A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Rover » 45, 400 (1995)

45, 400 1.6i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Youngtimer lehetne, ha nem gányolják

Szöveges ítélet

Röviden:

Ez egy kényelmes, időtlen formájú autó, jó és kifejezetten tartós futóművel, váltóval és egyszerű, pörgős benzinmotorral, amit élmény vezetni az azonnali gázreakció és a vastag, jó fogású, nem túlszervózott kormány miatt. Ez persze addig igaz, amig egyedül ül benne az ember vagy max ketten és rendesen pörgetni is kell, hogy haladjon, mivel a leszabályzás 7000 felett van, viszont lent sem halott a motor. 4 fővel, csomagokkal, klimázva viszont már kelletlen és csak tartani tudja a forgalom ritmusát.

Budapesti forgalomban és országúton nagyon rugalmas és élvezetes az autó, ugyanakkor pályán már nem az igazi. A rövid váltó miatt kettesben óra szerint megvan a 100 km/óra, viszont ebből kifolyólag pályán 130-nál 4000 körül forog, amikor már zavaróan nagy és hosszútávon fárasztó a motorzaj. A prémium üzemanyagtól érezhetően szebb az alapjárat és halkabb, rugalmasabb a motor. Hosszabb pályázás előtt érdemes azt tankolni.

Huligánkodásra az ülés oldaltartásának hiánya miatt nem annyira alkalmas, pedig a motor és a futómű partner lenne benne.
A futómű 17 év után még szinte teljesen gyári volt, pedig többnyire rossz utakon használtam (BP: Vajda Péter út, Nagykőrösi út).

Véleményem szerint a sedan formaterve zseniális, főleg metál bordó szinben, pedig korábban kifejezetten kerültem a piros, bordó autókat.

A hirével ellentétben megbizható kocsi, kiforrott technikával (Honda alapok, viszont ezekben már nincs Honda motor, se BMW hiába úgy hirdetik őket), már csak Rover motorokal azonban több kisebb, nagyobb tipushibával, kategória társainál magasabb fenntartási költségekkel kell számolni.

A fogyasztása városban 8-8.5 között alakul, kemény téli hónapokban rövid utakkal max 9 liter. Agglomerációba költözés után 7.5-8 liter között alakult. Országúton viszont nagyon jól fogyaszt, Budapest-Chopok útvonalon szabályosan közlekedve kereken 6 litert evett, többször is lemértem, igy biztosan jó az adat.

Tipushibák: hengerfejtömités átégése, rendszeres olajszivárgás kb. mindenhonnan, kuplung alsó-, felső munkahenger szivárgása, (ezeket egyszer kell jól megcsinálni, utána hosszú évekig nem lesz vele gond) kárpitok ragasztásának elengedése, külső kilincsek törése (csak utángyártott beszerezhető, aminek minősége elmarad a gyáriétől), szellőző ventillátor előtét ellenállásának hibája. (ez filléres tétel és 10 perc alatt házilag cserélhető, útmutató neten elérhető, viszont max 3-4 évet bir ki a gyári)

Kétezres évek eleji mércével jól felszerelt autók, alap a 4 elektromos ablak, klima, 4 légzsák, fűthető tükör, ködlámpa, riasztó, plüss kárpit. A helykinálat elől 190 cm-rel megfelelő, viszont sajnos a kormány csak le-fel állitható. Hátul baromi szűk, 160 cm felett és időseknek főleg nem ideális az alacsony üléspozició miatt, viszont cserébe a csomagtartója hatalmas (480 liter) és jól pakolható. Lapraszerelve szállitottam vele 2,5*3 méteres tolóajtós szekrényt és 2,5 méteres Ikea kanapét.

Az enyém halogén izzós volt és a tompitott világitás nagyon gyenge, ezért mindig emelt fényerejű izzóval jártam.

