Rob Úr, az erdei utak elnyűhetetlen lovagja
Szöveges ítélet
A gépet 1997-ben vettem 90 ezerért,majd 2003-ban adtam el 280 ezerért.Nagyon hálás, 16+1 személyes BUSZ volt, nemegyszer 40 (negyven) embert is szállítottam vele igen zord körülmények között a zempléni erdők földútjain. Akadályt soha nem ismert. Nem egyszer mentettem ki vele német vadászok terepjáróit (Mitsubishit, Toyotát). Léghűtéses motorjával soha nem volt baj, csak olajat kellett benne cserélni. A műszerek (olajnyomásmérő, hőmérsékletjelző) már kezdettől nem működtek rajta, mégis megbízható járgány volt télen, nyáron. Jól bírta a -25 fokot is , nehezen ,de beindult segítség nélkül. Neki csak ukrán gázolaj jutott, de szerette. Legtöbb gond a párhuzamkapcsoló meghibásodása és a gyakori rugótörések jelentették, ezeket már rutinszerűen javítottuk. (rugólapcsere 45 perc) Az erdei utak az oldalait és a tetejét folyton összekaristolták, ezért a fényezése egyedi: fehér és barna alapozó volt. Első ránézésre nem nézett ki belőle senki semmit, de aki terepen látta "szárnyalni", az dobott egy hátast tőle. Vizsgáztatása minden évben nehezen ment, elsősorban a fékek beállíthatatlansága miatt. Egy igénytelen, de hálás kis "busz" volt, illetve remélem még most is az valakinél.
Hibalista
- Terepváltó (98-ban 65ezer új);első-hátsó rugó lapok (gyártattam10-12 ezer);párhuzam kapcsoló (állandó javitgatás, vagy csere 6 ezer);fékmunkahenger (3ezer majd 25ezer, mert caterpillar gépbe is jó volt)
Ide hordtam szervizbe
Saját magunk javítottuk,nagy szaktudást nem követelt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 20 l |
Előző autója? | BKV ikarusz 260 | Következő autója? | ikarusz 211 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |