A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Rover » 75 (1999)

75 75 cdti / 131 LE 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A nagy kiábrándulás / Rover 75 cdti 131/155 Le/

Szöveges ítélet

A kocsi nagyon tetszett , szép volt , kényelmes, örültem amikor hozzám került . Voltak jó periódusai amikor minden működött (a menetrendszerű izzó cseréken kívül ) , ilyenkor jó volt használni. Praktikus volt a sí alagút, nem kellett síbokszot használni. A csomagtér relatív kicsi a kategóriában de soha nem kellett semmit sem otthon hagyni. Az állófűtés nagyon praktikus főleg az utólagos időkapcsolóval. Nem volt látható elhasználódás a festéken, műszerfalon, kárpitokon. Mindössze a bőrkormány kopott meg és vezetőülés szivacsa 130 ekm-nél elkezdett szétmenni (a végén már a vason ültem ) Szervizköltség fájdalom határon 120-160eft/23500km .
Sajnos a sok probléma miatt nagyon megutáltam a végére és amikor elváltunk jobban örültem mint amikor összekerültünk. A Rover iskolapéldája annak hogyan lehet tönkretenni egy olyan márkát amelyiknek a hírneve a Rolls-Royce-éval vetekedett az ötvenes években.
Évente kb 45 e kilométert autózom , főleg országút, autópálya, kevés várossal 80%-ban egyedül. Több mint 30 éve vezettek, az autókat kímélem, mindig megkapják az előírt szervizt. Az autóba 6e km volt amikor beleültem, Mo-i volt, Wallis –tól . A Mondeo után furcsa volt a pontatlan kormány , valamint a gyenge teljesítmény, a későn jelentkező nyomaték (fékpadon lemérve 1800 f/perc helyett 2600-on ! ). Ahhoz hogy normálisan haladjon pörgetni kellett mint egy benzinest 3000-ig hogy ne essen vissza a fordulat 2300 alá mert akkor halott volt. Mindjárt az elején megtréfált : előzés közben elment az erő , fék, valahogy visszakerültem az előzendő autó mögé. Miután elmúlt a reszketésem teljes sebességgel (60km/h) bevánszorogtam a szervizbe , diagnózis légtömegmérő (garancia).
A későn jelentkező nyomatékkal kb 8 szerviz látogatás után sem tudtak mit kezdeni , ezért chiptuningot javasoltak (a költségét nem vállalták ). Állítólag ezen a motoron hasonló probléma jelentkezik a BMW-nél is (kb egynél a húszból) de ott más légtömegmérővel és módosított szoftverrel orvosolni tudják. (szerviz infó) Mivel a Rover árva gyerek lett nem dolgozták már ki a megoldást hozzá. Tehát jött a tuning (ATC – 110eft). Hatására megnőtt a teljesítmény (131->155 LE; a nyomaték (300Nm->340Nm)és kb 200 fordulattal lejjebb került a használható tartomány, viszont hirtelen gázadásra bármelyik Ikaruszt kenterbe verte füstölésben, További 3 látogatás az ATC-nél mire sikerült egy kompromisszumot találni. Gyorsításkor nem volt szabad fél gáznál nagyobbat nyomni akkor nem füstölt nagyon. Gázolaj szűrő csere után majdnem füstmentes volt majd a szervizperiódus felétől egyre erősebb volt a füstölési hajlam . Teljesen kancsal lettem a végére mivel gyorsításkor egyik szememmel mindig a füstöt figyeltem a tükörben. Fél év után elkezdett nyikorogni valami a sebváltó körül , a vége komplett kuplungszerkezet és tárcsa csere (garancia) . További szívás volt a fékrendszer, 60ekm után főleg városban hirtelen fékezéskor blokkolt valamelyik kerék és bekapcsolt az ABS (száraz aszfalton is) , ami mindjárt 1,5-2 m –el meghosszabbította a fékutat . Ebből kifolyólag egyszer utol is értem egy kisteherautót és kb háromszor hajszálon múlott hogy nem csattantam. Többszöri látogatás után sem találtak semmit a szervizben, szerintük a fék jó. A probléma a 130e km –nél oldódott meg amikor kicserélték a hátsó féktárcsákat (rozsda folt volt rajtuk azért kapott be a fék) . Tehát az autóval csak haladni és megállni nem lehetett rendesen. Nyáron a klíma nem ment rendesen -> szerviz-> kiderült leégett a kétlépcsős hűtő ventilátor motor (garancia). Becsületére legyen mondva csak a klíma nem működött rendesen a motor nem melegedett túl. Később eladás előtt megint gond volt a ventilátor motorral. csak második teljesítmény fokon ment. (maradt). A kocsiba tavasszal ültem bele ezért csak télen derült ki hogy nem melegít rendesen, (20-25 km után érte el az üzemi hőfokot. ) . Irány szerviz kiderült nincs benne a széria állófűtés (vezetékezés, ledugaszolt csövek stb minden a helyén) . Mivel a kocsit a Wallis-tól vettük 6 e km-el, találja ki már valaki hol tűnhetett el a kályha. Pótlás : árajánlat : 67eft , végszámla 330 eft (ebből az opcionális időkapcsoló 60eft).
Ez volt az egyetlen kocsim az elmúlt 15 évben ami úton hagyott (megállt a motor) . Feltankolva elindult (komputer még 200 km –re való üa-t jelzett). Szerviz , szokásos vállvonogatás , menjek még hátha jelentkezik a hiba, Nos jelentkezett : vasárnap este esőben M1-es dombon felfele . Másfél óra rettegés amíg jött az autó mentő , 15eft-ért átvontatott 3km-re a domb túlsó oldalán lévő benzinkútig. Tankolás , kocsi indul. Szerviz -> megtalálták a problémát, az üzemanyagtank nyereg formájú, ha 15L alatt volt az üzemanyag nem folyt át ezért van egy átemelő szivattyú ez romlott el. (kb 170 eft)
A légzsák teljesen rapszodikusan jelzett hibát, átlagban havi 10-12-szer . A szerviz garanciában nem tudott (akart) mit kezdeni vele, de megnyugtattak hogy amikor ég a jelző akkor üzemképtelen a légzsák (nyugodt is lettem mint mókus az erdőtűzben) . Garancia után összeforrasztották az ülés alatti vezetékeket a hiba jelenség megszűnt .
Nagyon hasznos a kijelző amelyik mutatja melyik izzó nem működik aktuálisan. A rövid fény izzói átlagosan kéthavonta égtek ki(felváltva) tehát egy izzócsere/hó . Eleinte szervizbe hordtam majd megtanultam én is a cserét . Az első kerékdobban van egy kis fedél azt kell leszerelni , majd benyúlva vaktában meg kell keresni az égőt, kibontani , cserélni és visszailleszteni természetesen vigyázva nehogy megfogja az ember az izzó üvegét (időigény 8-25 perc ). Az égő vezetéke rövid nehogy ki lehessen húzni a lyukból és csak úgy simán cserélni lehessen, (azóta utálom az angolokat) A hátsó lámpákkal (fék és helyzetjelző) egyszerűbb a helyzet egy jól irányzott ütéssel általában működésre bírhatók. (volt úgy hogy akár négy hónapig is tünetmentesek voltak) Természetesen próbálkoztam kontakt spray-el is de az ütögetés biztosabb módszer. Egyszer behülyült a számítógép kijelzője , szerviz szerint a műszerfal hibás, nem tudnak vele mit kezdeni vigyem maszekhoz. . Maszek nem tudott mit kezdeni vele. Harmadik szervizlátogatásnál rájöttek hogy az index-számítógép kapcsoló a hibás. (140eft az egész és már jó is)
A fogyasztás szerintem jó , 148 ekm-re 6,67 átlag jött ki, klímástól állófütésestől. Nem szabad 160km felett hajtani mert nagyon megugrik a fogyasztás , egy fővel stabil 180 nál több mint 11L/100km.( összehasonlításként a Mondeo öt személlyel, síboksszal 8,5 L-ből megoldotta ugyanezt)
És még egy összehasonlítás : a Mondeo karbantartási anyag igénye 95ekm –re 3 darab ablaktörlő !! (természetesen a szervizanyagokon felül)

