A piros Gekko
Szöveges ítélet
Tavaly augusztusban vettem a kicsikét, 127.000 km-rel. Azért választottam a Twingot, mert kicsi, könnyű vele parkolni (gondoltam ezt akkor), nem túl drága fenntartani stb.
Leginkább városban használtam volna, max. 60km-re terveztem menni vele. Ez nem így lett, a heti 3szori Pestre járást akkor még nem tudtam. Az eladó egy nagyon rendszerető, normális csajszi, a férje szerint az autó max azért kopik, mert folyton takarítja. (Na ez nálam sajnos nem így volt). Lényeg, hogy nagyon jó áron kaptam meg, 3 kilóért odaadták. Összesen 350-et költöttem rá átíratással együtt. Műszakit tavaly novemberben kellett rá csináltatni, simán átment. Akkor cseréltek rajta hátsó fékbetéteket, meg a rendszámtábla világítást. Fél év alatt 11.000 km-t kocsiztam vele, de semmi baja nem volt.
6 l-es fogyasztás télen nyáron.
1,2 motor van benne, ami ha a kerekítés szabályai vesszük inkább 1,1-es (1149 m3) jól muzsikált városban. Elég fürge jószág, de ha nagyobb tempót kell felvenni vele (gondolok itt 100 fölöttire), akkor olyan, mint ami fel akar szállni. :) A legtöbb, amit mentem vele az 130 km/h, de ott már zörgött rendesen. Az volt benne a fura, hogy mondjuk egy érdi emelkedőnek m7-en nekiindul az ember 110-zel és a tetejére 80-ra lelassul az autó. Vissza 4, bőg a motor nagyon, de legalább felérünk. :)
A csomagtere nagyon kicsi. Benne volt egy rekesz, abban a szükséges dolgok és mellé max egy 40x40es bőröndke fért be. Az utastere viszont bazinagy. Nem gondoltam volna, hogy 3 megtermett férfi elfér benne kényelmesen. Nagyon jó, hogy a hátsó üléssor sínen mozgatható, egy kar megemelésével. Így nagyobb lesz a csomagtér, viszont a hátsó utastér eléggé leszűkül.
A digitális kilóméteróra nagyon vicces, ha megszokja az ember, akkor már másik kocsiban is folyamatosan oda pillant, ahol a Twingoban lenne a km óra helye. Nincs rajta fordulatszám mérő, de nem is kell.
Az én kis Gekkómban nem volt sem abs, se szervó, se légzsák. Ez városban nem is annyira para, eléggé figyelek a balesetek elkerülésére, de sokat megyek vele, és azért a biztonságérzet az kell. A szervó hiányát leginkább a parkolásnál vettem észre. Elég nehéz vele párhuzamosan parkolni, főleg kis helyre, de a karizom mindent megold..egy idő után.
Bazi nagy az ajtaja, szűk parkolóhelyen figyelni kell nagyon, hogy neki ne nyissuk a mellettünk állónak. Az ülések kényelmesek, nyáron mondjuk kicsit rossz, hogy elég műszálas és ragad. De ezt meg lehet oldani huzattal.
Váltójával, futóművel, motorral sosem volt gondom.
Olajcserére vittem januárban, azt mondták, hogy alig ette az olajat.
Igazából semmi baja nem volt, egyszer csinált egy olyat, hogy menet közben minden kivillant rajta, és lefulladt. De ezt betudtam annak, hogy -18 fok volt, és viszonylag hidegen indultam el vele. De többet ez nem fordult elő. Az előző tulaj szerint sosem forralta a vizet, és én sem tapasztaltam ezt.
Jó kis kocsi, nagyon szerettem. Csajos autó, nem kétség, főleg, hogy piros. :)
Nem azért szerettem volna megválni tőle, mert nem biztonságos, vagy valami baja van, hanem nagyobbat szerettem volna, főleg, hogy sose vezettem kicsi autót, csak a Twingot.
Összességében : imádtam.
Hibalista
- Fényszóró izzócsere - kb. 1000 Ft - Hátsó fékbetét - 6000 Ft - Kalaptartó műanyag elfáradt - 1000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Kőnig - Szfvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf (családi autó), Opel Omega kombi (céges) | Következő autója? | Carisma 1,6 glx |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
