A nagy kiábrándulás / Rover 75 cdti 131/155 Le/
Szöveges ítélet
A kocsi nagyon tetszett , szép volt , kényelmes, örültem amikor hozzám került . Voltak jó periódusai amikor minden működött (a menetrendszerű izzó cseréken kívül ) , ilyenkor jó volt használni. Praktikus volt a sí alagút, nem kellett síbokszot használni. A csomagtér relatív kicsi a kategóriában de soha nem kellett semmit sem otthon hagyni. Az állófűtés nagyon praktikus főleg az utólagos időkapcsolóval. Nem volt látható elhasználódás a festéken, műszerfalon, kárpitokon. Mindössze a bőrkormány kopott meg és vezetőülés szivacsa 130 ekm-nél elkezdett szétmenni (a végén már a vason ültem ) Szervizköltség fájdalom határon 120-160eft/23500km .
Sajnos a sok probléma miatt nagyon megutáltam a végére és amikor elváltunk jobban örültem mint amikor összekerültünk. A Rover iskolapéldája annak hogyan lehet tönkretenni egy olyan márkát amelyiknek a hírneve a Rolls-Royce-éval vetekedett az ötvenes években.
Évente kb 45 e kilométert autózom , főleg országút, autópálya, kevés várossal 80%-ban egyedül. Több mint 30 éve vezettek, az autókat kímélem, mindig megkapják az előírt szervizt. Az autóba 6e km volt amikor beleültem, Mo-i volt, Wallis –tól . A Mondeo után furcsa volt a pontatlan kormány , valamint a gyenge teljesítmény, a későn jelentkező nyomaték (fékpadon lemérve 1800 f/perc helyett 2600-on ! ). Ahhoz hogy normálisan haladjon pörgetni kellett mint egy benzinest 3000-ig hogy ne essen vissza a fordulat 2300 alá mert akkor halott volt. Mindjárt az elején megtréfált : előzés közben elment az erő , fék, valahogy visszakerültem az előzendő autó mögé. Miután elmúlt a reszketésem teljes sebességgel (60km/h) bevánszorogtam a szervizbe , diagnózis légtömegmérő (garancia).
A későn jelentkező nyomatékkal kb 8 szerviz látogatás után sem tudtak mit kezdeni , ezért chiptuningot javasoltak (a költségét nem vállalták ). Állítólag ezen a motoron hasonló probléma jelentkezik a BMW-nél is (kb egynél a húszból) de ott más légtömegmérővel és módosított szoftverrel orvosolni tudják. (szerviz infó) Mivel a Rover árva gyerek lett nem dolgozták már ki a megoldást hozzá. Tehát jött a tuning (ATC – 110eft). Hatására megnőtt a teljesítmény (131->155 LE; a nyomaték (300Nm->340Nm)és kb 200 fordulattal lejjebb került a használható tartomány, viszont hirtelen gázadásra bármelyik Ikaruszt kenterbe verte füstölésben, További 3 látogatás az ATC-nél mire sikerült egy kompromisszumot találni. Gyorsításkor nem volt szabad fél gáznál nagyobbat nyomni akkor nem füstölt nagyon. Gázolaj szűrő csere után majdnem füstmentes volt majd a szervizperiódus felétől egyre erősebb volt a füstölési hajlam . Teljesen kancsal lettem a végére mivel gyorsításkor egyik szememmel mindig a füstöt figyeltem a tükörben. Fél év után elkezdett nyikorogni valami a sebváltó körül , a vége komplett kuplungszerkezet és tárcsa csere (garancia) . További szívás volt a fékrendszer, 60ekm után főleg városban hirtelen fékezéskor blokkolt valamelyik kerék és bekapcsolt az ABS (száraz aszfalton is) , ami mindjárt 1,5-2 m –el meghosszabbította a fékutat . Ebből kifolyólag egyszer utol is értem egy kisteherautót és kb háromszor hajszálon múlott hogy nem csattantam. Többszöri látogatás után sem találtak semmit a szervizben, szerintük a fék jó. A probléma a 130e km –nél oldódott meg amikor kicserélték a hátsó féktárcsákat (rozsda folt volt rajtuk azért kapott be a fék) . Tehát az autóval csak haladni és megállni nem lehetett rendesen. Nyáron a klíma nem ment rendesen -> szerviz-> kiderült leégett a kétlépcsős hűtő ventilátor motor (garancia). Becsületére legyen mondva csak a klíma nem működött rendesen a motor nem melegedett túl. Később eladás előtt megint gond volt a ventilátor motorral. csak második teljesítmény fokon ment. (maradt). A kocsiba tavasszal ültem bele ezért csak télen derült ki hogy nem melegít rendesen, (20-25 km után érte el az üzemi hőfokot. ) . Irány szerviz kiderült nincs benne a széria állófűtés (vezetékezés, ledugaszolt csövek stb minden a helyén) . Mivel a kocsit a Wallis-tól vettük 6 e km-el, találja ki már valaki hol tűnhetett el a kályha. Pótlás : árajánlat : 67eft , végszámla 330 eft (ebből az opcionális időkapcsoló 60eft).
