A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Twingo (1993-2006)

Twingo 1,2 16V Kenzo 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Paprikásbolha

Szöveges ítélet

Előre bocsátom, csak két hete hasznájuk a kocsit. 1300km-t mentünk eddig. Terveim szerint néhány havonta beszámolok a fejleményekről.
Feleségemnek szerettünk volna kizárólag városi futkosáshoz, gyereketiskolábahordáshoz, délutáni maszekmelójához (házhoz jár gyógymasszőrként) egy kisautót. Első ötlet egy Maruti, majd kipróbáltunk egy használt Altot, aminek 2 évesen rozsdásodott az ajtaja, mert annyira vékonyan volt festve, hogy a sarkokra nem jutott!!! Aztán egy használt Twingo Helios 4 évesen 1,3 millért, végül még aznap délután Nagykanizsán a Renault szalonban egy Kenzo. Mivel mindenképp hitelre kellett venni, ezért az új mellett döntöttünk. (alacsonyabb kamat) A márkakereskedés javaslatára nem városban járatjuk be a kocsit, hanem megkaptam két-három hétre melóba járni, napi 100km kb országúton. A kocsi minden földi jóval felszerelt, 4 légzsák, klíma, kormány mellől vezérelhető CD-rádió, stb stb stb.
Ami elsőre nagyon tetszett, az a hihetetlen belső méret a külsőt figyelembe véve. Első napokban mindíg elcsodállkoztam kiszállás után visszanézve, "hogy én tényleg ebből szálltam ki" ???? Szélvédő messze az ember előtt, a hatalmas ajtó miatt B oszlop bőven váll mögött, szinte az egész autó utastér. Kényelmes az ülés, kellemes plüs boritás. Hátsó traktus a tologatható üléssel szintén nagyon praktikus és kényelmes. Egy kollegám első felkiálltása hátra beülve: "de hiszen a Vectránkban kisebb hátul a hely!!!" No egy szó mint száz, amig 4-nél nem kell több embert szállítani addig klasszul el lehet férni. Lazán Golf kategória a helykínálat. A csomitartó hátratolt üléssel persze nem nagy, de nem is két hetes tengerparti nyaraláshoz találták ki a kocsit. Kb 3 ajtós swift méretű ilyenkor, előre tolt üléssel viszont kb astra méret, és a 9 éves Kisfiunk még kényelmesen ülhet.
Az autót Városi használatra tartom ideálisnak, országúton kissé hangos a motor is és a gumi gördülési zaja is erős (michelin valamilyen nyári 155/65R14)
A futómű elég lágy, a mai útviszonyokat tekintve jó választás, persze megvan a hátránya, hogy kanyarokban meglehetősen billen, kissé lassabban lehet kanyarogni mint pl a swiftünkkel. (persze az meg rázós)
Ami nagy meglepetés, az a 75 lovas 16 szelepes 1149 köbcentis motor, a 905 kg-os autó, és a szerintem kissé rövidre hangolt váltó együtteséből előállt menetteljesítmény. A motor kipörgetve nagyon húúúúúz, és vérpezsdítő hangja van. Ugyanolyan könyűszerrel hagyja maga mögött az előzendő autókat, mint az 1,6-os swiftünk, pedig az lényegesen erősebb. Dombnak felfelé elég visszadobni négyesbe, és azt hiszem sok autós meglepődik, hogy ez a kis "izé" hogy rohan felfele.
Első teljes tankos fogyasztási adat: 464 és 1099 km közt megtett 635 km-re tankolt 33,7l, ami 5,3l/100km-nek felel meg. Ez kb 70% óvatos országút (90-95km/h) 20% város, és 10% tempós országút (110-140km/h) eredménye. Tetszik!!!
A fék is meglehetősen hatásos, bár még nem kellett nagyon kipróbálni.
Nos mi nem tetszik?
Hogy 192 centimhez nekem fontos, hogy a jobb lábam neki tudjam támasztani valami középkonzol szerűségnek, ami itt nem igazán jön össze. Baloldali ajtó zárja felől valami zörög, ha nem teljesen síma az út. A sötét bíborlila metál fényezést gyakorlatilag lehetetlen tisztán tartani. Nagyon hiányzik a fordulatszámmérő és a vízhőfok mérő.
Megbízhatósággal kapcsolatban természetesen még nincs értékelhető véleményem. Kicsit félek a két egymás után használt suzuki után-mellett, mit fog a Francia produkálni, egyenlőre megkapta a bizalmat, reméljük nem fog visszaélni vele!
Még jelentkezem :-))

