Kényszerből szerelem
Szöveges ítélet
Jó apám unszolására lecseréltem 2 évig használt 214Si-met. Fagyar szájjal hoztam el Pécsről az új autót. Szépség hibás volt, elég rendesen és belül is le volt lakva, hála a Mikola klánnak (igen, az a Mikola).
900.000 Ft-ot kértek érte és mivel motorikusan rendben volt megvettem.
Nem működött a vényszóró emelő, nem priccelt ablakmosó folyadékot, rossz volt az elektromos antenna, nem működött a rádió, törött tükrök, hátúl megnyomott löklap, elől kavicsfölverődés a löklapon, motorháztetőn. Kitört jobb első fényszóró, lógó tetőkárpit, a hangszórókról letépkedve a borítók és enyhén csöpögött belőlle az olaj és nem volt kézifék.
5 hónap és 200.000 Ft ráfordítással polir autót varázsoltam belőlle.
Találtam egy nagyon jó áron dolgozó Rover bontóst a szükséges alkatrészek beszerzésére.
Lámpacsere, fényszóró mozgatásnál csak szétcsúsztak a csatik, légszűrő csere, olajcsöpögést az új tömítés a deknin orvosólta. Fékbetét és munkahenger csere, löklapok az új tükrök és az új díszléc lefújása, a priccelők vízkövesek voltak, antenna motor és szár csere, biztosíték csere a rádiónál, tetőkárpit és hangszóró burkolatok visszaragasztása, összes kiégett műszerfalizzó cseréje, és 140000 km-nél motor generál.
A felújítás alatt nagyon beleszerettem. A "kényszer" házasságból igazi szerelem lett. Nem tolt ki velem folyton, mint a 200-as, nem zizegett, zörögött, nyikorgott. Halk volt és csendes. A futóműve igazi uras, kényelmes, puha de nem imbolygó. Minden hova elvitt és nagyon jól fogyasztott az 1850 ccm-hez képest, városban 6.8 liter országúton 5.9 liter!
Persze ésszel nyomtan, lehet vele többet is eteni!
Maga az autó egy 1999-es Rover 618i. 2002-ben Belgiumból, Brüsszelből behozott, British Green, rengeteg krómmal. Nagyon jól nézki, időtálló forma.
Vaj bőr belső, faberakás a középkonzolon végig, két légzsák, ABS, SRS, napfénytető, manuális klíma, elektromosan állítható és fűthető tükrök, elektromos antenna, elektromos ablak, indítás gátló, 15"-os gyári alufelni, állítható magasságú vezető ülésés, deréktámasz és könyöklő.
Elől elég a hely nem szűkös max. egy 140 kg-os embernek, aki majd 2 m magas. Hátúl a lábtér határ eset, viszont alacsony fejtér egy 180 cm-es embernek de az ülések kényelmesek, mind elől mind hátúl. Hoszzú utakra kiválló, városban is dinamikus. Parkolásnál figyelni kell, de nem vészes. A tükrök jók (még a brit is bár eléggé ki van fordítva a lapja). Csomagtartó nagy, de a zsanérok elvesznek helyet, nyaralásnál kellemtlen meglepetéseket okozhat a csomagtartó lecsukásakor. Az elektromos antenna nagyon dögös, ám télen nem árt zár olajzót, jég oldót magunknál tartani és nem szabad rácigálni, nyomni! (Üzenem Mikoláéknak!). A tükrök jól fűtenek, párától esőcseppig mindent leszárítanak. Ablakokkal nem volt gond, mondjuk a vezető oldali gumiját szilikonoztam mert szerúlt de az segített rajta.
1.300.000 Ft-ért számolták be egy 2001-es 75-ös Roverbe, álmaim autójába. Egy éve nem gondoltam volna, hogy ezt mondom, de hiányzik a 618-as még így is, hogy nem akármibe számítattam be. A 75-nek 3 hét után eltört a hátsó kilincsben lévő egyettlen műanyag alkatrész, azért ez rosszúl esett. Ilyen "apró" hülyeségeket a 618-as nem csinált. (mondjuk ettől még a 75-ös számomra a csúcsok, csúcsa)
Három különböző Rover típus után azt tudom mondani, hogy a 600-as benzinese az egyik legjobb, legmegbízhatóbb autó az elmúlt 20 év Roverjei közül.
Ment és tette a dolgát. Keresztűl-kasúl bejártuk egész Belső-Magyarországot, minden gond és baj nélkűl, igazi társ lett.
Mindekinek csak ajánlani tudom a márkát és a típust is.
Remélem a következő gazdáját is úgy fogja "szolgálni" mint engem.
Lehet, hogy nem egy autógyártási mérföldkő és biztos volt és lesz is baja de meg fogja hálálni a törődést, mint ahogy nekem is meghálálta.
Hibalista
- szélvédő, (3 hetesen, M0-áson) 45.000 Ft
- jobb első felső lengőkar 23.000 Ft
- jobb gömbfej 3500 Ft
- kormányösszekötő 6000 FT
- jobb hátsó fékmunkahenger (már úgy vettem, nem volt kézifék) 15.000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Kocsis Autószerelő "Műhely"
Drága, kijárják a kocsiból az üzemanyagot és még meg is karcolják!!!!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Mogyorósi Balázs Békéscsaba
Fiatal srác, jól dolgozik, nem a legolcsóbb de megéri a pénzt.
Minden típust javít. Ez volt az első 600-as amit látott, gond nélkül elsőre rájött, mi mért nem jó!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 134000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Rover 214Si 16v | Következő autója? | Rover 75 2.0-V6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
