Az elnyűhetetlen
Szöveges ítélet
Ez a masina az első percétől kezdve egy fuvarozási cégnél húzta az igát, ahol 8 évig nyúzták. Furgon volt a lelkem. Aztán KFT és KFT majd újabb KFT birtokolta, majd 1998-ban az első magántulajdonoshoz került Mennyit futott ez idő alatt? A fene sem tudja... kurva sokat. A magántulajnál kétszer eltört az a bizonyos olajszivattyú meghajtótengely. Kb. 100 km-t autózott vele hazáig olajnyomás nélkül két részletben. Majd megvettem tőle, mint motorcserére váró gépet. Motor szétszed, a hüvelyekben lógnak a dugattyúk mint harangban a kongató. Megmértem, a hordósodás legdurvább részén 0.3 mm !!! azaz háromtized milliméter volt a méretkülönbség a dugattyú és a lyuk között!!! Mivel építkezős gépnek kellett, nem akartam rá költeni. Ezért: a hüvelyeket átcsiszoltam kézzel, hogy a felkenődött részeket leszedjem róla. Dugattyúk gyűrűhornyait felesztergáltattam és csináltattam hozzá maszek gyűrűket, de a felső kompressziógyűrű egyik élét le kellett kerekíteni, mert akkora válla volt a hengernek, hogy egyből eltörte volna. (mikor először belenyúltam eltörte a körmöm) Vezérműtengely ???? Kb. 2 mm es árok ahol a himbát mozgatta. Sámlin ülve egy flex-el a bütyök vállát lecsiszoltam - kis nagyképűséggel új bütyköket csináltam flex-el - majd kapott új hajtókarcsapágyat - főtengelycsapok hibátlanok maradtak ! - új tömítéseket és össze lett rakva. Akik látták, fogadásokat kötöttek, hogy ez nem fog beindulni. :) Beindult. Hihetetlen, de annyira egészséges hangja volt, hogy el sem akarták hinni. Abszolút megbízható lett, ha frankó volt az izzítás, akkor -15 fokig pöccre indult. Ha -20 foknál hidegebb volt, akkor már bajok voltak, de ekkor meg már az indítómotor nem forgatta rendesen át a főtengelyt, szerintem csak ezért nem indult be. Az olajat természetesen zabálta, olyan 1500 km után kellett bele egy liter. Nekem soha semmi bajom nem volt vele annak ellenére, hogy érezni lehetett rajta a használtság és a fáradság jeleit. Max tempo 100-110 volt, de ekkor felpumpálta a motorolajat a légszűrőbe és egy idő után hihetetlenül el kezdett füstölni. Ez ciki volt, ezért ezt elkerülendő olyan 70-80-as tempóval hajtottam. Vittem benne 1.1 tonnányi csempét, voltam vele németországban - ahogy átléptük a határt azonnal szétrepedt a szelepfedélből a kartelba visszavezető gumi olajcső, amit 10 m szigetelőszalaggal javítottunk meg ott helyben. Hazáig kitartott -, elvitt horgászni és elmerültünk egy mocsaras területen. (az ajtóig merült, az ablakon keresztül másztam ki (Jól jött a vonóhorog, amikor egy traktorral kihúztak) és úttalan utakon is elballagott velem. (a rövid kasznis volt viszonylag rövid tengelytávval és tekintélyes hasmagassággal) Szóval kaland volt vele az élet. Ha a súlyadóval nem öltek volna meg, most is tartanék egyet.
Újként, jó gazdánál szerintem elnyűhetetlen.
A "felújítását" csak azért részleteztem, mert hihetetlen gány dízelmotor is elképesztően szépen tud működni. Amelyiknek már a hangja is szar az már szó szerint az utolsókat rúgja.
Hibalista
- fűtésventillátor csapágyas lett, olajszivattyú meghajtótengelye rendszeresen eltörik, váltó terhelésváltásnál kivetette a 2.-at, ülésekből csak a váz volt meg, kárpitos varázsolt bele újat, egyszer egy titokzatos rövidzárlat megette a gyújtáskapcsoló fix betáp vezetékét. Akkora füst volt a fülkében, hogy csak na. Szétszedtem, kicseréltem a kábelt, összeraktam a gyújtáskapcsolút beleraktam egy könnyen elérhető áramtalamítót - UAZ - és minden ok lett. Mi volt a hiba, máig sem tudom.
Ide hordtam szervizbe
magam szervízeltem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 1000000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
