A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Rover » 75 (1999)

75 2.0 dTi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Csengetett, Mylord ?

Szöveges ítélet

A gépkocsi vásárlásakor szerencsés helyzetben voltunk , amilyenről sokan csak álmodhatnak : céges autó vásárlása üzleti célra , a cég által megadott értékhatáron belül, olyan tipust ,olyan felszereltséggel és motorral, amilyent szeretnénk – persze azért a józan ész és feladat megszabta kereteken belül. Stilus tekintetében ez a felső-közép /presztizs-középkategóriát jelentette. Az illető cég nemzeti hovatartozása miatt a japán autók nem jöhettek szóba , illetve presztizs oldalról a dél-koreai márkák és SUV-k sem. A cég hangsulyt fektetett a presztizsre és a megjelenésre, azonban a klasszikus német márkák – BMW,Mercedes – túl “erősek” voltak ebből a szempontból, az Audi is komoly “határeset” volt. A tervezett éves futásteljesitmény nem volt túl magas, kb. 100-130.000 km 4 év alatt , azonban ezt viszonylag állandóan és megbizhatóan kellett teljesiteni, lehetőség szerint minimális szervizidővel. A fentiek mellett szerepet játszott a család izlése is – hiszen a használatban a magáncél is engedélyezett volt.

Az akkori piacon az ismert tömegmárkák ilyen kategóriáju autói ( Ford Mondeo,Volkswagen Passat stb.) viszonlyag hamar “elvéreztek” – elsősorban a stilustalanságuk és a vegyes felhasználói tapasztalatok miatt . A márkakereskedések értékesitői pedig sem az egyediségre vonatkozó kéréseinket, sem a szerviz felé megfogalmazott igényeket nem tudták ( vagy akarták ? ) teljesiteni. Ezt követően már csak a rétegmárkákra koncentráltunk – mint a Lancia Lybra, Saab 93, Volvo S60. Mivel az előző autó Lancia Lybra volt, stilusában hozzá közelállónak tünt a Rover 75.

Klasszikus,időtálló format kerestünk, megbizható,bevált technológiával,megfelelő belső térkinálattal 4 ember számára, hosszabb utakra is. A svéd márkák kiestek a szükös hátsó üléssori kényelem miatt – mind a lábtér,mind a fejtér eléggé kicsi volt. A Lancia Lybra esetében a Fiat Magyarország minősithetetlenül vevőriasztó , inkorrekt magatartása és az előző évek szerviztapasztalata miatt csak a “szerelem” szólt az ismétlés mellett. ( A vezérképviselet a szervizproblémákat azzal intézte el, hogy “ hát megy az auto,mit akarunk még ?”)

A Rover esetében az akkor már csőd felé “tántorgó” márka gondjaiból mint vevők nem éreztünk semmit. Más márkatulajdonosok elmondása alapján a szerviz általában kiváló,elkötelezett, bár kétségtelenül a presztizs osztályhoz igazitott árakkal.
Az autók – ezen belül a Rover 75 - megbizhatóságát,az összeszerelés minőségét emelték ki - főként a 2002 után gyártott példányok esetében. A hazai képviselet – a Wallis Motor - pedig rendkivül korrekten, “angolosan” segitett minden kérdésben - a felszereltségtől kezdve a megfelelő motortipusra vonatkozó minden kérésünkig . A vásárlást megelőzően megfelelő időtartamu próbautat biztositottak, sőt külön kérésünkre egy általuk “lehasználtnak” gondolt, több éves , sérülések után újra összerakott , használt példányt is kipróbálhattunk. Meg kell mondjam, ez utóbbi győzött meg igazán arról, hogy valóban egy angolos hangulatú, de BMW minőségü,rendkivül elegáns és jó autóval állunk szemben.
Az árazás kérdésében is csak folytatódtak a jó tapasztalataink – rugalmasan,korrektül intézve szokatlanul magas árkedvezményt kináltak.
A vállalat részéről is elfogadták a választásunkat – ami az akkori hasonló autókkal összemérve kiemelkedően jó feltételeket jelentett pénzügyileg ,finanszirozásban is.
A Wallis Motornál a megigért szállitási határidőt hajszálpontosan tartották, a kért extrákkal és szinben, egy tökéletes “angol urat” ismerhettünk meg a gépkocsi átvételekor 2003-ban . Az eltelt időben a körülmények változása miatt a gépkocsit megvásárolhattuk és jelenleg a magáncélra használjuk.

Beszerzési tapasztalatainkat összefoglalva : rendkivül magas szinvonalú, valóban legendésan klasszikusnak igérkező autónak ismertük meg a Rover 75-t . Rendkivül sajnálatos, hogy a gyártó csődje miatt a modell jelenleg talán “négy gumin járó oldtimernek” is tekinthető, bár ebben a kategóriában ez inkább dicséretként hangzik.

