Kis zászlóshajó
Szöveges ítélet
A 75 valójában idősebb emberek számára lett készítve.
Többek véleménye szerint a karoszériadizájn a Jaguárokról lett lekoppintva. Viszont ha valaki tüzetesebben megszemléli a Rover 75 történelmi elődmodelljeit, teljes mértékben kizárható ennek lehetősége.
Autónk 2003 végén lett forgalomba helyezve, 1999-től raktáron állt. Az adásvétel megkötéséhez nagymértékben hozzájárult a 40%-os árkedvezmény.
A belsőtér-kiképzés szinte egyedien szép. Kellő mértékben érződik a kialakítására költött rekordösszeg, a tömegautók kategóriájában csúcstartó kb. 13 milliárd Ft. Elvétve hallottam ropogást a műszerfal jobb oldala felől kezdetben, de már elmúlt. Gyorsforgalmi úton érzi jól magát, nagyszerű a rugózás, a kényelemre nagy hangsúlyt fektettek. Kifejezetten nehéz, de nem nehézkes autó. A nyolc légzsák és a rendkívül merev, masszív karoszéria nagy biztonságérzetet kelt. Mindezt tovább emeli a törésteszt maximális (ötcsillagos) eredménye is, ami még manapság (2009-ben) sem teljesen természetes dolog - még ebben a kategóriában sem (lásd Peugeot 607). A karoszéria merevségét tanúsíthatja, hogy bármilyen magas járdaszegélyre is kényszerülök felparkolni, egyetlen apró karoszériaropogást sem hallok. A kocsiból való kilátást zavaróan korlátozzák a vaskos, légzsákokkal teli oszlopok.
A motor nem pörgős, nyugodt vezetésre alkalmas. A végsebességet még ki sem próbáltam rajta, talán majd ha biztonságos lehetőségem adódik nyugati sztrádán..:) Erős kanyarban nagyobb mértékben dől meg mint a szokásos mai autók, szokni kell. Nedves úton nagyfokú kanyarodáskor enyhe alulkormányozottságra hajlamos. Hozzáteszem viszont, hogy az ilyen vezetési stílus abszolút nem illik a kocsi egyéniségéhez.
Ami a fogyasztást illeti - hosszú távon, ismert útvonalon közlekedve, sebességkorlátozásokat a törvény szerint betartva - odafigyelve leszorítható akár 5,5 l/100 km alá is - a fedélzeti számítógép szerint. Mielőtt bárki kételkedne az elektronikában: sietősebb tempónál sosem mér 7 liter alatt.
Apróbb bosszúság, hogy a középső féklámpa szinte mindenkinek leválik a hátsó szélvédő felső pereméről. A hátsó vaskos ajtók nedves időben nehezebben nyílnak, a hölgyeknek ilyenkor kötelező az ajtónyitás.. Több 75-ös tulajdonosnál kellett hűtőventilátort cserélni, és nem ajánlott rakodni az első ülések alá - kikapcsolhat a légzsák. Az ajtóküszöbök nincsenek megfelelően rögzítve, könnyen le lehet rúgni őket.
Nekem bejön az autó, minden nősülő haverom kölcsön szeretné kérni menyasszonyi kocsinak :)
Hibalista
- Nem értek hozzá, egyszer elszakadt egy kábel a motorblokk borítója alatt, és ettől rángatott menet közben 10.000 km után. Állítólag a kocsi tipikus hibája. Javítási költség a márkaszervizben 10.000 Sk (90.000 Ft). - 97.000 km-nél felforrt a víz - hengerfejtömítés. 115.000-nél szintén. Fölösleges összeget írnom, mert ismerősnél volt javíttatva - ilyen árért senki idegennek nem javítaná meg. A márkaszerviz szerint ez is típushiba. Az autó igencsak komótosan - öregaspósan volt vezetve, mivel tudjuk - nem az a tipikus elnyühetetlen fajta gép. Éppen ezért tartom arcátlanságnak a kétszeri hengerfejcsere szükségességét 125.000 km előtt. Jobb első ABS szenzor csere 125.000-nél (170 EUR).
Ide hordtam szervizbe
V.A.S. Dunaszerdahely
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
AUTO-KOVO PLUS s.r.o.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323 | Következő autója? | talán Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
