A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Rover » 25, 200 (1995)

25, 200 1.4i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csak megy és megy

Szöveges ítélet

Az autó 2004-ben, 6 évesen, korához képest kevés km-el került hozzánk, idős női tulajdonostól ahogy az lenni szokott...
Viszont az így meghirdetett autókkal ellentétben ez tényleg egyben volt, igazolja ezt az is, hogy az elmúlt 3 év alatt soha nem hagyott ott, soha nem volt olyan hogy nem indult, csak ment és ment..

Az autó nagyon szerethető, gondolom ilyesmi lehet az olasz autó érzés is, lehet érzelmileg kötődni hozzá, lelke van!
A külsőt tekintve szerintem kategóriájában a legszebb formájú autó (mondjuk az ezüstmetál szín, és a szép ötágú alufelni is sokat dobott rajta), viszont van pár dolog ami elég bosszantó tud lenni, pont ebből kifolyólag.

Mivel mindenhol színrefújt a lökhárító, és semmilyen gumibetét nem védi rajta a fényzést, ezért budapesti üzemeltetésben biztos, hogy pár belvárosban parkolás után ott találni a húzásnyomokat rajta elöl-hátul.
A másik probléma a spoilerbe gyárilag installált "méhkas"-szerű betétből adódik, ebből kifolyólag galambot, verebet stb, tilos gázolni, mert egy élmény kiműteni onnan a beragadt tollakat (ugyanez a falevélre is vonatkozik).
Ezek persze olyan dolgok amiket megbocsájt az ember az autónak, mert ha ott lenne a gumicsík a lökhárítók sarkain, nagyon lerontaná a külsejét (lásd a későbbi 25-ös modell), illetve a rácsos lökhárító betét nagyon jól áll neki..
Úgyhogy amit lehet tenni, kerülgetni (vagy kigőzborotvázni) a lökhárítóba beragadt madártollat és falevelet, illetve anyázni amikor összehúzva találja az ember a kocsit a parkolóban...
A sorban a hamadik a visszapillantó tükör, ami színrefújt helyett csak egyszerű fekete műanyag, cserébe viszont nem lehet behajtani, és sokat látni sem benne... (Ez csak a 200-as sorozatra igaz, a 25-ösön már a nagyobb tükör van)

Beülve nagyon szép belső fogad, az anyagok jó minőségűek, jó érzés hozzányúlni bármihez a kocsiban. Nincs kopogós műanyag, és a fabetét is normálisan néz ki, sok más autóval ellentétben. A gumiszőnyeget le lehet patentolni a padlóhoz, hogy ne csúszkáljon a láb alatt, illetve a szélén körbe peremes, így télen és esőben nem koszolódik a kárpit ha az ember beugrik sáros cipővel. Bár apróságnak tűnik a dolog, de ezt minden autóban így kellene!
A műszerfalon eléggé meglátszik ha poros, dehát le kell törölni, viszont cserébe napsütésben nem tükröződik fel a szélvédőbe. Pohártartó nincs, mindenféle pakolós rekesz itt-ott szintén nincs, de a kesztyűtaróban és az ajtó térképzsebeiben simán el lehet férni.
Én a 175 centimmel magam mögé befértem, 4 személy kis jóindulattal kényelmesen tud utazni benne. Hátul mondjuk soha az életben nem utaztam, de nem panaszkodott senki, ezekszerint nyílván elfértek..
Az üléspozíció viszont annyira nem szerencsés, enyhén szólva is buszvezetős. Hozzáteszem az ülések kényelmesek, többórás utazás után is simán ki lehet szállni a kocsiból, nem pedig fájó háttal/derékkal kiborulni az ajtón, mint astra és társai... Ettől függetlenül számomra jobb lett volna egy kicsit alacsonyabb üléspozíció, de valakinek pont ez tetszik..

