A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Twingo (2012-2014)

Twingo 1.2 16V Dynamic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Franciás gondtalanság

Szöveges ítélet

Első autóként vásároltam ezt a típust, de még mielőtt azt gondolná, hogy csak ezért vagyok elragadtatva, mert hatalmas újdonság az életemben el kell keserítsem! Elárulom az elején, hogy imádom nagyjából mindenét.
Mindenképpen Renault-ot szerettem volna, budapesti lakosként lehetőleg kisebbet , benzin üzemű motorral és alacsony futásteljesítménnyel. Gyerekkoromban volt Twingo-nk , nagyon szerettük. Valószínüleg beragadt az agyamba minden korai emlékem vele kapcsolatban. A családdal négyen jártunk vele nyaralni, síelni, bevásárolni, gyakorlatilag mindenhova és kiválóan teljesített alattunk több, mint tíz évig. Igaz, azt kerek nulla kilóméterrel vették szüleim, nem tudom miben bízva , mert egy szinte új Mégane Scenic-et cseréltek le rá.
Ennyit a múltról, csak gondoltam kell valami magyarázat rá, miért vesz egy húszon éves srác Twingot, mikor ebben a korosztályban a Golfok és 3-as BMW-k hódítanak ,,asszem”.
Ez az autó a levitézlett, de mégis valahol ikonikus első széria utóda, abból is a facelifttes kiadás. A magyar piacon gyakorlatilag elenyésző mértékben lelhető fel, hiszen kishazánkban a vásarlók első sorban az egységnyi pénzért a lehető legnagyobb vasat szeretik hazatolni.
Az én példányom tehát a kettes szériából az indokolatlanul sok lámpával felszerelt széria. Szerintem időtálló és jópofa fizimiskával.
Gyakorlatilag minden van benne, ami nekem szükséges:
- klíma
-szervókormány
-bluetooth
-remek hangszórók
-tempomat
-6 légzsák
-ABS, ESP, ASR, EBD

Apró termete ellenére nagyon tágas a beltér az elől és hátul ülők számára egyaránt. Külön-külön dönthető és tologatható hátsó üléssorával kifejezetten nagy teret lehet benne kialakítani éppen a kívánt élethelyzethez igazítva. A tervezők valamiért azt is nagyon komolyan vették, hogy hatalmas fejtér legyen az autóban, amit én indokolatlannak tartok és pár centivel kevesebbel sokat lehetetett volna javítani az autó kiállásán , illetve úttartásán. Az ülések kényelmesek mondjuk 300km-ig. Az egyik idegesítő dolog mondjuk pont a jobb hátsó ülő alkalmatossághoz köthető. Folyamatos halk, de zavaró nyöszörgés hallatszik valahonnan a sín felől, amit egyébként a rezonancia okoz. Ezt talán lehetett volna kicsit jobban is megcsinálni. Meggyőzően teljesít a klíma a kihangosítós kormányról is vezérelhető hifi. Imádom a tempomatot benne, ez is nagyban hozzájárul a hosszútávú autózás kényelméhez és a digitális kijelzőt is nagyon hamar megszoktam.
A motor egy manapság ,,nagynak” számító, 1.2 literes, 16 szelepes, Euro5-ös szívó benzinmotor 75 lóerővel. Hervasztónak tűnhet a teljesítménye és az is, mondjuk kevesebb, mint egy tonnával kell megbirkóznia. Húsz évvel ezelőtt ezek tisztességes menettulajdonságot okoztak, de az emissziós normák pont ezeket a kis motorokat gyötrik legjobban, nem a G-osztályos Merciket. Ez a motor régóta gyártásban van, de ezt-azt változtattak rajta, hogy kevesebbet fogyasszon és ne szennyezze elképesztően a környezetet. Van benne kipufogógáz visszavezetés, meg ilyesmik, de nincs turbó, magasnyomású és további frusztráló dolgok, amik úgyis tönkremennek. Egyébként teljesen jól lehet vele tartani meglepően inkább az autópályás tempót és az országútit, mintsem a városit, ugyanis a lehetetlenül hosszú váltófokozatokban indulásnál, vagy alacsony fordulaton, mintha sárba ragadtunk volna. Egyébként nem haragszom én ezért a gyárból senkire, nem tudom, hogy ennek köszönhetően, vagy a vezetési stílusom miatt, de egyszerűen nem lehet vele 5l/100km-nél többet megitatni vele. Télen inkább 4.8-4.9l az átlagfogyasztása, nyáron légkondival is megáll négy liternél az étvágya. Én szívesen megfontolok egy előzést, cserébe ha teletankolom a 34 literes tankját 900km-es várható hatótávot ír ki és lemértem többször, tudja. Olykor többet is.
Én mindent megteszek érte, hogy ne kelljen benne csalódnom, mert nagyon sokáig tervezek vele késöbb akár második, harmadik, vagy akár hobbi autóként is. Bízom benne meghálálja, hogy minden esetben prémium üzemanyagot töltök bele, hogy 30.000km. helyett 15.000km-nél cserélek olajat és szűrőket és, hogy minden indításnál egy percet melegítem hosszú forszírozott hajtás után pedig két percet járatom/ hűtöm a pajtást.

Hibalista

- Kizárólag esztétikai hibák keletkeztek eddig a kisautón. Opálosodik az első fényszórók teteje, illetve a váltógombon lepattogott a króm, emiatt kellemetlen volt használni, mert igazán tudott karcolni. Gyári gombot vettem és cseréltettem ki , azóta kiváló.

Ide hordtam szervizbe

Családtagom szereli, mióta nálam van a Twingo. Megbízom benne, precíz , elérhetőbb áron dolgozik és gyorsan.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 50021
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Következő autója? Twingo RS.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Twingo 2012 (2012)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)