2006,04,17: fűtést lábra irányítva nem a lábfejre, hanem valahol a középkonzol alól a lábszárra fújja a meleget. Fázik néha a lábam, a sípcsontom meg átforrósodik. :-(((


2006,06,11: Az autó tisztán városi fogyasztása 6,2-6,3 L/100km. Ez nagyon tetszik! Ha valaki sokat akar országúton is közlekedni, véleményem szerint nem ezt az autót kell választania! Ma ismét megtapasztaltuk, hogy 1,6 swift sedanunk lényegesen csendesebb és kellemesebb társ ha országúton kell használni. 95 felett zavaróan zajos, még a rádiót sincs kedve hallgatni az embernek, akkor inkább célozzuk a 120-as tempót, és élvezzük a motor sportos hangját. Városban továbbra is tökéletesnek tartjuk.

2006.08.22:

A kocsi magától meggyógyult mindkét eddig említett betegségéből :-))) Továbbra is szolídan fogyaszt, és nagyon szeretjük!

2007.02.23

Túl vagyunk a 10000km-en, egyenlőre hibátlanul, és továbbra is teljes megelégedettséggel. Az autóval hazaszállítottunk egy 210l-es fagyasztóládát!!! A boltból kijött majd minden eladó (nagyobb elektronikai szaküzlet) mert nem akarták elhinni, hogy belefért. Az ajtót kényelmesen le lehetett csukni:-)))
Téli városi használatban már 6,5 körüli a fogyasztás, amit továbbra is nagyon jónak tartok.

2007.05.06

Volt egy 400km-es Somogy-Tolna megyei családlátogatás, melynek során az autó hihetetlenül fantasztikus 4,66L/100km fogyit produkált. -Asszem ezzel még nem dicsekedtem.- Volt egy koccanás, hátulról megtaszajtott egy ford escort, neki lököst-fényszórót-indexet kell cserélni, mi lepolíroztuk a lökhárítóról a ford festékjét :-)))) Miután ismerem a párizsi lökdösődős parkolási szokásokat, nem csodállnám, ha a Twingo ehhez lenne idomítva :-)))
Továbbra is nagyon szeretjük az autót, miután láttam az új twingó adatait és fotóit, már nem bánom, hogy nem vártuk meg az újdonságot. Elveszett az eredeti koncepció!
Amitől kissé tartok, hogy iszonyatosan tetszenek a Fiat 500 fotói, nehogy egy csere legyen a dologból! :-))

Hibalista

- még természetesen semmi
- 2006.06.11: Sajnos már jeleit mutatja valami hiba a bal első futómű felől. Jobbos városi hirtelen kanyarodáskor, amennyiben némi úthiba tetézi a manővert durva hangos szinte csattanásszerű koppanó hang. Kb kéthetente egyszer fordul elő. Egyenlőre nem visszük szervízbe.
-
- 2006.08.22:
-
- Az autó meggyógyult :-) Viccen kívül, már kb egy hónapja nem hallani sem a futóműből, sem a bal oldali ajtózár felől semmi rendellenes hangot. Nem járt szervízben, csak úgy elmúlt a baj.
-
-
- 2007.05.06
-
- Garanciában cseréltek egy bal első toronycsapágyat, plusz meghúztak minden csavart, ami a futóművel kapcsolatos. Előjött egy egyre zavaróbb kopogó hang egyesben kuplung felengedése után. Hiba megszünt.
-

Ide hordtam szervizbe

Renault Kanizsa

Meglehetősen barátságosak voltak az első szervíznél. Ott lehettem a kocsi mellett. Ugyan másodjára sikerült a hibát megjavítani, de végig azt éreztették, hogy szeretnének segíteni, és nem azt, hogy mi a szarért nyaggatjuk őket a garanciális nyomorunkkal. Megbeszélt időpontban hozzáláttak a szervízhez, a díj sem volt sok (25e+7e zöldkártya) Kellemes meglepetés volt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? swift sedan 1,6 16V 98´ Következő autója? Kia Cee´D 2,0 EX AUT.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Twingo 1993 (2005 - 2006)

További ítéletek (152 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)