H?séges társam: 214 Si
Szöveges ítélet
6 évesen 45000 KM-el került hozzám az autó. El?z?leg egy cégé volt, ahol sajnos nem kímélték és széthajtották a motort. Bár a szervízkönyv vezetve volt, de szerintem a szervízben átverhették ?ket.
A motor kopogott, azt gondoltam hidrot?ke lesz, de hamar kiderült, hogy sajnos a motort megégették (hengerfejpakolás felét szó szerint óvatosan késsel kellett levakarnom a fémr?l). A víz és az olaj lassan de biztosan szivárgott az égéstérbe, tönkretéve ezzel a dugattyúkat. A dugattyúk "szoknyája" sajnos kikopott és a kopogás a dugattyúk és a henger közti apró rés miatt volt halható. Szerencsére a hengerek és a gy?r?knek nem volt semmi baja, mert egy henger-dugattyú-gy?r? szett darabja 70.000 HUF és 4 darab kellene bel?le. Csak simán a dugattyút és az azt rögzít? csapszeget mindössze 7000 HUFért legyártotta nekem egy magyarországi cég. Persze darabját. A hengerfejpakolás 10es volt.
Az autó rettenetesen nehezen szerelhet?. Ha valamit le szeretnék szedni, ahhoz X másikat le kell venni, de ehhez újabb Y alkatrészt. Domino elv :(
Sajnos az autó alulról nem nagyon van védve a felcsapódó vízt?l. Ennek köszönhet?en az els? id?kben folyton megállt az vagy reggel nem lehetett elindulni vele. Kiderült, hogy a gyújtótrafó primeer tekercse megégett. Az új alkatrész aranyárban van (30000) és még hulladék is. Viszont a VW Vento trafó paraméterei teljesen megegyeznek ezzel és kevéske átalakítással beszerelhet? ide is. Persze egy új VW trafó csak 6000 HUF, nem mindegy :)
Általános Rover betegség még, hogy a gumicsöveknél könnyezik. Így id?nként nem árt ellen?rizni a h?t?rendszert és az olajcsöveket, ha szükséges utánhúzni.
Sajnos a fékek eléggé gyenge konstrukciók. Semmi esetre sem szabad utángyártott (pl. Olasz) fékpofákat venni, mert a fékpofák h?tágulása miatt szeretnek beszorulni a sínben, amiben mozogniuk kellene. Ez a hiba úgy jelentkezik, hogy a benyomott fékpofa nem ugrik vissza a helyére, hanem enyhén befogva marad. A kerékagy így túlmelegszik, felforrósodik és csikorog. A fékpofák fels? és alsó részét érdemes lecsiszolni 1-1 mm-el.
Volt még gond a porlasztónál található kis légbeömlést szabályozó eletromotorkával. Ez a motorka alig nagyobb, mint a játékokban található "piko" motor. Ezt a motorkát egy szürkés nyúlós anyaggal szigetelték le. Sajnos ez az anyag lassan de biztosan szétmálik az autómotor h?jét?l (pont felette van, kissé jobbra) és beletapad a kismotorka belsejébe. Ekkor nem tudja kinyitni vagy elzárni a légbeöml? nyílást, így indításkor alaposan megn?het a fogyasztás. A motorka duplaaranyáron van (45000 HUF). Úgy van megcsinálva, hogy véletlenül se lehessen szétszedni. Sajnos kisköször?vel meg kellett vágni egy bizonyos ponton, így lejött a küls? borítása és ki lehetett takarítani a szutykot bel?le. Ezt követ?en fúrni kell a borítás oldalába lyukakat és mehetet vágni bele, majd a csavarokkal visszafogatni. A réseket valami jól megköt? anyaggal leszigetelni. Alkalmas a sziloplaszt erre, csak egy körömnyi kell bel?le. Ezt követ?en már szépen m?ködött :) Költség: 0 Ft és 2 éve semmi gondja
Tapasztalataim szerint a legkiválóbb olaj bele a Castrol Magnatec GTX 10W-40. Ehhez szoktam keverni olajadalékot. Litech volt eddig az csúcs, csak nem lehet kapni Magyarhonban sajnos. Most Metabond M-et keverek hozzá. Tapasztalatom nincs még ezzel az adalékkal. Az motor nagyon meghálálja a gondoskodást.
Sajnos az autó riasztóját és központi zárját nyitó tárirányító kicsit megbízhatattlan. Nem mindig akarja nyitni vagy zárni az autót, ilyenkor marad a kulcsos módszer.
Egy sportlégsz?r? csodákra képes az autóval. Teljesen nyitottat vettem és a légbeöml? nyíláson található J alakú gumics? végére szereltem fel, hogy a motor h?je ne érje és védve legyen alulról. Nagyon sokat dob az erején, a gyorsulásán és csökkenti a fogyasztást (most 6 liter). Aki felszereli e sportlégsz?r?t, annak a motorolajadalék kötelez? szerintem.
A Ferrarinak van egy saját fejlesztés? 4 pólusú gyertyája, kifejezetten ehhez a típushoz. Kicsit drága, de gyak élettartamú a 4 gyertya. 3000 fölött úgy húz, mint az istennyila.
Hibalista
- Gyújtótrafó
- Számomra ismeretlen nev? kis motorka a légbeöml? nyílásnál
- Dugattyúk
- Hengerfejpakolás
- Két els? fék
-
Ide hordtam szervizbe
A szervízlehet?sége Miskolcon méregdrága, aranyáron mérnek mindent, inkább magam javítottam meg rajta mindent.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Sunny 1.4 | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