Erre is, mint minden autóra igaz, hogy az állapota számit leginkább, nekem egy többszörösen törött példányt sikerült kifognom, ennek ellenére 7 év alatt csak egyszer kellett trélereztetnem, viszont, ha nem lett volna korábban törve, akkor még ma is meglenne, mivel a rozsdavédelme amúgy kifejezetten jó.

Fontos megérteni, hogy ma (2020-ban) a legfiatalabb példány is 15 éves, igy bármilyen jót vesz az ember, azzal foglalkozni kell majd, ugyanakkor egy jól karbantartott példány még hosszú évekig autó lesz. Annak ajánlom, aki nem fél hozzányúlni az autóhoz és kisebb dolgokat maga is meg tud csinálni. Ja és a legfontosabb, hogy legyen hozzá jó szerelő, sajnos manapság ez az egyik legnagyobb kihivás, sok általános szerviz tart a tipustól, pedig nem egy bonyolult autó.
Ami még fontos, hogy kopó, fogyó alkatrészek mint, fék, kuplung, futómű alkatrészek, vezérlés vannak raktáron a nagy alkatrész kereskedőknél és az áruk nagyjából egy szinten (vagy kicsit magasabb) van egy focus-éval, golf-éval. A beltéri dolgok, kasztni elemek beszerzése macerásabb, ezek szinte csak bontóból pótolhatók vagy a rimmerbros-ról (angol weboldal, ahol a gyár leállása után megmaradt alkatrész készleteket vették át.)

Bővebben arról, hogy mivel jár egy ilyen autó fenntartása:

Az autót 2013 decemberében vásároltam ismerösön keresztül, még mielött kikerült volna a hirdetés a hahu-ra. Az ismerösöm átnézte a kocsit és több hibára is felhívta a figyelmem, ennek ellenére elmentem megnézni, mivel az ára az akkor hirdetett legalacsonyabbnál is kevesebb volt. Elsö autóm volt és nem terveztem hosszú távra vele, de mivel sok kisebb-nagyobb hibája ellenére mindig jó érzés volt beleülni és vezetni, illetve mert az első pár évben rengeteg mindent megcsináltattam rajta és végső soron sosem hagyott az út szélén, ezért végül 7 évig maradt.

Többen próbáltak lebeszélni a Roverröl, de nekem régi becsípödésem volt a 600-as széria, mert tudtam, hogy megbízhatóságához és stílusához képest alulértékelt típus, így alapból 618-as vagy 620-as Rovert kerestem. Akkoriban még a 45-ösök 5-600 ezertől indultak, a 75-ök pedig millió felett mentek, míg a hatszázasok már Swift és F-Astra árban voltak, viszont az ismeretség révén képbe került egy 45-ös ezen az árszinten.
Mivel kevés spórolt pénzem volt, viszont már stabil jövedelmem és nagyon kellett már az autó, ezért olyan kocsit kerestem amit olcsón meg tudtam venni és inkább bevállaltam a várhatóan drágább fenntartási költséget, cserébe azért, hogy egyedi, kicsit elegénsabb gép legyen.
Próbaúton több hibára is fény derült, kezdve azzal, hogy az öninditó halott volt, igy csak betolva indult az autó, de ezt a tulaj bevállalta, hogy megcsináltatja. Az autó korábban az elején és hátulján is törve volt. Az eleje márkaszervízes minöségben lett javítva, nem lehetett látni, hogy korábban sérült volt, szépen álltak az elemek, azonban hátul rettenetesen gány munkát végeztek. Az ütés miatt a hátsó futómü félrekoptatta a gumit, a csomagtér beázott, mert a hátfalat nem húzták ki rendesen, a lámpák bénán álltak és a festés is narancsos lett. Ezek akkor nem tüntek akkora problémának, mert a kocsi amúgy jó kiállású volt és a próbaúton is meggyőző volt, (előtte főleg régi, fapados kocsikat vezettem, pl Favorit, Fabia, Sierra) azonban egy idő után zavaró lett, mert rájöttem, hogy ezek javítása kb lehetetlen. Ez volt a lecke amiből megtanultam, hogy az autó legdrágább és legnehezebben javítható része nem a motor vagy a váltó, hanem a kasztni.

