A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » zoe (2012)

zoe R240 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fehér villám

Szöveges ítélet

2015. Zen 22kW R240
A 22kwh-ás akkumulátoros változat alapvetően két motorral készült, Q210 (Continental, alvszám 8. A) és R240 (Renault, alvszám 8. B). A számok az NEDC szerinti hatótávot jelentik km-ben. A két motor teljesítménye és nyomatékuk azonos. Mivel a motor a töltőáramkör része (és a meghajtó inverter is) itt viszont van különbség. A Q210 63A-al (44kW 3 fázis esetén) tölthető az R240 csak 3x32A-al (22kW 3 fázisnál). Az R240 motor hatásfoka jobb, de a hatótáv különbséget nem csak ez okozza, hanem az, hogy az R240 motorhoz az akkumulátor használható energiája 23.3kWh. BMS frissítés után a Q210-es változat is 23.3kWh-ás lesz, az eredeti 22kWh helyett (kivéve, ha már csökkent a kapacitása...). Mindegyik változat tölthető 1 fázisról (230V) minimum 6A-el, de ekkor a töltési hatásfok, illetve a cosFi is rossz. Legalább 10A javasolt, függetlenül attól, hogy 1 vagy 3 fázisról töltünk. Minél nagyobb árammal töltünk, annál jobb a hatásfok, illetve a cosFi érték is.
Az akkumulátor tulajdonjogán kívül fontos az SOH (State of Health) értéke is, amelyet a márkaszervíz, vagy OBD II eszköz és a CANZE ingyenes applikáció segítségével mi is kiolvashatunk. Ez jelzi, hogy mennyit vesztett az akku az eredeti kapacitásához képest.
Három alapvető felszereltség létezik: Life, Zen és Intens. A Life ülései feketék, a Zen szürke (de csak ez Teflon bevonatos), az Intens fekete és szürkés. A Life és a Zen belső borítása megegyező világosbarna-szürke-fehér, az Intens fekete. A Zen extrája még a belső levegő ionizátor és légfrissítő (ez nincs az Intensben), de alapból hiányzik a tolatókamera, ami csak az Intensnek van. A Life-ban a hangrendszer gagyi és alapból a hátsó ablakok tekerősek, nincs piperetükör, és nincs automata kulcs, csak távirányító, továbbá a kornyány nem bőr bevonatos, nincs automatikus világítás és esőérzékelős ablaktörlő. Mindegyik modelben benne van a navigáció és a hőszivattyús hűtés és fűtés, illetve az akku hűtés (levegős). Sajnos az akkumulátor fűtése csak a skandináv országokban forgalmazott változatokban van benne.
Az autó ülései viszonylag kényelmesek, a nagy tömeghez képest jó az autó rugózása. Sajnos a hátsó ülések kb. 175cm felett már kényelmetlenek és nincs fejtér. A hátsó üléstámla csak egyben lehajtható. A belsejében használt anyagok gagyinak tűnnek és azok is. A csomagtartónál, már végképp elfogyott a pénz és az ötlet, katasztrófális. A kalaptartó mindegyik változatban világos színű.
Csak a vezető oldali ablak impulzív, a tükrök elektromosan állíthatóak, de csak az Intens-ben behajthatóak elektromosan.
Vezetése automata váltós autóhoz hasonló. A motorfék erős, de feltöltött akku esetén megszűnik, hideg akku esetén csökken. Ez megszokást igényel.
Télen a hatótáv 90-120km között változik (98%-os SOH akku). A nagy sebesség és gyorsulás, az alacsony hőmérséklet, az emelkedők csökkentik a megtehető távot. Nyáron (még nincs teljesen...) 120-190km ugyanazon az útszakaszon (50km főút 70-90km/h + 25km város 0-60km/h, azaz 75km és kb. 50km/h átlagsebesség). Legdurvább téli fogyasztás 25kWh/100km, -14C indulás, -10C érkezés és 75km után mutatott még 15km-t. Legjobb fogyasztás ugyanezen az úton eddig 12kWh/100km. A leghosszabb út eddig 145km volt és 39km-t jelzett még.
Általában otthon és a munkahelyemen töltöm, így 70-80% töltési hatásfok mellett és 40Ft/kWh áramdíj esetén 600Ft és 1200Ft között jön ki 100km.
Ha nem romlik el semmi, akkor csak a 12V-os akkut kell cserélni 3 évenként, és a hűtőfolyadékot, illetve a fékolajat javasolják lecserélni (4 évente??). Egyébként pollenszűrőt kell csak cserélni...
Sajnos a telefonos applikáció Magyarországon még nem működik, de időzítővel, illetve távirányítóval előfűthető és hűthető az autó utastere. De ezek nélkül is kb. 2-5 perc és az a hőfok van amit szeretnél.
Hibái ellenére én nagyon szeretem, a feleségem imádja...

Hibalista

- Egyenlőre semmi.

Ide hordtam szervizbe

Renault Budakalász

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Qubo Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault zoe 2012 (2017)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)