Vezetni nagyon jó, városban lendületes, és autópályán is egész jól lehet vele haladni. Mondom ezt annak ellenére, hogy a 75LE-s, 8szelepes motorról beszélek tehát nem egy erőgép, viszont a hasonló kategóriájú és erejű (VW konszern 1.4 motorjaival szerelt) autókat simán megeszi. Forgatni sem kell nagyon, városban 3000rpm fölé felesleges is, nagyon jó a váltó áttételezése, és a rendelkezésére álló nyomatékmennyiség java része már alacsonyabb fordulaton is érezhető. Autópályán 140 az ideális utazója, ami lehet akár 160 is, csak ott már nagyon forog a motor és elkezd fogyasztani. Innen lehet még tovább hajtani, de azt már pofátlanság lenne gyorsulásnak hívni, és a motorzaj miatt már nem nagyon lehet beszélgetni sem. A vége kb 185, ott már egyszerűbb sms-t írni a jobb1-ben ülőnek..
A futóműve nagyon jól fekszi az utat, a szerpentint és gyors kanyarokat kifejezetten szereti, és elsőkerekes mivoltához képest -az angol recept szerint- inkább túlkormányzottnak mondható, és forszírozva hajlamos a fara a kitörésre (tehát a jól irányzott ballábfékkel garantáltan jókat lehet vele keresztbemenni :))
Cserébe viszont japánosan kemény a rugózás. Na nem annyira hogy kiesik a tömés az ember fogából, de nem is sétahajó.
A fogyasztása 8.5 liter városban, autópályán, akárhol. Ez mondjuk egy mai 1.4-es viszonylatban soknak mondható, de ezt mindenki döntse el maga, én elvoltam vele. Cserébe nem egy kopogós-műanyagos hétköznapi tömegautóban ül az ember, hanem egy gyönyörű Roverben..

Persze mint minden autón, ezen is kellett javítani dolgokat.
- A vásárlás után pár hónappal kinyomócsapágyat kellett (volna) cserélni benne, de az alkatrészgyártók nem hülyék, nem adnak külön kinyomócsapágyat, meg kell venni az egész kuplungot, szerkezettel, tárcsával, csapággyal. Ez 80+munkadíjba került, tehát kibírtam röhögés nélkül..
- Később volt egy komplett féktárcsa csere betétekkel, Brembo-t vettem, nem tudom mennyi a gyári Rover tárcsa, ez kb 50e.
- Egyszer éjszaka hazafelé kigyulladt a töltéslámpa ebből generátor csere lett. Azt nem mertem megkérdezni mennyibe kerül újonnan, bontottan 20-25 között van az ára, nekem sikerült 5ezerért vennem netről.

- 90ezer km-nél hengerfejes lett. Na itt szeretném felhívni mindenki figyelmét, ez típushibája a 200-as rovereknek, általában 100e km környékén jelentkezik ez a hiba. Túlzottan nem kell megijedni tőle, a gyári hengerfejtömítés szokott átégni,kb 40 ezer forintból javítható a dolog. Nekem 70-ből állt meg, csak nálam nem volt egyértelmű hogy a tömítés égett át, vagy repedt-e a hengerfej.

Szóval összegezvén a dolgot, én ajánlom, főleg most, hogy semmi ára nincs neki. A közhiedelemmel ellentétben minden alkatrész azonnal beszerezhető hozzá, és nem horror árakon, hanem kb japán alkatrész áron. A szervízperiódus a könyve szerint 15e km-ként van, én 10ezrenként cseréltem olajat és szűrőket.
A fennti listát leszámítva semmi baj nem volt az autóval (persze van akinek már ez is sok, de tegyük hozzá 3.5év illetve 68ezer km termése mindez), mindig indult, és soha nem hagyott ott.

És ahogy írtam az elején: lelke van.

Hibalista

- Kinyomócsapágy, Generátor, Hengerfej

Ide hordtam szervizbe

Egy pest-megyei autójavító

Nagyon sokáig hozzá jártam, aztán amikor szét kellett bontani a hengerfej miatt a motort, kiderült hogy rosszul lett feltéve rá a vezérműszíj amikor cserélve lett... Így jártam vele kb 15ezer km-t, nem lett baja, mázlim volt..

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Budapest autószervíz, korrektül dolgoznak, viszont a munkadíj drága

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mecedes 190 Következő autója? Audi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Rover 25, 200 1995

További ítéletek (64 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)