A hibák ellenére, mivel kép alapján már első látásra beleszerettem a kocsiba és mivel az ára jóval a piaci ár alatt volt, a kocsit elhoztam. A vásárlás mellett szólt, hogy a kocsi rendesen volt szervízelve és az elözö tulajnál volt hengerfejezve, ami ennek a K-szériás Rover motornak a típushibája. Bár a szerelőm elmondása szerint ez a hiba többször is elöjöhet egy ilyen motor életében nekem nem volt vele problémám.

Vásárlás után elsö dolgom volt a futómű beméretése, ahol kiderült, hogy a jobb hátuljával van a gond. A futóműves szaki nem tudott rajta állítani és karosszéria lakatoshoz akart küldeni, hogy a futómű bekötését rakja helyre. Ez már akkor is baromságnak tünt, így inkább megnézettem máshol is a kocsit. A problémát végül a csepeli bontó/szervízben oldották meg a komplett jobb hátsó futómű komplett cseréjével. Ugyanitt kapott új vezérlést és egy ABS karikát is a kocsi, mivel az ABS karika törése miatt minden fékezéskor müködésbe lépett a blokkolásgátló.

A kocsi klímája nem müködött vásárláskor, nyílván sejtettem, hogy nem csak tölteni kell, így 2014 júniusban elvittem klímáshoz, ahol egy kb 500 ft-os csövet cseréltek, feltöltötték és nyomáspróbázták a rendszert. Ezután kb. két hétig nem volt gond, viszont egyik napról a másikra megint megadta magát, így visszavittem ugyanoda, ahol egy másik cső cseréjével megoldották a problémát. Ezután 3 évig nem kellett hozzányúlni a klímához és mintegy szűk fél évig a kocsi rendben volt, leszámítva, hogy bárhogy zsonglőrködtem a kuplunggal, nem lehetett szépen sebességet váltani, mindig volt egy apró rántás fokozat váltáskor, ennek késöbb lesz jelentősége.

2014 dec 23-án a kuplung nem emelt ki, mert elfojt a hidraulika olaj. Munkából még épp haza tudtam jönni vele este 10-kor át az üres Budapesten, végig kettesben, de ez után két hétig állt az ünnepek miatt, majd január elején kapott egy bontott alsó-felső munkahengert, mivel az új alkatrész horror áron volt a nagy alkatrész kereskedöknél és heteket kellett volna várni rá. Ez típushiba ennél a kocsinál, viszont gyári új alkatrésszel 10 évre le van tudva a probléma (de mivel bontottat kapott igy nálam nem volt :) ). Ugyanekkor kapott egy új Varta akksit is a kocsi, ami nagyon bevált, mert még 6 év után, 2-3 hét állás után is szépen inditott vele az autó.

2015 márciusban fel kellett újitani az ablaktörlő motort, mert törléskor rettenetes hangja volt. Júniusban (a másfél éve javitott) öninditó ismét a halálán volt, igy kapott egy újat. Szintén júniusban került fel egy új kipufogó közép- és hátsó dob, mert a gyári lerohadt róla.

Augusztusban, külföldi nyaralás előtt 5 nappal derült ki, hogy lyukas a hűtő, igy a vizszint folyamatosan alacsony volt, de szerencsére még időben sikerült orvosolni a problémát egy hűtő és termosztát cserével, igy a motor nem károsodott, továbbá ekkor cserélve lett a kipufogó szivósor tömités, illetve a jobb oldali féltengely gumiharang. Ekkor tanultam meg, hogy a viz és olajszintre legalább pár hetente egyszer rá kell nézni.

Még ugyanezen a nyáron a társasház előtt a fűkaszás vágás miatt kavicsot kapott a szélvédő, ami szépen végig is repedt kb 30-40 cm hosszban, igy kapott egy új Pilkingtont, ami utána 6 évig hibátlan maradt, pedig kapott az is többször kavicsot menet közben.

