Kényelmes limuzin
Szöveges ítélet
Több francia nagy auót után azt kell mondamon hogy ez az autó mindet lepipálja. 8 éves most az autó óra szerint 145ekm van benne (használtan vettem ezért számolok legalább 1.5x-esével), de nyoma sincs a "szétesik a kocsi alattam" érzésnek, nagyon egyben van. Fogyasztásával nagyon meg vagyok elégedve, vegyes napi használat (60km munkábajárás, országút +pest) pesti dugóval és klímával sem érte el a 10litert, egybként ha nem dugós az út akkor 8 literrel járok vegyesben, autópálya 140 körül 8.5 liter. A motor jól használható, alúl is van benne tartalék, és jól pörgethető. Váltó pontos, futómű kimondottan jó, komfortos, de megvan az úttartása is.
Akkor pár alapszabály annak aki Rovert akar venni:
- Ha egy izzócserére is szakszervízbe akarod vinni az autót akkor ez nem neked való! Alapvetően nem rosszabb egyik kocsinál sem, de szervíze horror. Akki pl. a Wallisnál akar venni 50eft-ért ABS szenzort, annak hamar rámegy a gatyája. Ezt én 5-öde árból megoldottam, ugyanazzal az alkatrésszel. Nyugodtan lehet vinni "általános" szerelőhöz, semmi ördöngőség nincs az autóban. A lényeg hogy lelkiismeretes és megbízható legyen a tag, és a Rover jel láttán ne legyen egyből 3x-os szorzó a végösszegnél. Alkatrész Angliából nagyon jó áron megoldható, és pár nap alatt megvan. Ára sokszor töredéke, többször rendeltem már és mindig rendben volt. Egyébként a nagy itthoni alkatrész hálozatoknál nem vészesek az árak a többi autóhoz képest (pl. fék, futőmű), pl. a fékszettem pont ugyanannyiba került mint egy G Astrához.
- Másik dolog a benzines Rover V6-osoknál (más benzines Rovereknél is) a hűtés kérdése! A V6-osnál típushibának nevezhető a termosztát ház hibája, elkezd ereszteni, a "V" motor közepébe folyik a víz, és el is párolog a forró motorblokkon. Ezért nagyon nehéz meglátni. Viszont ha nincs ellenőrízve a vízszint hamar megcsappan, ekkor jön a szívósor tömítés, ha még ekkor sem veszi észre a tulaj, utána jön a hengerfejtömítés. Ezért ajánlatos nem évente egyszer megnézni a hűtővíz szintjét, mert sok kiadástól menti meg magát az ember. Ha fogyás tapasztalható, azonnal ellenőrízni kell hogy mi a gond. Ezzel összefügg hogy a kocsi megvétele előtt mindig meg kell nézni a hűtővizet és az olajat, hogy nincsenek-e keveredve (olaj a vízben, vagy víz az olajban), illetve nem habos-e az olajbeöntő sakpa. Sajnos nekem a kereskedőnek sikerült "eltüntetni" a jeleket, úgyhogy hengerfejtömítés cserével kezdtem, azóta minden rendben.
Egyébként szuper, kényelmes, csendes autó, jó áron hozzá lehet jutni. Én csak a dízelt vagy a 2.5V6-ot javaslom, az 1.8-as motor gyenge a nagy kasznihoz (nem is megy és sokat is eszik), a 2.0V6 pedig papíron is annyit eszik mint a 2.5, cserébe nyomatékszegény (csak a lökethosszban tér el a két motor, és a rövidebb löket miatt kicsi a nyomatéka).
Hibalista
- - ABS szenzor (nem a kocsi hibája sérült volt a bal eleje és hanyag módon volt megcsinálva, több helyen volt foltozgatva a kábel) ~10eft, Angliából, szállítási költséggel.
-
- - Hengerfej tömítés (komplett felső tömítés szett + csavarok) ~40eft Angliából szállítási költséggel, szerelés sajátkezüleg (autószerelő műhelyünk van, azért hobbyból ennek ne álljon neki otthon senki :)
-
Ide hordtam szervizbe
Otthon ;)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Laguna | Következő autója? | Lexus IS220d :) ha gazdag leszek :)) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
