Csak megy és megy
Szöveges ítélet
Az autó 2004-ben, 6 évesen, korához képest kevés km-el került hozzánk, idős női tulajdonostól ahogy az lenni szokott...
Viszont az így meghirdetett autókkal ellentétben ez tényleg egyben volt, igazolja ezt az is, hogy az elmúlt 3 év alatt soha nem hagyott ott, soha nem volt olyan hogy nem indult, csak ment és ment..
Az autó nagyon szerethető, gondolom ilyesmi lehet az olasz autó érzés is, lehet érzelmileg kötődni hozzá, lelke van!
A külsőt tekintve szerintem kategóriájában a legszebb formájú autó (mondjuk az ezüstmetál szín, és a szép ötágú alufelni is sokat dobott rajta), viszont van pár dolog ami elég bosszantó tud lenni, pont ebből kifolyólag.
Mivel mindenhol színrefújt a lökhárító, és semmilyen gumibetét nem védi rajta a fényzést, ezért budapesti üzemeltetésben biztos, hogy pár belvárosban parkolás után ott találni a húzásnyomokat rajta elöl-hátul.
A másik probléma a spoilerbe gyárilag installált "méhkas"-szerű betétből adódik, ebből kifolyólag galambot, verebet stb, tilos gázolni, mert egy élmény kiműteni onnan a beragadt tollakat (ugyanez a falevélre is vonatkozik).
Ezek persze olyan dolgok amiket megbocsájt az ember az autónak, mert ha ott lenne a gumicsík a lökhárítók sarkain, nagyon lerontaná a külsejét (lásd a későbbi 25-ös modell), illetve a rácsos lökhárító betét nagyon jól áll neki..
Úgyhogy amit lehet tenni, kerülgetni (vagy kigőzborotvázni) a lökhárítóba beragadt madártollat és falevelet, illetve anyázni amikor összehúzva találja az ember a kocsit a parkolóban...
A sorban a hamadik a visszapillantó tükör, ami színrefújt helyett csak egyszerű fekete műanyag, cserébe viszont nem lehet behajtani, és sokat látni sem benne... (Ez csak a 200-as sorozatra igaz, a 25-ösön már a nagyobb tükör van)
Beülve nagyon szép belső fogad, az anyagok jó minőségűek, jó érzés hozzányúlni bármihez a kocsiban. Nincs kopogós műanyag, és a fabetét is normálisan néz ki, sok más autóval ellentétben. A gumiszőnyeget le lehet patentolni a padlóhoz, hogy ne csúszkáljon a láb alatt, illetve a szélén körbe peremes, így télen és esőben nem koszolódik a kárpit ha az ember beugrik sáros cipővel. Bár apróságnak tűnik a dolog, de ezt minden autóban így kellene!
A műszerfalon eléggé meglátszik ha poros, dehát le kell törölni, viszont cserébe napsütésben nem tükröződik fel a szélvédőbe. Pohártartó nincs, mindenféle pakolós rekesz itt-ott szintén nincs, de a kesztyűtaróban és az ajtó térképzsebeiben simán el lehet férni.
Én a 175 centimmel magam mögé befértem, 4 személy kis jóindulattal kényelmesen tud utazni benne. Hátul mondjuk soha az életben nem utaztam, de nem panaszkodott senki, ezekszerint nyílván elfértek..
Az üléspozíció viszont annyira nem szerencsés, enyhén szólva is buszvezetős. Hozzáteszem az ülések kényelmesek, többórás utazás után is simán ki lehet szállni a kocsiból, nem pedig fájó háttal/derékkal kiborulni az ajtón, mint astra és társai... Ettől függetlenül számomra jobb lett volna egy kicsit alacsonyabb üléspozíció, de valakinek pont ez tetszik..