Ez volt az egyetlen kocsim az elmúlt 15 évben ami úton hagyott (megállt a motor) . Feltankolva elindult (komputer még 200 km –re való üa-t jelzett). Szerviz , szokásos vállvonogatás , menjek még hátha jelentkezik a hiba, Nos jelentkezett : vasárnap este esőben M1-es dombon felfele . Másfél óra rettegés amíg jött az autó mentő , 15eft-ért átvontatott 3km-re a domb túlsó oldalán lévő benzinkútig. Tankolás , kocsi indul. Szerviz -> megtalálták a problémát, az üzemanyagtank nyereg formájú, ha 15L alatt volt az üzemanyag nem folyt át ezért van egy átemelő szivattyú ez romlott el. (kb 170 eft)
A légzsák teljesen rapszodikusan jelzett hibát, átlagban havi 10-12-szer . A szerviz garanciában nem tudott (akart) mit kezdeni vele, de megnyugtattak hogy amikor ég a jelző akkor üzemképtelen a légzsák (nyugodt is lettem mint mókus az erdőtűzben) . Garancia után összeforrasztották az ülés alatti vezetékeket a hiba jelenség megszűnt .
Nagyon hasznos a kijelző amelyik mutatja melyik izzó nem működik aktuálisan. A rövid fény izzói átlagosan kéthavonta égtek ki(felváltva) tehát egy izzócsere/hó . Eleinte szervizbe hordtam majd megtanultam én is a cserét . Az első kerékdobban van egy kis fedél azt kell leszerelni , majd benyúlva vaktában meg kell keresni az égőt, kibontani , cserélni és visszailleszteni természetesen vigyázva nehogy megfogja az ember az izzó üvegét (időigény 8-25 perc ). Az égő vezetéke rövid nehogy ki lehessen húzni a lyukból és csak úgy simán cserélni lehessen, (azóta utálom az angolokat) A hátsó lámpákkal (fék és helyzetjelző) egyszerűbb a helyzet egy jól irányzott ütéssel általában működésre bírhatók. (volt úgy hogy akár négy hónapig is tünetmentesek voltak) Természetesen próbálkoztam kontakt spray-el is de az ütögetés biztosabb módszer. Egyszer behülyült a számítógép kijelzője , szerviz szerint a műszerfal hibás, nem tudnak vele mit kezdeni vigyem maszekhoz. . Maszek nem tudott mit kezdeni vele. Harmadik szervizlátogatásnál rájöttek hogy az index-számítógép kapcsoló a hibás. (140eft az egész és már jó is)
A fogyasztás szerintem jó , 148 ekm-re 6,67 átlag jött ki, klímástól állófütésestől. Nem szabad 160km felett hajtani mert nagyon megugrik a fogyasztás , egy fővel stabil 180 nál több mint 11L/100km.( összehasonlításként a Mondeo öt személlyel, síboksszal 8,5 L-ből megoldotta ugyanezt)
És még egy összehasonlítás : a Mondeo karbantartási anyag igénye 95ekm –re 3 darab ablaktörlő !! (természetesen a szervizanyagokon felül)
Pozitívum :
Szép autó, szép műszerfal ,egyéniség , kényelmes (amíg szét nem ment az ülés szivacs)
Mire használható ? : mutogatni a szomszédoknak, rövid kör szombat este a korzón .
Negatívum :
Megbízhatatlan , drága szerviz , alacsony, nehéz kimászni belőle, hamar leüt az orra
Hibalista
- Hibák :
- Garanciában: Légtömegmérő 10e km-nél , komplett kuplungszerkezet+tárcsa 30e km-nél, hűtő ventilátor motor leégett , valami sziszeget ->szelepcsere klímánál
- Garancia után:
- Légzsákkijelző (10eft) , hátsó féktárcsa (?? nem emlékszem) , üa szivattyú 170eft, kb 40 tompított izzó*2700ft, szilent persely csere első futómű (15eft ?), kombinált irányjelző+komputer kapcsoló (140eft) , víz folyt bele a csomagtartóba (szerviz tömítette) ,
-
Ide hordtam szervizbe
FORMONT Kft.
halva született műhelyvezető, mindig meg akarta magyarázni hogy pont így jó a kocsi, nem értettek hozzá, nem volt alkatrész
a fiatal villanyszerelő viszont nagyon jó
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Wallis Bp.
nem olcsó, udvarias, előbb-utóbb megoldottak majdnem mindent (nyomaték kivételével) .
levonás : túlszámlázási hajlam (pld két légszürő egy szerviznél)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 148203 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 TDDI Ghia | Következő autója? | Chrysler 300C |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
