Egyszerű mint a faék, de kivitt a világból is.
Szöveges ítélet
Nem terveztem Twingot venni. Volt egy kevés megtakarított pénzem, és kellett egy autó, ekkor 2011 nyarát írtunk. Néztem a netet, jártam kereskedéseket. Nem volt konkrét típus elképzelésem. Annyit akartam, hogy olcsón fenntartható, keveset fogyasztó és könnyen szerelhető legyen. Az egyik szegedi autókereskedésben megláttam. Árban baráti volt, beleültem, kipróbáltam, megtetszett.
Ekkor 116.000 km volt benne és 8 éves. Én lettem a 3. tulajdonosa. Semmi csicsa nem volt benne, csak elektromos ablak, meg légzsákok. Klíma, szervó kormány nuku. Még vásárlás előtt elvittem a kocsit egy műszaki állomásra, ahol csináltak egy próba műszakit, amin csont nélkül átmenet. Megvettem, hazavittem.
Mivel indításkor mindig adott egy furcsa kattanó hangot, így önindító, illetőleg generátor felújítással kezdtem, meg persze szűrő, olaj csere. Kb 30.000,-Ft-ból kijött. Pár napra a vásárlás után nem indult, csak ha levettem az aksiról. Mint kiderült, a kapott két kulcs közül az egyiket nem mindig akarta felismerni az immo. Valószínű, hogy az előző gazdánál leesett a kulcs, a másik kulccsal a mai napig hibátlanul üzemel.
Pár hónapra rá a jobb oldali kerékcsapágy búgni kezdett, így az is csere.
Ezután több év gondtalan autózás következett. A műszaki vizsgákon felkészítés nélkül átment. A csillagok alatt tartom, de rozsda nincs rajta.
Idén elromlott a jobb oldali elektromos ablakemelő, ez még javításra vár. Az idei műszaki előtt a jobb oldali kormányösszekötőt kellet cserélni.
Szeretem az autót, de lassan kinőttem, idő közben család tervezés stb...kelleni fog egy nagyobb.
Sajnálattal fogok megválni tőle. Tudom, hogy nem lesz még egy ennyire "problémamentes" használt autóm. Jóformán csak tankoltam bele. Volt hogy a egy teli tankkal majd 800 km-t autóztam. Most 145.500 km van benne.
Első autónak, illetve olyanoknak akik egyszerű, de olcsón fenttartható kocsit szeretnének, elég nekik a 3 ajtó, csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Évenkéti szűrők és olajcsere kb 15.000/év
- Önindító csere+munkadíj 16.000,-Ft
- Jobb első kerékcsapágy+ munkadíj 15.000,-Ft
- Jobb első kormányösszekötő rúd+ gömb +munkadíj 15.000,-Ft
- Központi zár beszerelése 10.000,-Ft
-
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Opel Rupesky Szeged
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Valami családi egyterű |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