Lássuk a részleteket:
Diesel motorral választottuk, ami már a javitott, dTi változat volt.Mint teljesitményében,mind nyomatékában tökéletesen illeszkedik a jármü karakteréhez . Fogyasztása alacsony ( 8 l körül) országuton a 6.5 l /100 km is tartható, ami a 60 l.-s tankkal szép hatótávolságot eredményez. A motor csendes, hangja az utastér felé nagyon jól és szépen szigetelt – többek meglátása szerint olyan,mintha egy csendes repülőn utaznának.
A futómű tökéletes – nyugodtan,rezgések és zajok nélkül, kiegyenlitetten fut át az úthibákon is. Külföldön kipróbáltuk magasabb sebességtartományban is - kifejezetten stabilan ,“macskásan puhán ” végezte a dolgát 200-210 km/óra környékén is. Az utasok nem érezik ezt a sebességet sem, az auto egyáltalán nem erőlködik, csak csendesen,elegánsan suhan.
Ez jellemző az auto egészének a komfortjára is : biztonságosan,csendesen,elegánsan suhan. Párositva a belső enteriörrel a Jaguár és Bentley érzését kölcsönzi a szerencsés bennülöknek. Az angolosan elegáns design, a jobb angol klubokat idéző fabetétek és müszerfalvilágitás, a decens szinkombinációk, a kiváló menettulajdonságok együttesen eredményezik az autó egyedi,klasszikus szépségét.

A karosszéria valamint a belső tér összeszerelése és anyagválasztása tökéletes. Az ülések plüss szövete tartós, nem koszolódik könnyen, nem “ülödik” ki.Megfelelő helyeken és méretben találhatók a különböző tárolórekeszek – bár ebben az autóban a rendetlenség “több mint vétek,már bün “ Zörgés,nyikorgás vagy zaj a megtett közel 100.000 km alatt nem volt észlelhető. A térkinálat mind elől,mind hátul tökéletes, akár négy 190 cm körüli embernek is. A csomagtartó mérete megfelelő, jól pakolható, a csomagtartó jó szögben nyilik.
Talán a gépkocsi jellegéből adódik, hogy a mélyebben ül az úton,ezért a beülés “lefelé” történik, igy idősebbek esetleg nehezebben tudnak kiszállni a rendkivül kényelmes ülésekből. Az emlitett “mélyülés” azonban semmilyen problémát nem okozott a mindennapi használatban – persze figyelembe kell venni, hogy nem terepjáróról vagy “padkavadász stapakocsiról” van szó.

Országúton tökéletes – gyors,rugalmas,jól vezethető,csendes,kényelmes. Városban némiképpen elővigyázatosnak kell lenni – ez egy elegáns utazóautó, nem a napi közlekedési acsarkodások gátlástalan tésztvevője. Azaz célszerü megfelelő parkolót keresni,nyugodtan és gondosan parkolni, majd a megfelelő méltósággal sietni dolgunkra. Ne felejtsük el, mintha egy Bentley-val közlekednénk – “a nemesség kötelez !”

Az auto szervizelése sem az elvégzett munka minőségében , sem a szerviz hozzállásában soha nem jelentett gondot. Sajnos a költségek magasabbak egy hasonló méretü,de nem presztizs kategóriájú autóhoz képest – mind az anyagárak ,mind a szerviz óradijak tekintetében. Utángyárott alkatrészt eddig nem használtunk fel – kérdés hogy a gyár csődje után meddig lesz megfelelő az alkatrész utánpótlás.

Az auto átvételét követően egy hónapon belül a napfénytetővel volt gondunk – valószinüleg a gyárban valamit beleesett a tető mozgató mechanikájába , ezért a belső tetőkárpit vezetősinje eltörött az első nyitást követően. Ezt garanciában azonnal kicserélték.
Két alkalommal fordult elő karcolás illetve lámpabúra törés a karosszérián – parkolás közben álló helyzetben másik autó sértette meg. Mindkét esetben gyorsan és korrektül javitotta a hibát a szerviz.
Ezen túlemnően a H7 izzók gyakori kiégése jelenthet gondot – az első hónapokban három alkalommal kellett cserélni, majd 2 évig semi gond nem volt. Egy alkalommal a légzsák visszajelző lámpáját is cserélték – állitólag ez szintén a H7 izzókhoz hasonlóan általános autóipari beszállitói probléma . A fentiektől eltekintve semmilyen más meghibásodás nem fordult elő a közel 5 év alatt, az autó megbizhatóan és hüségesen szolgált.

Összefoglalva egy minden izében tökéletes stilusú és minőségű autót alkottak a BMW/Rover mühelyben. Ha lehetőség nyilik rá, talán legjobban érzékelteti az auto stilusát és hovatartozását egy vele megtett utazás Toszkánában. Az angolosan főúri kényelem és design párosulva történelmi táj szépségeivel egy nehezen elérhető és átélhető “luxus” világ érzetébe ad bepillantást.

A gyártás kezdeti nehézségei után a gyártás minősége is összeérett – nagyon sajnálatos, hogy végül a gyártó csődöt jelentett. ( Ami a Bristh Leyland/Rover több évtizedes vesszőfutását tekintve persze várható volt.) A gépkocsinak jó esélye lehet – megfelelő szeretettel teli karbantartás esetén megkimélve – hogy 20-30 év múlva mint a Rolls Royce, Bentley vagy Jaguár mellett a régvolt Anglia hangulatát felidézze. Akiben ilyen nosztalgikus vágy él, párosulva a megfelő stilussal ,kitartással , lehetőségekkel – tökéletes tulajdonosa lehet az autónak. Higgyék el, megérdemli !

Hibalista

- napfénytető ( garanciában javitva)
- H7 izzók - az első hónapokban három alkalommal kellett cserélnI
- légzsák visszajelzőlámpa (garanciában cserélve)

Ide hordtam szervizbe

Wallis Pest

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Lybra 2.0 Következő autója? Suzuki Vitara vagy Jimny
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Rover 75 1999

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)