Pozitívum :
Szép autó, szép műszerfal ,egyéniség , kényelmes (amíg szét nem ment az ülés szivacs)
Mire használható ? : mutogatni a szomszédoknak, rövid kör szombat este a korzón .

Negatívum :
Megbízhatatlan , drága szerviz , alacsony, nehéz kimászni belőle, hamar leüt az orra

Hibalista

- Hibák :
- Garanciában: Légtömegmérő 10e km-nél , komplett kuplungszerkezet+tárcsa 30e km-nél, hűtő ventilátor motor leégett , valami sziszeget ->szelepcsere klímánál
- Garancia után:
- Légzsákkijelző (10eft) , hátsó féktárcsa (?? nem emlékszem) , üa szivattyú 170eft, kb 40 tompított izzó*2700ft, szilent persely csere első futómű (15eft ?), kombinált irányjelző+komputer kapcsoló (140eft) , víz folyt bele a csomagtartóba (szerviz tömítette) ,
-

Ide hordtam szervizbe

FORMONT Kft.
halva született műhelyvezető, mindig meg akarta magyarázni hogy pont így jó a kocsi, nem értettek hozzá, nem volt alkatrész
a fiatal villanyszerelő viszont nagyon jó

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Wallis Bp.
nem olcsó, udvarias, előbb-utóbb megoldottak majdnem mindent (nyomaték kivételével) .
levonás : túlszámlázási hajlam (pld két légszürő egy szerviznél)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 6000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 148203
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mondeo 2.0 TDDI Ghia Következő autója? Chrysler 300C
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Rover 75 1999

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)