A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Rover » 200 (1989-1995)

200 1,4 SLi 16V 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Az első autóm

Szöveges ítélet

Amint a címből kiderül, ez az első autóm. Több, mint hat éve hűen szolgál. Egyszer hagyott volna az út szélén, a töltés miatt, de szerencsémre konvojban utaztunk, így ki kellett nyitni a vontatókötél csomagját, 4 év után először, azóta csak mást vontattam vele. Ezek után levonható a tanulság, hogy megbízható az autó. Megpróbálom összegyűjteni jó, rossz tulajdonságait, tapasztalataimat. Egy kis száraz adat először, meg egy kis oktatás, az sose árt, mert tévedésben él egy pár márkatárs is:

Modell: 200-as széria mk2-es modeljéből az utolsó darabok egyike ('96.02), Honda Concerto testvér, Brit versenyzöld (british racing green) színben pompázik. Merevségre azért lenne panaszom, emelőn pl nehezebb kinyitni az első ajtót... Lényegében egy elegánsabb Concerto, az alkatrészek a motoron kívül kb. 80%-ban megyegyeznek, SLi felszereltségű ráncfelvarrott verzió, a régebbi típusok, illetve a gyengébb felszereltségűek jobban hasonlítanak a testvérhez.

Motor: az autóm 1400 köbcentis, 16 szelepes DOHC 14K4F kódjelű motorral szerelt. 103 Le(6000 rpm), 127 Nm(5000). Nem túl csendes, és nem is túl finom járású, gyárilag hangolt leömlői vannak. Jellemzően sokan azt hiszik, hogy Honda motorosak ezek az autók. Ebben a szériában csak az 1600 köbcentis motorok Hondák (D16A6 D16A8), a többi motor Rover fejlesztés. Létezik turbós gyári motor is, az is teljesen Rover fejlesztés.

Hajtáslánc: PSA-Rover közös gyermek, legalábbis, ami az 1,4 literesekhez jár. Tipikus lötyögős váltó, ennek ellenére pontos, könnyen jár, még most is, áttételei nagyjából illenek a motor karakteréhez, bár 1-2 között igen nagy az áttétel váltás, legalábbis, ha gyorsulsz az autóval, átlagos használat mellett nem szembetűnő. Ajánlom az olaj cseréjét, gyári ajánlás szerint Total T. BV 75W80 olajat használtam. A többi motorhoz Honda váltót párosítottak, kivéve a turbósat, az Rover.

Tapasztalatok: Amint látszik az adatokból, inkább pörgős, mint nyomatékos... Ahhoz képest, hogy mekkora a motor, és azért nem mai darab, még a mai napig megállja a helyét a sok vele egy kategóriában lévő autóval, akár Opel, Honda, VW, stb... sajnos ezt is elérte a Rover-betegség, a kopogó hidrotőke, illetve kb. 2 naposan hengerfejezni kellet. Azóta semmi motorral kapcsolatos. Olajat, amióta kicseréltem a szelepszár szimmeringeket, nem fogyaszt(0,5-1L/10K km). Mostanában egyre könnyebb a lábam, így már nem hülye-gyerek mód használom, 1 literrel fogyaszt kevesebbet, mint eddig(10L/100km volt). Továbbra is inkább városban használom, nagyon nagy dugóba általában nem kerülök vele. Szerintem lehetetlen 8,5 liter alá vinni a fogyasztását, városban legalábbis biztosan. Pálya, országút, más 1X kipróbáltam, számítás alapján ott lehet vele 8 alá menni, de kín. Amint a jellemzésnél írtam, váltó jól el lett találva, minden tekintetben. A futómű viszonylag magasan hordja a karosszériát, és kényelmesre van hangolva. Ezért persze billegős kanyarban, és nagy sebességnél is, de nincs olyan érzésem, hogy mindjárt lerepül az útról. A fék... Normális használat mellett elegendő, de nem nagyon kompatibilisek a sportos vezetéssel, hamar melegedik, így jól bele kell taposni. Csomagtartója 420 liter ami azért nem kicsi, viszont láttam már könnyebben pakolhatót is. A gerinctámaszos plüss ülésekre nem jellemző a kopás, a vetélytársaknál puhábbak az ülések, kanyarban tartanak. Hátul magam mögé kényelmesen beférek (185 cm 85 kg), négy személynek tökéletes, hátul könyöktámasz, elöl sajnos az enyémben nincs, viszont láttam már olyat (gyári). Műanyagokat azért ne simogassuk, ahol általában a kéz tapint, ott azért megpróbáltak puhább anyagokat használni. A fa betét az igazi, illetve hordozó fára felvitt fadekor. Megnézném az Opel-t, vagy a VW-t, a japánokat hogy miből van az övéké. Nagyon szeretem, jó érzés, nem csak a műanyagokat bámulni. Ami hiányzik ebből az a klíma. Viszont van, de nem helyette elektromos napfénytető (nagyon szeretem, a másikban is ez kritérium volt), meg 2X el. ablak. A vezető oldali elektromos ablak tartó pöckei 1X eltörtek...bontóban ingyen odaadták. Immobileiser csere volt egyszer, mivel nem tudtuk, hogy eco kódos (előző tulaj sem), és nem sikerült kiolvasni belőle a kódot, így a Wallistól rendeltünk, hát nem olcsó. Erre érdemes odafigyelni, hogy a papírok közt legyen ez is. Az autó elektronikája, amúgy eléggé megbízható, motorvezérlővel nem volt gáz soha, nem eszi az izzókat, biztosítékot sem, 1X cseréltem a hátsó ablaktörlőjét. Karosszéria nem túl merev, ennek ellenére nem korrodál. Egyedül a hátsó sárvédőíveken. Kb. ennyi jut hirtelen eszembe. Be kell tartani a kötelező szervizeket. Nem vészes anyagilag amúgy a legjobbak közül válogatva sem.

