Vállalható kompromisszum Rover 620 SI
Szöveges ítélet
Kettő éve vettem meg életem első Roverjét, egy 1996-os évjáratú, 620 SI személyében. Véleményem szerint, ez a 2000 ccm-es motor egy elfogadható kompromisszum egy átlagos családi használatban (évi kb. 10.000 km.) Egy 1,6-os benzines motor sem eszik kevesebbet és ez legalább tényleg megy, nem úgy mint az agyon optikai-tuningolt 1,4-es kisautók. A vásárlást követően nem sokkal rám hozta a frászt, mert hűen a halottak napjához november 01-én megadta magát, úgy hogy az egész család be volt pakolva az autóba a temetőlátogatásra. Egyszer csak a piros lámpánál leállt, mintha a kulccsal leállítottam volna és ezt követően nem volt hajlandó elindulni. A szerelők csak tanácskoztak, de nem tudtak rájönni a hiba forrására. Utolsó kétségbeesésemben felhívtam ismeretlenül egy pesti srácot aki rover alkatrészeket árult és Ő rögtön megmondta, (utólag is köszönöm neki) hogy mi a hiba oka. A gyújtáselosztó volt a hibás, mert abba van belezsúfolva mindenféle jeladó. Bontóban vadásztam 25.000,-Ft-ért egy jó állapotúnak tűnő komplett gyújtáselosztót az került beszerelésre, azóta tökéletesen működik a motor. Az új alkatrész beszerzésével nem sokáig foglalkoztam, mert horribilis árat mondtak rá az alkatrészkereskedésben. Ezen kívül nem költöttem az autóra, mert nem nagyon volt rá felesleges pénzem, és igazából nem is volt életbevágó probléma vele. Most kerül kicserélésre a féltengely gumiharang, mert az elszakadt (még gyári volt), de ez elkerülhetetlen, mert ha az ember halogatja, utánna drágább lesz a történet. Azt hozzá kell tenni, hogy a belső kárpitjai rém gyengék, az ajtó kárpitok levállnak, a tető kárpit lóg, nem győzöm ragasztgatni. Még egy utolsó negatívum, de ez nem az autó hibája: utólag kiderült, hogy olasz import az autó, és a digók az eladás előtt a kissé matt eredeti fényezést szép vékonyan megködölték lakkal, ami most szépen elkezdett lepörögni rólla, "hála Istennek" egyszerre több helyen. A futóműve nem szereti a "csodálatos" magyar utakat, de az autót nem is a Balkánra gyártották, amúgy jól fekszi az utat, az alacsony súlypontja miatt. Mindent egybevéve ár-érték arányban a véleményem szerint jó vétel ez a típus, mert viszonylag normális áron egy jól felszerelt, használható, megfelelő teljesítményű, fenntartható családi autót tudunk vásárolni kb. 500.000,-Ft-ért. Szervízköltsége, véleményem szerint kevesebb, mint egy újonnan vásárolt, kötelező szervízre ítéltetett, hasonló kategóriás járműé. Még egy nagyon fontos dolog, amennyiben az időjárás viszontagságainak kitett helyek nem sérültek és nem javították őket, abban az esetben az autó kasztnija nem rohad. Mindent összevetve csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a típust.
Hibalista
- Gyújtáselosztó
Ide hordtam szervizbe
Kecskemét
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Kadett | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
