Francia szemét
Szöveges ítélet
Négy évesen vettem meg a Twingot egy miskáért, igen kevés futott kilométerrel, garázsban állt, szinte gyári állapotban volt. Eleinte nagyon boldog is voltam vele, mert apró mérete ellenére igen tágas belsővel bírt, négy ember is kényelmesen elfért benne és a hátsó ülés tologatásával még valamennyi csomagtartója is volt. Gyakran mentem vele előre döntött hátsó üléssorral, ekkor már-már szinte kisáruszállítónyi dolog bele fért.
Az első 4 évben nem volt különösebb gond vele. Egyszer hagyott cserben: a második évben egy ronda esős őszi napon egyszer csak leállt a motor és alig indult újra. Haza kellett vontatni, csodák csodájára másnap pöccre indult és gond nélkül ment. Hosszas számítógépes kutatás után Baumgartnerék kinyomozták, hogy egyszerűen csak hajszálrepedés van a a gyújtáselosztó fedelén, áthúz a szikra és a kompjúter úgy érzékeli, mint ha levenném a gyújtást, ezért elzárja a benzin adagolását. Párszáz forintból megúsztam ezt a kalandot.
Két évig ezután csak karbantartásra volt szervizben (olajcsere, szűrők, fékfolyadék, stb.)
A pokol az 5. évben szabadult el:
Egy hosszú balatoni túrán beállt a jobb első fékmunkahenger, a vasárnap esti csúcsforgalomban, alig bírtam kifeszíteni, Pestig csak kézifékkel, enyhe halálfélelemben autóztam haza. 60.000 Ft. A szerelőm már jelezte, hogy kezd kilukadni a kipufogódob, a kocsi egy év múlva vizsgázik, addig cseréljem ki. Ám az egész annyira rohadt, hogy 3 hét múlva leszakadt a dob. Nem csak a gyári dob volt szétrohadva, a motor csonkjától az egészet cserélni kellett, állítólag a katalizátor is szar volt: 125.000 Ft. 2 hónap múlva meghaltak a hátsó lengéscsillapítók 65.000 Ft. 2 hónap múlva az elsők is 85.000 Ft. A Twingonál ráadásul egybe van öntve a rugós taggal és lengőkarral, így nem olcsó mulatság a cseréje... Újabb 2 hónap múlva elhallgatott a rádió, kialudt pár kontrollámpa és a helyzetvilágítás romlott el - így egyszerre. A rádiót és a helyzetfényt megcsinálták, de a hiba okára senki nem jött rá... Újabb 2 hónap: ismét fék, ezúttal a hátsó munkahenger. Megint 2 hónap múlva végleg elfáradt a kuplung: cseréje újabb 80.000 Ft. Ekkor 3 hónapig nyugi volt. Aztán a pontot az tette fel az i-re, amikor az M7-esen, 120-as tempónál besült az egyik henger. Szétszedték a motort, kiderült, hogy olyan szarok a Twingo szelepei, hogy az egyik kipufogószelep (rendszeres olajcsere ellenére) elégett és beesett a hengerbe, szét is vágta rendesen. Olyan 180.000-ért megcsinálták volna, de nem vállalkoztam rá. Eladtam egy neppernek 200-ért, úgy ahogy volt, szar motorral és nagyon, de nagyon sajnáltam azt, aki végül megvette... Ezúttal is elnézést tőle :)
Hibalista
- fék-munkahengerek, gyújtás- elosztó, kipufogó rendszer, katalizátor, első- hátsó lengéscsillapítók, valami megfejthetetlen elektromos hiba, kuplung, sebességváltó-mű, motor.
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner, Budaörsi út
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Balogh László aranykoszorús mester
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 120 L | Következő autója? | Nissan Almera |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.7/10) |