Újabb fél évig nem volt gond az autóval, azonban a hűtőviz ismét fogyogatott belőle, igy felkerestem egy márkára szakosodott szerelőt a Dél-Pesten, akihez a továbbiakban hordtam az autót. Ekkor kapott egy új vizpumpát, ami végül tartós megoldásnak bizonyult. Ugyanekkor cserélni kellett a főtengely szimeringet, valamint szét kellett szedni és újra összerakni az első fékeket, mivel a szerelő szerint rosszul voltak összerakva, ezért fékezésnél súrlódó hangot hallatott, ezután jó is lett.
Júliusban az előző év elején beszerelt bontott munkahengerek közül valamelyik ismét megadta magát, igy kapott egy gyári újat, amire egy hetet kellett várni, mivel normális áron csak Angliából volt beszerezhető. Ezzel a hibával még eljutottam a szervizbe.
Októberben munkába menet a négyből két henger leállt, aminek következtében a 110-ból érzésre kb 30 ló maradt az autóban és rettenetesen remegett a motor. Szerencsére ez épp egy közeli szerviz mellett történt, ahol gyújtótrafót és gyertyakábelt cseréltek az érintett hengereken, azonban, mint utólag kiderült a létező legszarabbat rakták bele.

Novemberben ért utól a kilincsek törése, amit részben a saját hülyeségemnek köszönhettem, mivel előtte lemostam a kocsit és a viz belefagyott a kilincsekbe. Kilincsekből csak bontott vagy utángyártott szerezhető be. Az utángyártott szemre jó, de állitólag nehezebb beszerelni rendesen, illetve a mozgása is érezhetően darabosabb, mint a gyárié. A beszerelést az egyik elismert és ajánlott Rover-re szakosodott műhelyben csinálták, azonban az eredménnyel nem voltam elégedett. Én abban a hitben voltam, hogy a jobb oldali első és hátsó kilincs megegyezik és nekem a jobb elsőt kellett cserélni, azonban mivel ilyet sehol nem találtam, ezért rendeltem egy hátsót. A bal oldalon evidens volt, hogy különbözik a kettő, mivel az elsőn van kulcs nyilás, igy ezekből megrendeltem mindkettőt. Ezeket leadtam fényezésre és beszerelésre, azonban amikor látták, hogy a jobb oldali nem fog passzolni, akkor ahelyett, hogy felhivtak volna, hogy mi legyen, a vezetői oldali (kulcslyukas) kilincset rakták be a jobb oldalra, úgy, hogy begittelték rajta a kulcs lyukat, ami természetesen látszódótt is. Végülis megoldották a problámát, de az eredmény minden lett csak nem szép és korrektebb megoldásnak tartottam volna, ha szólnak erről és egyeztetünk. Ugyanekkor fényeztettem velük egy hátsó lökháritót is, parkolási sérülés miatt, valamint a hátfalat a helyére huzattam, igy a csomagtartó fedele szemre sokkal szeben állt, mint előtte. Ezeket a munkákat szépen megcsinálták.

Végül szintén november végén esett meg az első és szerencsére utolsó igazi lerohadásom az autóval, amikor is a kuplung kiemelő villa eltört, ezért a kocsi önerőből mozdithatatlanná vált. A vicc, hogy mindez munkából hazafelé a lakástól kb 100 méterre történt, tehát mondhatni, hogy éppen még hazahozott. Mivel a javitáshoz le kellett venni a váltót, ezért cseréltettem kuplungot is, ezt nagyon jó áron (LUK – 30k) tudtam venni. Korábban emlitettem, hogy rángatás nélkül nem lehetett váltani, ez erre a hibára vezethető vissza és a javitás után a váltásérzet teljesen jó lett.

