Megbízhatatlan svéd !
Szöveges ítélet
Előző munkahelyemen egy Ctroen C3 jártam, mikor váltottam a váltásomban nagy szrepet játszott hogy az új munkahelyemen egy SAAB 93 2,2 Tid-t kaptam vállalati autónak. ( micsoda minőségi csere !! - gondoltam )
Szóval 80 ezer kilométerrel kaptam meg ( ekkor még garanciás volt) a kocsit és már az első 1000 kilométer alatt megállt alattam, majd a következő 9 hónap (45 ezer kilométer) alatt még kétszer (a hibalista első 3 hibája). Rendkívül idegesítő volt, mindig valakit megkérni, hogy huzzon el a szervízbe (Polar Mobil Kft.), ahol soha nem tudtak fogadni ( csak előre egyeztetett időben válallják a munkát) pedig itt vette a cég az autót (sőt azóta még egy 95-t is ! én naivan azt hittem ez számít). Itt (Polár-Mobil) a szervízben igen vastagon fog a ceruza. Pl: sima 80 ezres szervíz : olaj csere + szűrők; futómű beállítás + ablaktörlő lapát csere : 120.000.-Ft vagy ami a csúcs volt a 120 ezres szervíz: olaj + szűrő cserék, első-hátsó fékbetét csere és első-hátsó fék tárcsa csere + ablaktörlőlapát csere 385.000.-!!!! ( munkadíj 120.000.-Ft/nap !!! ; ez svéd fizetésnek se rossz, de biztos azért mert legalább öten szerelték egyszerre :):))
Na itt mondta a Főnök, hogy elég lesz és azonnal keressek egy új szervízt, amit meg is találtam (Sziki-Car Kft. az M3 bevezetőjénél ). Csak ajánlani tudok mindenkinek.
Egyébként az autó amikor jó, akkor nagyon jó. Rendkívül jól felszerelt (Vector) és szerintem a kategóriájában az egyik legszebb. Elég rugalmas simán lehet vele előzni még 150 felett is , a 6,5 literes átlag fogyasztás ( 40% város és 60% autópálya 150 km/h) szerintem nem rossz.
Összeségében elmondható, hogy az autó alapvetően jó csak ezek a hibák nem jöhetnének elő egy alig három éves nagy presztizsű, három éve közel 8 millió forintba került kocsinál, nekem csalódást okozott. (na jó azért nem kell sajnálni :):) )
Egyébként el kell mondanom, hogy elöttem a cégnél a 80 ezer kilóméter alatt 5 gazdája volt a kocsinak, lehet hogy ez is érezhető a sok hibában.
Hibalista
- intercooler cső csere ; 90.000.-
- leállításért felelős vákuum szelep csere ; 80.000.-
- turbót vezérlő vákuum szelep csere; 55.000.-
- fedélzeti számítógép ; mindig rossz rajta valami, most például nem tudja az átlag fogyasztást és a még megtehető út hosszát, de volt már hogy az üzemanyag szint mérő fordítva mért (üresen tele és fordítva)
- kilincsek kifehéredtek ( garanciában javítva )
- küszöb szpojler kifehéredett
- vezető ülés emelő szerkezete rossz, átlagosan 100 km után már a padlólemezen ülök
- zörög a műszerfal ( a szervíz (PM.) szerint középen nyomjam meg a műszerfalat két kézzel jó erősen !!?)
Ide hordtam szervizbe
Polár-Mobil Kft. átlagosan korrektek, de horror áron
Sziki-car Kft , nagyon korrekt, "kedvezőbb" ár
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
A Polar-Mobil Kft.-nél nem tetszett hogy nem mutatták meg a cserélt alkatrészeket még ha kértem elötte akkor sem, illetve azt a hibát is javították amit nem kértem persze azt is horror árban, de végül is megcsináltak minmdent.
Sziki-car Kft. : nagyon tetszett,
- hogy azonnal fogadtak pedig zárás előtt fél órával mentem és a tulaj maga ült be mellém hogy egy próba úton mondhassam el a kocsi gondjait.
- hogy a tulaj személyesen mindenkinek megmutatja a hiba okát az autón, megmutatja a csere darabot
- hogy a gyári alkatrészt olcsóbban adják mint a forgalmazó (Polár-Mobil)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C 3 | Következő autója? | hát majd amit adnak |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
