A kipusztult márka gyöngyszeme
Szöveges ítélet
2005 márciusában vettem. Nem is gondoltam erre a típusra, habár amikor megjelent nagyon tetszett, de akkor még "Német autó mániás" voltam, és olyat is akartam venni. De akkoriban nemigen lehetett középkategótiás 2000-es Diesel motoros fiatal (4 éves) német limuzint venni tisztességes állapotban, automata klimával, légzsák hegyekkel három milló fotintért. (Legalább is én nem találtam.)Szóval a sok keresgetés végén akadtam rá erre a típusra, és őszintén rácsodálkoztam, hogy ennyi pénzért egy ilyen "fiatal" autóba ülhetek be. Amikor elhoztam, természetesen volt néhány apróbb-nagyobb hibája, de hát ezt bele kalkulálja az ember, ha használt autót vesz. Zúgott a hátsó kerék csapágy, nem működtek a motoros ablakok a bal oldali vezérlő panelről, csöpögött a gázolaj a hengerfej felöl. Ezeket a hibákat kijavítva viszont egy hibátlan autó lett, és az eddig eltelt öt év alatt mindössze egy víz pumpát kellett cserélnem szivárgás miatt. Kényelmes, csendes, stabil autó. Nem egy repülőgép, sőt a 115LE kifejezetten kevés. Én is elvittem chiptuningra - egy tisztességes helyre, ami ugyan 75 ezerbe került, de megérte! Ez után sokkal szerethetőbb lett.A fogyasztása sem növekedett, 6 liter körül alakul. Hozzáteszem,hogy én már kinőttem a "száguldozós" korszakomból. Szóval összességében, nem bántam meg a vásárlást, nagyon megszerettem ez a kocsit, és egyenlőre nem is akarok kiszálni belőle. Mellesleg nem is tudom, hogy ennyi pénzért, ma milyen, ehez hsonló autót tudnék venni. Tele van extákkal, és ez eléggé kényeztet. Egyépként megdöbbenve olvastam egy-két szerencsétlen márka társam lehangoló hiba listáit, úgy látszik ki kell fogni a jobb darabokat. Nekem az ablak emelő, és a hűtő ventillátor (szénkefe) hibán kívül nem volt elektromos problémám. (Na jó, egy két izzó csere, de ez nem Rover sajátosság, más autóknál is elég gyakori hiba H7 izzó esetén.)
Összegezve: Nekem "bejött" a 75-ös, és remélem még jó pár évig kiszolgál!
Hibalista
- Ablakemelő kezelő panel, Hátsó kerékagy csapágy, vízpumpa, hűtő ventillátor.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam javítottam. (Meg vagyok elégedve, habár már kicsit lassú vagyok)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 130 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 190E 2.0L | Következő autója? | Nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