Ezen a ponton már kezdtem nagyon megunni a roverezést és úgy éreztem, ha mégvalami jön, inkább lelocsolom benzinnel és felgyújtom a picsába az egészet, mivel itt érte el az 1 milliót az autóra ráköltött összeg és ekkor még csak alig több, mint két éve volt nálam a kocsi, valamint kb. 17-18 ezret tettem bele, szóval kilométer költségre vetitve, akkor is jobban jártam volna, ha a budira is taxival járok vagy behitelezek egy új autót (akkor még voltak 2.5 millióért új autók). Ugyanakkor be kell látni, hogy a tapasztalt problémák és költségek egy jó része arra vezethető vissza, hogy az autó korábban sérült volt (és persze arra, hogy tanuló autó volt).

Ezt követően egy év viszonylagos nyugalom következett. 2017-ben ami emlitésre méltó, az egy újabb főtengely szimering csere, valamint egy fékbetét csere, illetve cserélve lettek a féktárcsa mögötti védőlemezek, amik a tárcsa hűtéséért felelnek, mivel a gyáriak levelesre rohadtak. A szerelőm szerint egyébként ezek nélkül sincs gond a fékek hűtésével.

A 2018-as év egy vezérműtengely szimering cserével indult, illetve új gyertyák kerültek be, mivel gázadásra rángatott a kocsi. Ahogy látható a motoron és környékén ekkorra már nagyjából minden tömités ki lett cserélve, ennek ellenére a motorból többé-kevésbé mindig szivárgott valahonnan az olaj, mivel ekkorra már a sokadik cserén volt túl a motor, a helyzet annyiban javult, hogy ekkor már nem maradt olajfolt az autó alatt, ugyanakkor a motor és a váltó házának alja tiszta olaj volt már nem sokkal motormosás után is.
Az autó becsületére legyen ugyanakkor mondva, hogy az olajat soha nem ette, két csere között minimálisan kellett csak rátölteni.

Tavasszal a klimapanelen a hőmérséklet állitó mechanika megadta magát, a meleg beköszöntével természetesen max fűtés fokozaton, ezért az egész panelt cserélni kellett, ebből is már csak bontott érhető el. Júliusban a klimát újra tölteni kellett (3 év után), látható szivárgás nem volt, igy ennek nem jártam utána.
Ősszel újra fékbetétet kellett cserélni a kocsin (csak az első fék tárcsás, hátul dob), egy év után, ezúttal tárcsával együtt, amin már csak nevettem.

Év végén a kipufogó (ami ekkor volt 3 éves) ismét elkezdett kifújni, a szerelőm szerint azért, mert a dob belseje kiégett és hátsó dob cserét javasolt. Ezt kicsit értetlenül fogadtam egy 3 éves kivülről hibátlan dob esetén, de mivel eddig mindig korrekt volt a srác, ezért nem gyanakodtam. Ahogy szoktam reggel vittem a kocsit és este hozhattam is el, azonban ugyanúgy kifújt a kipufogó és járhattam tovább boyracer módban. Jeleztem a problémát és ezúttal a középdob cserére kaptam javaslatot. Nekem ez már annyira nem tetszett, mivel egy 50 ezres halál felesleges kiadáson voltam túl és ami a legjobban felbosszantott, hogy meg se próbált utánajárni ennek a viszonylag egyszerűen azonositható problémának. Mivel úgy voltam vele, hogy mindenki hibázhat, ezért beleegyztem a középdob cserébe, ami valóban megoldotta a problémát. Ezúttal Bosal dobok kerültek fel, amik feltehetően 3 évnél tovább fogják birni, viszont az átadáskor megjegyezte a szerelő, hogy lassan a flexi cső is cserés lesz. Ez már igencsak negativ irányba befolyásolta a bizalmamat felé, mivel én azt várnám el egy szerviztől, hogy proaktivan keressen, amennyiben problémát talál a kocsin. Szivesen kifizettem volna még ezt a cserét, ha nem kell emiatt újra visszavinnem az autót és ezért külön munkadijat fizetnem. A megelőző 2-3 évben gyakorlatilag két havonta vittem szervizelni az autót, igaz nem nagy dolgokkal, de kezdett már elég fárasztó lenni, hogy mindig van valami.

