Vivaro |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