Abszolút használható autó, sokan megpróbáltak lebeszélni róla, nem bántam meg, hogy a saját fejem után mentem. Egy dolog nem tetszik, hogy már bontóból is egyre inkább szórják ki, mert ritka, és nem éri meg tartani nekik. Amióta megvan a másik autó, ezt kímélem, egyre ritkábban használom. Érdekes, ha mosom, vagy a belsejét takarítom, valaki mindig odajön, és kérdez az autóról.

Minden esetre, ha továbbá is így szolgál, akkor még OT rendszám is kerülhet rá a tulajdonomban, persze a csillag kíséretében. Arról még nem írok, mert még nincs mit, tudtam, kitől kell venni. Azért nem Rover-t vettem, mert ritka már hozzájuk a gyári alkatrész, és a Mercit könnyebb szerelni. Pedig a 75-öst nem hagytam volna ki az életemből, ha lenne még a Rover gyár...

Hibalista

- 2007.04.20-2011.12.09 - Hengerfej tömítés (kb. 30 ezer ft), motortartó bak (20 ezer ft) termosztát (kb.2000 ft), immobileiser ( 82 ezer ft), Akkumlátor 60Ah(12 ezer ft), hűtő (17 ezer ft, ha jól emlékszem), generátor, önindító felújítás együtt (20 ezer ft), vezérlő szett (20 ezer ft), vezető felöli ablak tartó pöcök (ingyen), első szélvédő csere (30 ezer ft), 1 garnitúra első féktárcsa+ 2X első fékbetét, gyertya csere (4X1 ezer ft), Váltóolaj csere 2X3 ezer ft) - - 2011.12.10 - Hidrotőkék 16db (kb. 40 ezer ft), szelepszár szimmering szett(7 ezer ft), összes szimmering (kb. 30 ezer),bal külső kormánygömbfej (6 ezer ft), hátsó lengőkarok (jobb-bal) nagy szilentek 2db (kb. 2X5 ezer + futóműállítás), gyári előírásoknak megfelelően újra vezérlés szett, pumpával (kb.35 ezer ft), jobb-bal hátsó kerék fékmunkahenger (2X5 ezer ft) - remélem nem hagytam ki semmit... - - 2013.03.17 - Első lökhárító (20 ezer ft), hátsó sárvédő ívek (2X11 ezer ft), pussz fényezés, bal első lökhárítót is beleértve (45 ezer ft) Mercedes-Benz W220-as típusból hangszórók, ingyen voltak. - - A fent említett összegek csak anyagárak, a munkadíj nincs benne, mert 95%-ban magam javítom az autót. Ezek az anyagárak kedvezményesek számomra, és ebből adódóan igen jó, gyárival azonos, vagy azt megközelítő minőséget képviselnek. -

Ide hordtam szervizbe

Szerény személyem, az értékelésből láthatóan. Nem húzom le magam anyagilag, lelkiismeretesen beépítem a megvásárolt anyagot, ingyen túlórázom rajta, mit mondhatnék még? :P Mondjuk az immo. az megszívatott, a Wallis-nál nem szégyenlősek árképzés tekintetében.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 103000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Montenbájk Következő autója? Ez + w210 220cdi
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Rover 200 1989

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)