Végül 2019 áprilisban került sor a flexi cső cserére és ekkor kellett cserélni egy bal hátső kerékcsapágyat is, illetve egy bal féltengely gumiharangot. A kerékcsapágy csak aggyal együtt cserélhető, ezért ez önmagában 30+ ezres tétel. Megjegyzem a kerékagyat egyébként is le kellett volna venni, ismét saját hülyeségemnek köszönhetően, mivel a nyári kerékre váltás során az egyik berohadt anyát csak flex-szel tudtam levágni, ami vitte magával az egyik kerékcsavart is a négyből. Ezt valószinüleg meg lehetett volna oldani egy rendes fogóval, ami akkor nem volt kéznél nekem.
’19 nyarán, azaz egy évvel az utolsó töltés után a klimából megint elszökött a gáz. Töltettem és nyomáspróbáztattam, de nem találtak szivárgást, hűtő tömitőt raktak a rendszerbe, amivel a szezon végéig kibirta.
Október elején, vizsga előtt kapott két első lengőkart az autó, mert már eléggé kopogott az eleje. A vásárlás utáni hátsó futómű cserét (ahol bontott alkatrészeket kapott) leszámitva ez volt az első költésem a futóműre, ezért merem állitani, hogy a konstrukció nagyon massziv. Az új lengőkarokkal fényévekkel javult a rugózás és a kormányzás.
A viszga korrupció nélkül meglett, de a léc eléggé rezgett, mivel eddigre már a vezető oldali taposó lemez és a küszöbök finoman fogalmazva eléggé leromlott állapotban voltak.
Idén (2020) év elején egy hosszabb út után ismét rángatni kezdett az autó gázadásra, ekkor jött be az E10 üzemanyag, igy arra gyanakodtam, hogy esetleg ez tette be a kaput a benzinszűrőnek, ezt jeleztem a szerelőnek, de kértem, hogy nézze át a gyújtást is, mivel korábban már volt hasonló problámán a trafók és gyertyakábelek miatt. Egyúttal kértem, hogy szerelje fel a hátsó lökösömet, ami parkolási sérülés miatt le lett véve és javitva. Az autót a felszerelt lökössel kaptam vissza, viszont úgy, hogy meg se próbálta kinyomozni a rángatásos probléma okát, igy az továbbra is fennált. Ezt jeleztem és kaptam új időpontot. A korábban cserélt gagyi gyertyakábel volt a hibás.

Ekkor viszont már nagyon meguntam, hogy szinte minden hónapban van valami és a szerelő hozzáállása is igen sokat romlott. Az első 3 évben minden flottul ment, jól és gyorsan dolgozott, elfogadható áron, nem erőltette az unixos, bárdis utángyártott alkatrészeket, hanem inkább a gyárit javasolta Angliából, pedig azon semmi haszna nem volt. Általában reggel vittem az autót, este pedig vihettem el és mindig kaptam sms-t ha kész az autó. Az utóbbi egy évben, viszont több alkalommal is vissza kellett mennem ugyanazzal a problémával és rendszeresen nekem kellett érdeklődni, hogy mikor lesz kész az autó. Ezt nagyon sajnáltam, mert ha a hozzáállás változatlan maradt volna, akkor az autó lehet, hogy még ma is meglenne, de igy már belefáradtam. Hozzáteszem, nem vagyok egy beképzelt ember, de minden túlzás nélkül állitom, hogy nálam jobb ügyfél nem létezik, soha nem kekeckedtem az árral és a minőséggel kapcsolatban, mindig pontos voltam, stb... szóval nem azért lettem lerázva, mert egy kukacoskodó fasz vagyok.