Vezetni nagyon jó, városban lendületes, és autópályán is egész jól lehet vele haladni. Mondom ezt annak ellenére, hogy a 75LE-s, 8szelepes motorról beszélek tehát nem egy erőgép, viszont a hasonló kategóriájú és erejű (VW konszern 1.4 motorjaival szerelt) autókat simán megeszi. Forgatni sem kell nagyon, városban 3000rpm fölé felesleges is, nagyon jó a váltó áttételezése, és a rendelkezésére álló nyomatékmennyiség java része már alacsonyabb fordulaton is érezhető. Autópályán 140 az ideális utazója, ami lehet akár 160 is, csak ott már nagyon forog a motor és elkezd fogyasztani. Innen lehet még tovább hajtani, de azt már pofátlanság lenne gyorsulásnak hívni, és a motorzaj miatt már nem nagyon lehet beszélgetni sem. A vége kb 185, ott már egyszerűbb sms-t írni a jobb1-ben ülőnek..
A futóműve nagyon jól fekszi az utat, a szerpentint és gyors kanyarokat kifejezetten szereti, és elsőkerekes mivoltához képest -az angol recept szerint- inkább túlkormányzottnak mondható, és forszírozva hajlamos a fara a kitörésre (tehát a jól irányzott ballábfékkel garantáltan jókat lehet vele keresztbemenni :))
Cserébe viszont japánosan kemény a rugózás. Na nem annyira hogy kiesik a tömés az ember fogából, de nem is sétahajó.
A fogyasztása 8.5 liter városban, autópályán, akárhol. Ez mondjuk egy mai 1.4-es viszonylatban soknak mondható, de ezt mindenki döntse el maga, én elvoltam vele. Cserébe nem egy kopogós-műanyagos hétköznapi tömegautóban ül az ember, hanem egy gyönyörű Roverben..
Persze mint minden autón, ezen is kellett javítani dolgokat.
- A vásárlás után pár hónappal kinyomócsapágyat kellett (volna) cserélni benne, de az alkatrészgyártók nem hülyék, nem adnak külön kinyomócsapágyat, meg kell venni az egész kuplungot, szerkezettel, tárcsával, csapággyal. Ez 80+munkadíjba került, tehát kibírtam röhögés nélkül..
- Később volt egy komplett féktárcsa csere betétekkel, Brembo-t vettem, nem tudom mennyi a gyári Rover tárcsa, ez kb 50e.
- Egyszer éjszaka hazafelé kigyulladt a töltéslámpa ebből generátor csere lett. Azt nem mertem megkérdezni mennyibe kerül újonnan, bontottan 20-25 között van az ára, nekem sikerült 5ezerért vennem netről.
- 90ezer km-nél hengerfejes lett. Na itt szeretném felhívni mindenki figyelmét, ez típushibája a 200-as rovereknek, általában 100e km környékén jelentkezik ez a hiba. Túlzottan nem kell megijedni tőle, a gyári hengerfejtömítés szokott átégni,kb 40 ezer forintból javítható a dolog. Nekem 70-ből állt meg, csak nálam nem volt egyértelmű hogy a tömítés égett át, vagy repedt-e a hengerfej.
Szóval összegezvén a dolgot, én ajánlom, főleg most, hogy semmi ára nincs neki. A közhiedelemmel ellentétben minden alkatrész azonnal beszerezhető hozzá, és nem horror árakon, hanem kb japán alkatrész áron. A szervízperiódus a könyve szerint 15e km-ként van, én 10ezrenként cseréltem olajat és szűrőket.
A fennti listát leszámítva semmi baj nem volt az autóval (persze van akinek már ez is sok, de tegyük hozzá 3.5év illetve 68ezer km termése mindez), mindig indult, és soha nem hagyott ott.
És ahogy írtam az elején: lelke van.
Hibalista
- Kinyomócsapágy, Generátor, Hengerfej
Ide hordtam szervizbe
Egy pest-megyei autójavító
Nagyon sokáig hozzá jártam, aztán amikor szét kellett bontani a hengerfej miatt a motort, kiderült hogy rosszul lett feltéve rá a vezérműszíj amikor cserélve lett... Így jártam vele kb 15ezer km-t, nem lett baja, mázlim volt..
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Budapest autószervíz, korrektül dolgoznak, viszont a munkadíj drága
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 33000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mecedes 190 | Következő autója? | Audi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
