Megbízható, gyors, biztonságos, mi kell még?
Szöveges ítélet
Az autó pár hónapja töltötte be a hatodik életévét, szülinapra kapja a mostani véleményezést :)
Az egyik legjobban szerethető tulajdonsága a kinézete. Az utcán nem kelt feltűnést, nem fordulnak meg utána, nem veszik észre. Ha társaságba megy vele az ember már más a dolog. Mivel sokan szeretnek következtetéseket levonni az ember személyeségéről az autó alapján, így jó érzés, hogy semmilyen sztereotípiával nem kell szembenéznem miatta, de mindenki tudja, hogy ez nem egy tömegautó.
A kocsi kiválasztásánál az egyik fő szempont a biztonság volt, ezt sajnos (vagy nem sajnos) nem tesztelhettem, passzív bizontság szempontjából pedig mindenképpen jeles, nem volt olyan, hogy a rendszer ne jelezte volna ha bármivel baja lenne (pl. lámpák, mosófolyadék).
Az elnevezéshez képest 2 literes motor van benne, ezt piros lámpánál sokan ki is akarták használni. Nem tudták :)
Megy mint az őrült, pedig 150Le, de a turbó rengeteget dob rajta (a turbónak gyönyörű hangja van máskülönben). A gyári 200Km/h-hoz képest volt már 230-is, ilyenkor kicsivel 5000 alatt pörgött a motor. (persze német autópálya ;)) Lendületes kigyorsításokkor csavarja a kormányt, ilyenkor észnél kell lenni, mert rossz állapotú utak esetén ez veszélyes tud lenni.
A külső után a másik élvezetes dolog az autóban, hogy baromira igénytelen. Az elmúlt 6 évben a kötelező dologon kívül egy percet sem kellett vele foglalkozni, a fent leírtakon kívül semmi problémája nem volt (és remélem nem is lesz).
A 9L-es fogyasztás valós, 80%-ban városi közlekedés mellett, lendületesen, de ha valaki nagyon figyel rá 8 is elég neki.
A futómű nagyon feszes az autóban, magyar utakon ez kifejezetten hátrányos, bár könnyen feledtetni tudja ezt a tulajdonságát, amikor szükség van rá :) A malomkő méretű kormány nekem kifejezetten kényelmes, sokaknak nem tetszik.
Összességében szinte 100%-os az elégedettségem az autóval, mind használat során, mind azon kívül. A kategória egyik legjobb vétele.
Hibalista
- A műanyag kilincsek fél év után "kikpotak", a szervíz garanciálisan cserélte őket (szériahiba, azóta javították), egy éve balelső zár nem húzott be, javították szervízben (10k körül volt)
Ide hordtam szervizbe
Csak a Polár, drága, de nem volt velük nagyobb bajom
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 155000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Saab 9-3 XWD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