Még fél évig volt nálam az autó, ami alatt az első futómű újra kopogni kezdett, pár hónap után már elég súlyosan, ekkor elvittem egy futóműre szakosodott szervizbe, ahol azt mondták, hogy a pár hónapja berakott lengőkarban a gömbfej szétment, ezen a ponton szűnt meg teljes mértékig a bizalom a korábbi szerelő felé.
Ezen kivül a küszöb is egyre jobban fogyott el. Pár lakatost felhivtam, de mindenki csak a tól-t tudta megmondani, ami 2-300 ezer lett volna, határ meg a csillagos ég, sőt volt olyan, aki konkértan le akart beszélni, hogy foglalkozzak a kocsival, mert hogy amit ráköltenék, abból kapok egy rozsdamentes focus-t. Ebben egyébként igaza volt.

Én itt elfogytam.

Egyrészt a vezérlés is cserés lett volna, másrészt a kocsi belseje és a fényezés is sajnos eléggé leélt állapotban volt, mivel kivülről a kutyám összeugrálta és szinte minden elemen volt valami kisebb-nagyobb karc, horpadás, horzsolás. Szerettem az autót, de nekem már nem érte meg vele foglalkozni. Modernebbet akartam, ami tartja az értékét és pályán se fárasztó.
Reális áron raktam fel a hahu-ra az összes problémát felsorolva a hirdetésben, igy egy nap alatt elvitték egy közepesen felszerelt trekking bicikli áráért.

Mivel minden költséget irtam ezért pontosan tudom, hogy nem egész 7 év alatt több, mint 1,8 milliót költöttem rá, de ebben még az ablaktörlő lapátok is benne vannak. Egy Swift-re, F-Astrára, amit tudtam volna akkor azért az áron venni, valószinüleg fele ennyit se költöttem volna, igy ez volt a felára, hogy Roverrel jártam. Bár örülnék, ha ez a pénz most a zsebemben lenne, én nem érzem úgy, hogy nagyon rosszul jártam volna, mert a hibák ellenére is jó volt vezetni a kocsit és mindig tudtam, hogy reggel be fog indulni az autó. Nem beszélve arról, hogy egy TSI-re és hasonlóra bármikor el lehet tapsolni fél misit, amiből ezt már kvázi restaurálni lehet :D

A tanulságot persze mindenki vonja le magának, én a következőkre jutottam:

-Ne vegyél olyan kocsit amit törtek és gányolva van
-Próbálj ki több autót az adott modellból
-Vegyél minél újabb kocsit, hogy ne kelljen szerelőhöz hordani :D
-Ha előbbi nem opció, akkor legyen megbizható szerelőd
-Olyan kocsit vegyél, ami legalább a vásárlás pillanatában hibátlanul
múködik
-Bontott alkatrészt, csak ha nagyon muszály (kopó, fogyót, tipushibával érintettet
pedig soha)
-Utángyártott alkatrészt, csak akkor ha nincs gyári
-Legfontosabb az ép karosszéria, a motor és a többi könnyebben és gyorsabban
javitható.
-Ha nincs számlád a javitásról, akkor kidobtad a pénzt az ablakon

Azért egy MG ZS 180 ami ennek a sportos testvérmodellje még lehet, hogy fog állni egyszer a garázsomban :)

Hibalista

- Kopó, fogyó, időnként lerohadó dolgok: fékek, lengőkarok, kuplung, vezérlés, gyújtás, akksi, öninditó. - Tipus hibák: külső kilincsek, kuplung hidraulika - Nem várt dolgok: klimapanel, kuplung kiemelő villa törés, motoron mindenféle tömités, ablaktörlő motor, ablakemelő szerkezet, hűtő, termosztát, vizpumpa soron kivül + rengeteg egyéb apróság

Ide hordtam szervizbe

Két Dél-Pesti Rover-re szakosodott szerelőnél fordultam meg, mint visszatérő ügyfél. Az elvégzett munkák nagy részét becsülettel, jó minőségben végezték, de egy idő után sajnos mind a kettőnél érezhető volt a minőség romlás, feltehetően a túlterheltség miatt.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2001
Kényelem (6) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Megane III 1.5 dci
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Rover 45, 400 1995

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)