Filemon- az els? szerelem...
Szöveges ítélet
Ez az autó volt az els? autóm...
Ez az élmény azért nagyban befolyásol...
Igazi alkalmi vétel volt! Ismer?st?l garázsból 99-ben 950e HUF ért!! Még most is kapnék érte kb. 850e HUF ot. De nem eladó!
A párom használja hasonló rajongással mint én! Neki is az els? autója.
Szóval az autó egy 94-es gyártású els? generációs Twingo 95 forgalombahelyezéssel.
A jótulajdonságai. Roppant nagy a hely bel?l még az én 2m tesmagasságommal is be tudok ülni a saját ülésbeállításom mögé! (Ezt a mostani Nissan Primerámban nem tudom megtenni!) Nagyon jó és vidám kis autó még a svájci alpokot is megjártam vele igaz egyedül. Szegény svájciak értetlenül néztek mit keresek egy ekkorka autóval az 1800m magas Süstenpass hágó tetején... :)) Cserben sohasem hagyott.
Illetve még is.. Kétszer nem tudtam vele elindulni a saját hibámból.
Meghalt az aksi és nem cseréltem id?ben. Ezt leszámítva még a zúgó kerékcsapágyal is hazajöttem vele a Balatonról és jártam vele 1 hetet amíg a cserére sor került. Az eltört rugó! sem akadályozott, saját lábon értük el a szervízt.
Egyszóval nagyon szerethet? mókás városi autó, kifejezetten ideális hölgyeknek és városlakóknak. De egy Bécs Budapest távot is könnyen megtehetünk vele 2óra 20 perc alatt.
Ami gyakori kritika a francia autóknál az elektronika. Lehet mert ebben nincsen sok de soha semmivel nem volt baj. Mindössze 2 kontrollámpa izzó, 1 fényszóró és 1 féklámpaizzó égett ki 6 év alatt!! (ja és egy elrepedt elosztófedél)
párás id?ben rángatott amíg ki nem száradt. kb 10km..
A másik a korrózió. 11 évesen még nincs egyetlen apró kezdemény sem rajta! Igaz törve sem volt soha!
A párom imádja. Már 1 éve rágta a fülemet vegyünk egy nagyobbat nekem és ez legyen az övé. De nehezen szálltam ki bel?le.
Amióta ? jár vele én már csak az anyósülésen utazhatok...
Néhány objektív gondolat az autóról:
Negatívum:
- Gyorsan kopó alkatrészek (féktárcsa pl 40e km)
- 1.2 motorhoz relatíve magas városi fogyasztás 6.5l
- Nagy ajtók, bevásárlóközpontban nehéz kiszállás
- gyenge alapfelszereltség
- Zsúfolt motortér, nehezen szerelhet?
Pozitívum:
- Jól variálható nagy bels?tér
- vidám id?tálló küls?/bels?
- olcsó alkatrészek
- megbízható (engem a 6 év alatt nem hagyott cserben)
- Kis méret könnyen parkolható
Egyszóval egy olcsón fenntartható megbízható városi kisautó.
Valószínüleg soha nem fogjuk eladni, megmarad mindíg guruló télikabátnak, bevásárlókocsinak, hobbyautónak.
Hibalista
- 5-8 éves koráig olajcserén kívül semmi!!
- Utánna kb. 70e Km t?l
- Elrohadt els? rugók 21e HUF / pár
- 4 lengéscsillapító 67e HUF
- 2 els? kerékcsapágy 24e HUF
- Hátsó kipuffogó 23e HUF
- Hengerfejes a motor 85 e KM nél. új hengerfej-bontott 30e HUF
-
- Ezen kívül csak olajcserék ami kb. 10-12e HUF a betöltött olaj min?ségt?l függ?en
Ide hordtam szervizbe
Ezt az autómat egy fóti szerel?barátom javította fillérekért.. Nehéz bekerülni sok a kuncsaft kb. 1,5 hét az el?jegyzés..
Jól dolgozik és olcsón.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 21207 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Most egy Primerát koptatok... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
