Behemót
Szöveges ítélet
Az úgy kezdődött, hogy 12 hónap alatt nagy hirtelenséggel rengeteg dolog történt velem. Például nősülés, külföldi munkavállalás (London), apa lettem... :) Cégautó lead, valami kell. Korlátos források, nagy tervek, mindíg szerettem (volna) az erős autókat, egy csipet luxust. Nem baj, ha ritka (itthon nagyon kevés van ebből a típusból).
Szóval, kissé másnaposan, hosszas gondolkodás és ábrándozás után néztem meg az autót. Vezetni nem mertem a próbaúton, de az anyósülésben masszívnak, kényelmesnek, fínomnak tűnt. Az erejét nem éreztem (akkor még), mert egy hölgy mutatta meg az autót. Nagyon tetszett. Kis tanakodás a feleségemmel, némi győzködés, aztán belevágtam.
Sajnos 5 éven keresztül főként a rossz pesti utakon használták, a futómű megsínylette - 4 új nagynyomású teló (első 2 elég lett volna, de ha lúd, legyen kövér), rengeteg silentblock, stabpálcák, motortartó bakok cseréje. 2-3 hónap alatt volt érkezésem rendbeszedni, mert közben külföldön dolgoztam, az autót itthon használtam, amikor hazajöttem.
Mivel automata váltós, 2700-es V6-os 24 szelepes a gép (Honda Legendből mindkettő, csakúgy, mint a futómű), nagyon kényelmes, jó utazós autó. Memóriás füthető vajbőr ülések és memóriás tükrök, digitklíma, tetőablak, egyenként és irányonkánt impulzívvá tehető ablakok (tetőablak is!), 2 légzsák, 6-os CD-váltó, 492 cm hosszúság - a csomagtartóban több hulla darabolás nélkül elférne... Én főleg vidék/Budapest illetve Bécs/vidék utakra használtam, de járt már pl. Szlovéniában is. 2-3 órás utak elrepülnek. Nagyon szeretem az autót, még most is - vérző szívvel válok meg tőle.
Kissé szögletes a formája, de pl. a nejemnek ez tetszik. Nekem is. Még mindíg sokan megnézik (a garnitúra alufelni, amit már én vettem, sokat dob a látványán, és persze a "British racing green" szín), a V6-os halkan morog, az automata alapesetként finoman dolgozik és a lehető legmagasabb fokozatban gurulva próbálja a fogyasztást alacsonyan tartani (1,5 tonna azért persze súly). Ha odalépek, visszavált egyet vagy kettőt (csak 4 sebességes), megemelkedik az orra és a V6 frenetikus felpörgése és kissé nyers, de nagyon kellemes és sportos gurgulázásától kisérve felépül a nyomaték és kigyorsul, mint a golyók. Ja, van sportfokozata is - nagyon kis direkt lesz tőle a járgány, de ezt ritkán kell kapcsolnom.
Mindenkinek megvan a fejlövése (asszem), nekem a TDI Passatosok az autópályán. Behemót 150-160 utazóval jár velem, de ha kell, a 200 sem gond, akár tartósan. Kisebb kanyarokban sem. ("Ahol a törvény megengedi" - pl. Németország) :) Passat utolér 160-170-el, én odalép, Passat képe összemegy a tükörben... Szééééles mosoly!
Leggyorsaban 225-tel mentem, igaz, csak óra szerint és volt egy kis lejtő is. De az rég volt. Mivel közben másodszor is apa lettem, kezdek megkomolyodni. Országóton 110-nél tempomat bekapcsol, kedvenc CD kiválaszt, ha valaki siet, menjen. Ommmm... Vannak szebb, gyorsabb, fiatalabb, modernebb, jobban felszerelt autók. Persze azoknak nagyon más az ára. Behemót nekem pont megfelelt erre a 2 évre. Kevés pénzért sok öröben részesített. A szervízköltségem azért (is) volt magas, mert maximailsta vagyok. Utálom a zajokat, a tökéletlenségeket, mindíg minőségi és jó profilú gumival járok és az alkatrészt sosem sajnáltam az autótól. Meghálálja (hiszek benne).
Apropó, névválasztás! A behemót (kisbetűvel) csak egy nagydarab valami. "Behemót" (nagybetűvel) pedig a méreten túl utal Bulgakov: A Mester és Margarita című regényéből az Ördög egyik segédjére, egy ember magasságú, két lábon járó szélhámos macskára. A szó jó értelmében (amennyire ez az Ördög segédjéről elmondható). Szóval Behemót partnerem volt számos mókában. Aki olvasta a könyvet, talán sejti, mire gondolok... :))
Remélem, találok egy hozzám hasonló megszállottat, aki pont ilyen autót szeretne és nem zavarja, ha valamit meg kell rajta csinálni. Mivel költöttem rá, most rendben van (illetve kevés pénzből tuti járgáyn lehet ismét). Én a család miatt (kombi) válok meg Behemóttól...
Hibalista
- Féktárcsák, fékbetétek, vezérműszíj, ékszíj (ez volt a belépő, elfogadható)
- Futómű (silentek - majdnem az összes, stabpálcák, teleszkópok) - csere (sok pénz, de most gokartként fogja a kanyarokat)
- Motortartó bakok (háromból kettő) - csere (sok pénz)
- Kipufogódob - rozsda megette - csere (olcsó! :) )
- Kipufogócső elől-középen - elrepedt (hegesztés és most tart, olcsó)
- Ablaktörlők szára kicsit "lóg" - nem csináltatom meg (szöszmötölős vagy cserélendő)
- Vízfolyás a hűtő egyik csövénél - osztrák szaki bilinccsel és pillanatragasztóval meggyógyította, azóta semmi (nem volt vészes az ára)
- 4 csavarrugó elfáradt kissé (ültetés helyett) - már nem cseréltetem ki, az autó így is stabil és jól használható (ha még megtartanám, ezt is elintézném)
Ide hordtam szervizbe
Euro Gé, Fogarasi út Zuglóban (BP)
Jó fejek és korrektek voltak mindíg - általában nem vagy keveset kellett várni időpontra, megvártak, ha később (értsd munkidő után) jöttem. Az áraik is elfogadhatóak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Hartberg (Ausztria) Nissan/Land Rover márkabolt
Alkatrészrendeléssel és az ominózus vízcső javításával maximálisan elégedett vagyok - pontosan le tudták kérdezni, milyen alkatrész melyik raktárban van külföldön, ehhez képest rövid időre postázták (!) Pestre. Azért nem 10-re minősítem, mert nem volt olyan kábelük, amivel a második immobiliser-t/távirányítót fel tudták volna programozni (spéci cucc gyárilag).
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 153000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Astra G 1,6i | Következő autója? | Subaru Legacy kombi 2,5 (megvan!) :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
