Fehér villám
Szöveges ítélet
2015. Zen 22kW R240
A 22kwh-ás akkumulátoros változat alapvetően két motorral készült, Q210 (Continental, alvszám 8. A) és R240 (Renault, alvszám 8. B). A számok az NEDC szerinti hatótávot jelentik km-ben. A két motor teljesítménye és nyomatékuk azonos. Mivel a motor a töltőáramkör része (és a meghajtó inverter is) itt viszont van különbség. A Q210 63A-al (44kW 3 fázis esetén) tölthető az R240 csak 3x32A-al (22kW 3 fázisnál). Az R240 motor hatásfoka jobb, de a hatótáv különbséget nem csak ez okozza, hanem az, hogy az R240 motorhoz az akkumulátor használható energiája 23.3kWh. BMS frissítés után a Q210-es változat is 23.3kWh-ás lesz, az eredeti 22kWh helyett (kivéve, ha már csökkent a kapacitása...). Mindegyik változat tölthető 1 fázisról (230V) minimum 6A-el, de ekkor a töltési hatásfok, illetve a cosFi is rossz. Legalább 10A javasolt, függetlenül attól, hogy 1 vagy 3 fázisról töltünk. Minél nagyobb árammal töltünk, annál jobb a hatásfok, illetve a cosFi érték is.
Az akkumulátor tulajdonjogán kívül fontos az SOH (State of Health) értéke is, amelyet a márkaszervíz, vagy OBD II eszköz és a CANZE ingyenes applikáció segítségével mi is kiolvashatunk. Ez jelzi, hogy mennyit vesztett az akku az eredeti kapacitásához képest.
Három alapvető felszereltség létezik: Life, Zen és Intens. A Life ülései feketék, a Zen szürke (de csak ez Teflon bevonatos), az Intens fekete és szürkés. A Life és a Zen belső borítása megegyező világosbarna-szürke-fehér, az Intens fekete. A Zen extrája még a belső levegő ionizátor és légfrissítő (ez nincs az Intensben), de alapból hiányzik a tolatókamera, ami csak az Intensnek van. A Life-ban a hangrendszer gagyi és alapból a hátsó ablakok tekerősek, nincs piperetükör, és nincs automata kulcs, csak távirányító, továbbá a kornyány nem bőr bevonatos, nincs automatikus világítás és esőérzékelős ablaktörlő. Mindegyik modelben benne van a navigáció és a hőszivattyús hűtés és fűtés, illetve az akku hűtés (levegős). Sajnos az akkumulátor fűtése csak a skandináv országokban forgalmazott változatokban van benne.
Az autó ülései viszonylag kényelmesek, a nagy tömeghez képest jó az autó rugózása. Sajnos a hátsó ülések kb. 175cm felett már kényelmetlenek és nincs fejtér. A hátsó üléstámla csak egyben lehajtható. A belsejében használt anyagok gagyinak tűnnek és azok is. A csomagtartónál, már végképp elfogyott a pénz és az ötlet, katasztrófális. A kalaptartó mindegyik változatban világos színű.
Csak a vezető oldali ablak impulzív, a tükrök elektromosan állíthatóak, de csak az Intens-ben behajthatóak elektromosan.
Vezetése automata váltós autóhoz hasonló. A motorfék erős, de feltöltött akku esetén megszűnik, hideg akku esetén csökken. Ez megszokást igényel.
Télen a hatótáv 90-120km között változik (98%-os SOH akku). A nagy sebesség és gyorsulás, az alacsony hőmérséklet, az emelkedők csökkentik a megtehető távot. Nyáron (még nincs teljesen...) 120-190km ugyanazon az útszakaszon (50km főút 70-90km/h + 25km város 0-60km/h, azaz 75km és kb. 50km/h átlagsebesség). Legdurvább téli fogyasztás 25kWh/100km, -14C indulás, -10C érkezés és 75km után mutatott még 15km-t. Legjobb fogyasztás ugyanezen az úton eddig 12kWh/100km. A leghosszabb út eddig 145km volt és 39km-t jelzett még.
Általában otthon és a munkahelyemen töltöm, így 70-80% töltési hatásfok mellett és 40Ft/kWh áramdíj esetén 600Ft és 1200Ft között jön ki 100km.
Ha nem romlik el semmi, akkor csak a 12V-os akkut kell cserélni 3 évenként, és a hűtőfolyadékot, illetve a fékolajat javasolják lecserélni (4 évente??). Egyébként pollenszűrőt kell csak cserélni...
Sajnos a telefonos applikáció Magyarországon még nem működik, de időzítővel, illetve távirányítóval előfűthető és hűthető az autó utastere. De ezek nélkül is kb. 2-5 perc és az a hőfok van amit szeretnél.
Hibái ellenére én nagyon szeretem, a feleségem imádja...
Hibalista
- Egyenlőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Qubo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |