Angol: kimért luxus kényelem erő...
Szöveges ítélet
Első autóm.
Szerintem jobbat nem is vehettem volna.
Maga a márka eszembe se jutott, annyi igényem volt csak, hogy 1-1,5 millión belül, 2.0 liter körüli dízel legyen lehetőleg turbós, elektronikamentes.
Őkelmét egy rokon-ismerőse ajánlotta anno, nem mondom, hogy szerelem volt első látásra, de azóta azzá érett.
A belseje volt az ami a vásárlás előtt meggyőzött, össze se lehetett hasonlítani azzal a csikklenyomatos 1,9 TD-s Mondeo-val, amit előtte néztem meg.
Az autó kényelmes, bár egy kicsit hangos, ami valószínűleg annak tudható be, hogy a motortérből már szinte az összes szigetelés hiányzik, hála a lelkes autómosóknak.
A teljesítményre nincs panasz, amire nekem kell pont elég az a 105 LE.
Lámpánál gyorsulási versenybe nem nagyon érdemes beleugrani, viszont nem veszi zokon ha 4,500-ig van pörgetve indulásnál, vagy egy-egy bénább nyugdíjasjelölt előzésénél a gyorsforgalmin.
Fogyasztásban 8 liter felett még sosem evett, mindegy milyen vastag talpú cipőben ültem a kormány mögé.
A Nagy Lajos király, vagy egyéb útnak nevezett macskaköves förmedvényeken eléggé hangos a lelkem, rezeg a kasztni belseje, meg valami a műszerfalban, de azt megtalálom előbb-utóbb.
Ami tetszik benne:
- egy Budapest - Zamárdi - Baja - Szeged- Budapest útvonalat egy napon megtéve ki lehet szálni úgy az autóból, hogy nem kell egyből richt**fitért nyúlni derékügyben,
- relatíve keveset eszik (átlagban 7 l alatt).
- megbízható, még sohasem kellett otthagynom, vagy trélert hívnom hozzá.
Ami bosszantó, vagy zavaró benne:
- sűrűn kiégő lámpák, bár ez lehet, hogy a 700 Ft-os H1-es Tescos készlet hibája.
- motor fordulatszám néha megmagyarázhatatlan módon elkezd 2-300-as fordulatokkal játszani plussz-mínusz.
- az általam utólag berakott ködlámpa nem hajlandó működni, pedig minden jó elviekben, ki is lett mérve.
- a turbónál és az olajszűrőháznál lévő olajfolyásokat szerintem csak sziloplasttal, purhabbal, vagy betonnal lehet megszűntetni...
Hibalista
- Hibaként jelentkezett:
- - T-idomcső a hűtőrendszerben megrepedt (6.000 Ft)
- - Termosztát (6.000 Ft)
- - generátor ékszíjfeszítő szétugrott (20.000 Ft)
- - légtömegmérő (25.000 Ft)
-
- Önszorgalomból cserélve lett:
- - vezérműszíj, generátor ékszíj
- - futómű gömbfejes alkatrészei, szilentek, lengéscsillapítók,
- - fékbetétek elöl-hátul,
-
- Rendszeres szervízek:
- - 10.000 km-ként olaj és olajszűrő (4.700 Ft)
- - 20.000 km-ként levegő és üzemanyagszűrő (4.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Fehér Autóház Kft. Érd.
Értenek hozzá, gyorsak, korrektek.
Egy nap alatt (értsd: reggel hozom-este viszem) megcsináltak szinte mindent.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Jómagam
Nem igazán értek hozzá, de megvan a javítási leírás, fejlődőképes vagyok és van hogy ráérek... :-)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 84000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 5-ös vagy 3-as limousine ha lesz rá pénz |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
