A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Rover » 25, 200 (1995)

25, 200 214 Si 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

H?séges társam: 214 Si

Szöveges ítélet

6 évesen 45000 KM-el került hozzám az autó. El?z?leg egy cégé volt, ahol sajnos nem kímélték és széthajtották a motort. Bár a szervízkönyv vezetve volt, de szerintem a szervízben átverhették ?ket.
A motor kopogott, azt gondoltam hidrot?ke lesz, de hamar kiderült, hogy sajnos a motort megégették (hengerfejpakolás felét szó szerint óvatosan késsel kellett levakarnom a fémr?l). A víz és az olaj lassan de biztosan szivárgott az égéstérbe, tönkretéve ezzel a dugattyúkat. A dugattyúk "szoknyája" sajnos kikopott és a kopogás a dugattyúk és a henger közti apró rés miatt volt halható. Szerencsére a hengerek és a gy?r?knek nem volt semmi baja, mert egy henger-dugattyú-gy?r? szett darabja 70.000 HUF és 4 darab kellene bel?le. Csak simán a dugattyút és az azt rögzít? csapszeget mindössze 7000 HUFért legyártotta nekem egy magyarországi cég. Persze darabját. A hengerfejpakolás 10es volt.
Az autó rettenetesen nehezen szerelhet?. Ha valamit le szeretnék szedni, ahhoz X másikat le kell venni, de ehhez újabb Y alkatrészt. Domino elv :(
Sajnos az autó alulról nem nagyon van védve a felcsapódó vízt?l. Ennek köszönhet?en az els? id?kben folyton megállt az vagy reggel nem lehetett elindulni vele. Kiderült, hogy a gyújtótrafó primeer tekercse megégett. Az új alkatrész aranyárban van (30000) és még hulladék is. Viszont a VW Vento trafó paraméterei teljesen megegyeznek ezzel és kevéske átalakítással beszerelhet? ide is. Persze egy új VW trafó csak 6000 HUF, nem mindegy :)
Általános Rover betegség még, hogy a gumicsöveknél könnyezik. Így id?nként nem árt ellen?rizni a h?t?rendszert és az olajcsöveket, ha szükséges utánhúzni.
Sajnos a fékek eléggé gyenge konstrukciók. Semmi esetre sem szabad utángyártott (pl. Olasz) fékpofákat venni, mert a fékpofák h?tágulása miatt szeretnek beszorulni a sínben, amiben mozogniuk kellene. Ez a hiba úgy jelentkezik, hogy a benyomott fékpofa nem ugrik vissza a helyére, hanem enyhén befogva marad. A kerékagy így túlmelegszik, felforrósodik és csikorog. A fékpofák fels? és alsó részét érdemes lecsiszolni 1-1 mm-el.
Volt még gond a porlasztónál található kis légbeömlést szabályozó eletromotorkával. Ez a motorka alig nagyobb, mint a játékokban található "piko" motor. Ezt a motorkát egy szürkés nyúlós anyaggal szigetelték le. Sajnos ez az anyag lassan de biztosan szétmálik az autómotor h?jét?l (pont felette van, kissé jobbra) és beletapad a kismotorka belsejébe. Ekkor nem tudja kinyitni vagy elzárni a légbeöml? nyílást, így indításkor alaposan megn?het a fogyasztás. A motorka duplaaranyáron van (45000 HUF). Úgy van megcsinálva, hogy véletlenül se lehessen szétszedni. Sajnos kisköször?vel meg kellett vágni egy bizonyos ponton, így lejött a küls? borítása és ki lehetett takarítani a szutykot bel?le. Ezt követ?en fúrni kell a borítás oldalába lyukakat és mehetet vágni bele, majd a csavarokkal visszafogatni. A réseket valami jól megköt? anyaggal leszigetelni. Alkalmas a sziloplaszt erre, csak egy körömnyi kell bel?le. Ezt követ?en már szépen m?ködött :) Költség: 0 Ft és 2 éve semmi gondja

Tapasztalataim szerint a legkiválóbb olaj bele a Castrol Magnatec GTX 10W-40. Ehhez szoktam keverni olajadalékot. Litech volt eddig az csúcs, csak nem lehet kapni Magyarhonban sajnos. Most Metabond M-et keverek hozzá. Tapasztalatom nincs még ezzel az adalékkal. Az motor nagyon meghálálja a gondoskodást.

Sajnos az autó riasztóját és központi zárját nyitó tárirányító kicsit megbízhatattlan. Nem mindig akarja nyitni vagy zárni az autót, ilyenkor marad a kulcsos módszer.

Egy sportlégsz?r? csodákra képes az autóval. Teljesen nyitottat vettem és a légbeöml? nyíláson található J alakú gumics? végére szereltem fel, hogy a motor h?je ne érje és védve legyen alulról. Nagyon sokat dob az erején, a gyorsulásán és csökkenti a fogyasztást (most 6 liter). Aki felszereli e sportlégsz?r?t, annak a motorolajadalék kötelez? szerintem.

A Ferrarinak van egy saját fejlesztés? 4 pólusú gyertyája, kifejezetten ehhez a típushoz. Kicsit drága, de gyak élettartamú a 4 gyertya. 3000 fölött úgy húz, mint az istennyila.

Hibalista

- Gyújtótrafó
- Számomra ismeretlen nev? kis motorka a légbeöml? nyílásnál
- Dugattyúk
- Hengerfejpakolás
- Két els? fék
-

Ide hordtam szervizbe

A szervízlehet?sége Miskolcon méregdrága, aranyáron mérnek mindent, inkább magam javítottam meg rajta mindent.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Sunny 1.4 Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Rover 25, 200 1995

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)