Stílus és sárm
Szöveges ítélet
A Rover anyacég sajnálatos hanyatlása tette elérhet?vé ezt a típust számomra, hihetetlen, hogy egy ilyen állapotú és felszereltség? autó már 3 millió környékén (gyengébb felszereltség esetén jóval alatta) is elérhet?. Tartottam az alkatrész ellátás min?ségét?l, illetve a szervizekt?l. A tapasztalatom szerint az el?bbivel nincs sok gond, csak meg kell találni a megfelel? cégeket. Ezekr?l a részletes elemzést a magyarországi MG és Rover klub honlapján érdemes elolvasni.
A szervizekr?l már nem tudok ennyire jókat mondani. A hivatalosak drágák és inkább csak alkatrészt cserélnek, a tapasztalataim nem jók. Ezért érdemes helyi szakikat találni, akik megbízhatóak és igényesek. Én is ezt tettem.
A konkrét autóról: közel másfél hónapig keresgéltem a nagyon régóta kívánt modellt. Több, mint húsz 75-öst néztem végig, mire megtaláltam a megfelel?t. Sok a törött és hamisan bevallott kilométer számmal rendelkez?, computeres kulcsbevizsgálás ezért kötelez? (a kulcs ?rzi a valós kilométer mennyiséget). A dieselben nagyon kellemesen csalódtam: vásárlás el?tt teljesen biztos voltam abban, hogy mostantól a biciklisek fognak legyorsulni a piros lámpáknál. De nem! Jóval er?sebb autóból ültem át ebbe és mégsem érzem azt, hogy nagypapásan haladok, s?t, nyomatékos, nagyszer? a motor. Ehhez hozzá tartozik az is, hogy a 75-höz sokkal inkább illik a kulturált, dinamikus vezetési stílus, mint az eszetlen rohangálás. Summa summarum: a CDT motor nagyon-nagyon kellemes csalódás. Nem hittem volna. A fogyasztás pedig... 5.7-6.4 között mozog az átlag százon, ami nagy mosolyra késztet minden nap. 1000 km egy tankolással - halleluya.
Az autó 2001-es évjárat, év végi (tehát a vásárláskor még csak 3 éves), Arden Green, ami külön megfogott, lévén kevesebb autót láttam még ebben a színben. 16" Union Rover felnivel.
Connoisseur felszereltséggel vettem: Sandstone b?r, valódi diófa, 8 légzsák, dupla digitális klíma, tempomat, multikormány, tolató radar, fényre sötéted? tükör, fedélzeti computer, memóriás és f?thet? ülések, elektromos roló, Symphony Alpine audió rendszer és állóf?tés.
Összességében eddig a legjobb autóm, remek választás volt. Remélem az id? is ezt igazolja majd.
Az értékelésben a pontokat kategórián belül adtam. Tehát egy alkatrész ár kategórián belül, a legjobb forrásból nem kedvez?tlen. A teljesítmény szintén kategórián belül értend?, nem a StreetRacinges srácokra gondolva osztályoztam.
Hibalista
- Klíma ventillátor lapát - 15 000.- Ft
- Bels? keringetés ventillátor - Wallisnál 80 körül lett volna, Dalosék megcsinálták 11-b?l.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Wallis
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Dalos és Fiai
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Omega MV6 | Következő autója? | Nem cserélem le egy jó ideig, az biztos. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
