Roger a pácban
Szöveges ítélet
Az autót (párban) a Főnökeim vették meg, mint túltárolt 2001-es, de 2003-ban üzembe helyezett modellt. Szép autó. Nekem mondjuk kicsit öreguras a belseje, az időmérő és a sebesség / fordsz,. mérő egy Paddington faliórát idéznek.
Nem tudom, minek a műanyag fabetét mellé a műkróm, inkább csak lenne a bőr meg az amúgy szép plüss.
A kilincsekről (alu) pereg a króm, az ajtók ragadnak, a kilincsek és a belépő lecek bolhái törnek, az izzót a tompított fényszóróban cserélni maga a tragédia (sárvédődobból kell - perverz dolog, ha sár van...), a váltó csopportfogaskereke és szinkrongyűrűje szétmegy, akárcsak a kuplung, ha az még jó, a szétfolyó hidraulikából a fékolaj biztosan végez vele.
Menni nem megy rosszul, bár sztem egy 320d BMW-hez képest lassú, igaz gyengébb is. A fékjei jók. A futóműve masszív, igaz a hátsó gátlók már folydogálnak, de sebaj. Van belőle utángyártott, márkás. Nem úgy másból:
A SZERVIZELÉSE BORZALOM, az S8-as Audim fenntartása ehhez képest Daewoo Tico, a százezrek repkednek, semmi nincs, csak sokára, Őfelsége a Királyné engedélyével, és drágán. A bontott dolgokat el lehet felejteni, ha valaki hamar akar gazdag lenni, nyisson Roger bontót. Megéri, az tuti.
Szerelhetetlen, egy hosszmotor keresztbe beleerőszakolva az amúgy szép vonalú autóba. De legalább takarékos. Mondjuk legyen is, mert a temérdek pénz úgyis a legközelebbi (nem várt, de annál aljasabb) hiba kijavítására kell.
Ha szervízbe megy, be lehet fizetni egy 14-15 napos körútra, addig talán készen lesz. vagy nem.
Legutóbb magunk orvosoltuk a baját: kuplung+váltó+fékek+olajcsere, szűrők stb.
Így is kb. 500 ezer Ft-ba került. Meg pár kialvatlan, szidkozódós éjszakába, amelyet egy barátommal a műhelyébe töltöttünk el. Nem árt sok külföldi kapcsolat, mert ott talán - talán! - van hozzá motyó. Az ebayon se nagyon repkednek a dolgok, példa erre a szétájult manuális váltó. Ha valaki ilyet szeretne, sztem vegyen benzinest, bár ahogyan néztem, azok se jönnek be igazán.
Inkább a régi Rover 3500 V8. Az szép autó, meg klasszikus is.
Gondolom nem is rossz.
Márkaszervízbe hordtuk eleinte. Ha felettük álltam, akkor kicserélték a dolgokat. Akkor.
Nem akarok senkit se lebeszélni Rogerről, mert azért, mint írtam, szép autó, de ha belenyúl egy ilyenbe, egy életre még az autókat is megutálja. Ekkor lesz a következő autója egy Swift vagy Fabia vagy akármilyen nem elromlós kisautó.
Hibalista
- Légtömegmérő - néhányszor, a Rover 110000, a BMW "csak" 75000 Ft
- Kuplung, kuplunghidraulika, párszor - a váltónál ha szétfolyik a tárcsának is vége - a pedál és váltó oldali kb 120-150000 Ft
- Sebességváltó - 2x
- Porlasztócsúcs - komplett egység mágnesszeleppel, egy vagyon
- Ajtókilincsek - nem kell kabrió, hátra ebbe se lehetett beszállni:) kb. 20000 Ft / db
-
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz, eleinte (egészen pontosan legutóbbi szervízéig) oda hordtuk...de minek
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Saját szögelés.
Sok Quamatel és 15-ös kulcs kell hozzá.
Meg jó kapcsolatok az alkatrészekhez (vízpumpa, termosztát, netán kuplunghidraulika vagy váltó...)
De mindenképpen költséghatékonyabb.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 175000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus 1.6-16v | Következő autója? | A Főnökömet Audira / Mercire / VWre/ bármilyen japán vagy német autóra rábeszélem, csak a Rogert NE! |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.8/10) |
