A karakteres,kényelmes,stabil,családi luxus autó!
Szöveges ítélet
Aki nem ismeri fél tőle,aki beleült,vezette,imádja!
Hatalmas,tágas,kényelmes az utastere,elegendő a rakodásra alkalmas 510 literes csomagtartó,ami nagyon sokmindent képes benyelni,főleg ha variálom a hátsó üléseket.Az ülések annyira jól el vannak találva,ergonómiailag,hogy hosszabb távon is nagyon kényelesek,elöl,és hátul is.Én németben dolgozom,1300 kilóméterre.Túlzás nélkül állíthatom,hogy a 12-14órás út egyáltalán nem viselte meg a testemet.Köszönhető ez a francia kényelemnek.Télen melegben,nyáron kellemes hűvösbe tettem meg az utakat,oda-vissza,minden gond nélkül.Az első ülések pazar kényelemmel szolgálnak a vezetőnek,és a jobb 1 nek is.A hátul utazóknak is hatalmas tér van,még a 2méteres embereknek is.Ami valójában megfogott minket az autó vásárlásakor,az a hatalmas,kényelmes utastér,és a 3 literes motor önbizalmat adó nyomatéka,és mindamellet halk duruzsolása.Nem egy versenyautó,mert lássuk be nem arra készült,viszont nagyon magabiztosan gyorsul,nem durva gázadásra is,viszont amikor odatapos az ember neki,na akkor sok ember szeme kinyílik,hogy mennyire tud ez a kocsi gyorsulni.Nem tudom a megadott gyári adat mennyire tükrözi a valóságot,sosem mértem,de az biztos,hogy több mint elég az amit nyújt a 3 liter ereje.4 személlyel,teli csomagtartóval,a zöld lámpánál sok ember nézett,amikor “szinte” állva hagyom a mezőnyt!! Tehát erre is képes,de nem erre való!A fogyasztása az jónak mondható,átlagban 8 liter.Városban sem tudtam 10 nél többet kihozzni belőle.Viszont a 8 literes fogyasztást le lehet faragni,6,2-6,5-re!Ehhez viszont el kellene vinni chipelni.Na akkor le lehet faragni a fogyasztást, és a gyorsulása,ereje is kb 20%-al megnő!!Nekem ez a második Vel satisom,és az elődje az chippelve volt....brutális több mint elég 220 Lóerős volt.A mostanit nem chippeltettem,mert a fő szempontom az volt,hogy tartós legyen az autó,hosszú távon.Elég az a gyári 173 paci!!
Megbízhatósága magasan a legjobb,nekem szinte sosem volt problémám vele,habár megilyesztett egy párszor,mire rájöttem mi a baj.Tempomat 140,az autó elkezd rángatni,emelkedőn felfele nincs erő...ajajjj,nagy a baj, tempomat ki, lábbal adagoltam,akkor sem jobb.Kín szenvedés volt hazajönnöm vele.Szervízbe be,átvizsgálás,diagnosztika...kiderült megint nagynyomású rendszer szelep elengedi a nyomást (amikor megvettem,akkor is ez jött elő, kicseréltem!) Az azt jelenti 2 napos munka,100 ezer forintos alkatrész megint??!!Nem szerencsére.Feltünt,hogy nem folyamatosan csinálja,mert ha valami rossz,nem javul meg magától,de ez igen.Akkor valami más van.Rájöttem arra,hogy ha nem a normális gázolajat tankolom,hanem az olcsó vackot,vagy a kamion gázolajat(mert kamionos vagyok)akkor megy ahogy kell.Tehát a Boss nagynyomású szelepek nem szeretik a gyenge gázolajat. A 2006-os gyártásúaknál már Boss van,míg az az előttiekben Denso.A japán az nem német!! A Densonak mindegy mit kap,az megy,a Boss válogatós!Egyébként a mostani 2008-as modellnek átvariálták a motorját,továbbfejlesztették, mert az elöző 2004-es nek voltak hibái,amit ha nem tudtál,vagy a szrvízben nem figyelmeztettek rá,akkor a motor beáll,és kuka!!A 2004-es hengerfej tömítése alumíniumból volt,ami bizonyos kilóméter után átégett, a nyomás belekerült a víztérbe,ami elkezdte feszíteni a vízcsöveket.Azt látod,a vizet folyamatosan pótolni kell...nézed hol csöpöghet...sehol semmi,minden száraz!Látszólag.A nyomás egyszer csak szétdurrant egy csövet,észre sem veszed,mert a mutató szépen áll a helyén...majd felpörög a motor,víz,olaj mint a gejzír,a motor leáll,a motornak annyi.A V henger hátsó sorának hütés problémájának hibája miatt.A 2008-as nál már ezt a hibát kiküszöbölték,hengerfej tömítés váltással,a víztér módosításával,a hengerek jobb hűtésével.Tehát hála istennek ez mem fenyegeti a tulajdonost.Az elektronika a Renaultokban legendásan gyenge.De a Ves satisznál már ezeket a hibákat is orvosolták.Ezeknél nincs meghibásodás,aminek működni kell,az működni is fog.Természetesen néha egy egy izzó belefér.
Egyszóval ha ilyen autóban gondolkozol,ha neked külsőre,belsőre,bejön,ülj bele,próbáld ki,és nem csalódsz benne.Meg kell adni neki ami jár,kopó alkatrészek időbeli cseréje,(én az olajat,szűrőket 10 ezrenként cseréltem,cseréltettem),normális üzemanyag,és kiszolgálja a te,és családod igényeidet hosszú távon.Kevés szaladgál az utakon,ritka autó,de ettől még lehet jó.Sőt.
Alkatrész árakban semmiben nem különbözik a többi márkától,minden van elérhető áron.
A hangrenszerről pár szót.Igazából nincs gond a beépített rendszerrel,teszi a dolgát,szépen szól.Nekem nem volt megfelelő a hangzás,és az állítási lehetőségek,valamint az,hogy nem lehet usb,vagy aux-ot csatlakoztatni.Ezért én kicseréltem a fejegységet,egy JVS-re,ami ezeket tudta,és hangzásban is sokkal jobbat nyújtott mint az eredeti.Annyiban lett “rosszabb”,hogy nem tudtam kormányról vezérelni...és akkor mi van?A navigációja igaz nem naprakész,de ahová akartam,oda vitt mindig,gond nélkül.Igaz lehetett volna magyarosítani,frissíteni,de nekem tökéletesen megfelelt így is.
A hátsó lengés csillapítót kicseréltem, mert a kamionos sok motyóm miatt ült a hátulja,az ujjal is de nem annyira,ez nem tetszett nekem.Rendeltem hozzá 2db spirál rugó közé építhető légrugót,(2019 január 1-től legálisan beépíthető,és ezzel vizsgáztatható is!) ami megoldotta a vizuális problémámat,és a stabilitásán is javított az autónak,szerintem
Végül is nagyon szerettük,mert tette a dolgát ahogy kell,és mindezt megfizethető áron,kényelmes utazási feltételekkel.
Ha lenne neki egy fejlesztett Vel satis utódja mindenféleképpen kapnék az alkalmon!
Röviden ennyi,remélem tudtam segítséget nyújtania döntés hozatalban,az információimmal,a tapasztalataimmal.
Esetleg plussz ifóra lenne szükséged,keress bátran.
E-mail:tiborlszk@gmail.com
Hibalista
- Nagynyomású rendszer szelepek
Ide hordtam szervizbe
Nagy Autó szerviz
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Mivel szerelő vagyok,magam is.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vel satis | Következő autója? | Lexus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
