A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (2008)

Thalia 1.2 Expression 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Teszi a dolgát

Szöveges ítélet

Először is le kell szögeznem, Erdélyből írok, bár nem tudom ha ez számít.
Az autót apám vette 2009-ben, újonnan szalonból, a 21 éves Dacia helyett. Ragaszkodott az új autóhoz mindenképpen, és a Logan helyett ezt ajánlották. 7 év után arra jutottunk, hogy okos döntés volt, hogy ezt vettük, s nem a Logánt.
2009-ben 10.000 euróba került ezzel a feszereltséggel, azaz a leggyengébb 1.2-es, klímával, CD-s rádióval, szervóval, első elektromos ablakokkal, ködlámpa (ezek alapból nem voltak benne). Kaptunk ehhez 1500 euró árengedményt, és 1000 euróért beszámították a Daciát az új autó program keretén belül, így 7.500 euróért jutottunk hozzá, ami szerintem nagyon korrekt volt.

Lassan 3 éve én is használom, sőt egyre többet. Az első években nagyon keveset ment az autó, ezért is van benne 7 évesen 49 ezer km, de ebből is vagy 25 ezret 3 év alatt én raktam bele. Így el is várható hogy jól működjön szerintem.
Családi autónak volt véve, hármunknak. A helykínálat igen szűkös, elől jól el lehet férni, de a 192 centimmel éri a hajam a tetőt. Hátul le kell hajtsam a fejem. Ennek ellenére ültem már benne hátul simán 2x200 kilóméteren, bár tény, hogy elég kitaró fajta vagyok amúgy is.
Motor: Sokan elszörnyednek, mikor közlöm, hogy 1.2-es a motor. Viszont 75 lóerős, és igen jól megy szerintem ahhoz képest. De pörgetni kell, 2000 fordulat alatt még a sebesség tartásához sem elég, normálisan gyorsítani csak 3000-res fordulat lehet, de akkor tényleg elég jól megy, előzni is lehet vele. Szerencsére a váltó áttételei jó rövidek, talán ezért is ugrik jól. Fogyasztás mindig 5,7-6 liter körül mozog vegyesben, ha megvagyok pakolva, ha magamban megyek, nem számít a fogyasztásban. És soha nem spórolok, sőt, gyakori a padlógáz. Csak városban felmegy 7,5 literre.
Szerencsére a Renault tudott csinálni rendes 1.2-es motort, 4 hengerrel, és 16 szeleppel, nem pedig 3 hengerrel. Nagyon sima a járása, és csendes, és szeret pörögni (kell is neki).
Itt meg kell említenem, hogy nagyon érzékeny az üzemanyagra, ami furcsa számomra. Azt kezdte csinálni, hogy hideg motorral csak 2. vagy 3. próbálkozásra indult. Már azt hittem hogy szervíz, míg egyszer csak az OMV-nél tankoltam. Azt vettem észre, hogy azzal pöccre indul. Télen is. Így azóta csak azt kap. Pedig a tévhitekkel ellentétben egyáltalán nem rossz itt sem egy kútnál sem az üzemanyag minősége, de mégiscsak ez a legjobb ezek szerint. Fogyasztás ugyanannyi maradt.
Gyári gyorsulása 13 mp, szerintem meg is csinálja annyi idő alatt, bár nem mértem. Viszont a végsebessége csak 160, többször is próbáltam, de itt teljesen elfogyik a szufla. Ez azért furcsa, mert gyárilag 170 van megadva, és ezt az adatot a legtöbb autó túlteljesíti óra szerint. Ez nem.

Olajat kap 10 ezer kilóméterenként, vagy inkább évente, úgyhogy vigyázunk rá, ez kb 30 ezer forintnyi lej márkaszervízben, szűrőkkel együtt.
Még a vezérlést is kicseréltük 6 év után, pedig kilóméter alig volt az autóban, de így ajánlotta a szerelő, mert elöregedik a szíj. Itt tapasztaltuk meg a húzós márkaszervízes árakat, 100 ezer forintnyi lejbe került a vezérlés részei, vízpuma, de ugyanekkor elől a fékbetéteket is cseréltük, és a munkadíj kijött ennyiből.
A váltó, háát, az jó hosszú utakon jár, és nem is valami pontos, de ha megszokja az ember, akkor gyorsan lehet váltani vele. Az egyest nehezen veszi lassan gurulva is, rükvercbe téve pedig minden második alkalommal hatalmasat reccsen, akármennyire is vigyázok. Ezért mindig ég a pofám, mert azt hihetik hogy béna vagyok, és a váltónak sem tesz jót gondolom. Amint már említettem, az áttételek rövidek, 100-nál már majdnem 3200-at pörög 5-ösben. Itt említeném meg a tipikus Renaultos dolgot, vagyis hogy a kuplung új korától nagyon fent fog, és ezt soha nem fogom megszokni.
A belső anyaghasználatra lehetne panaszkodni, de ebben a kategóriában szerintem kitűnő. Eddig minden egyben van, minden működik, még izzót sem kellett benne cserélni. Egyedült a váltószoknya adta meg magát időnap előtt.
Egyébként ahhoz képest, hogy sokan lenézik a Thaliát (nálunk Symbol), szerintem nagyon jó kis autó. Egész élvezetesen is lehet vele autózni. A motor jó pörgős, a futómű elég nagy dőlést enged a kasztninak, de egyébként meglepően jó sebességet lehet vele menni durva kanyarokban is, néha sokkal jobb autók szinte feltartanak szerpentines úton, mert nem merik neki úgy nyomni. Kormány nem valami pontos, de legalább a szervó az nagyon jó. Fékerő az hagy kívánnivalót, hátul csak dobfékes, és az is jó kicsi. De legalább nagyon jól adagolható a fékerő.
Ami nagyon sz*r, az az ablaktörlő, megvettük rá a gyári Renault ablaktörlő lapátokat, és már megint karcol, és sz*rul töröl, de igazából új korától nem volt jó. Meg a másik, hogy távírányítós az egyik (csak az egyik) kulcsa, de azon csak egy gomb van, ugyanazzal kell nyitni és zárni is. Így véletlenül ki is lehet nyitni, ha már elfelejtettük, hogy bezártuk egyszer. Ja és csak a sofőr oldalán van lyuk a kulcsnak, az is csak azt az egy ajtót nyitja. Így ha elhagyjuk a távírányitós kulcsot, akkor szenvedhetünk a többi ajtó nyitásával, és zárásával, ráadásul a csomagtartó KI SEM TUDJUK NYITNI, mivel ott nincs lyuk. Ez hatalmas hiányosság szerintem.
Gyárilag 14-es kerekek vannak rajta, talán jobb lenne alá a 15-ös kerék, de én nem költök rá, apámat meg nem érdekli. Viszont tény, hogy egész kényelmes, nem ráz így egyáltalán, inkább hömpölyög a rossz úton. Az ülések is nagyon kényelmesek lennének a többi kisautóhoz viszonyítva, de nem a 192 centis emberekre szabták sajnos. Csomagtartó hatalmas, de semmit sem ér, mert nagyon szűk a nyílás, alig lehet beletenni valamit, egy nagy bőrönd is már fejfájást okozhat, pedig simán elférne bent, de szűk a nyílás.
Rozsdával így 7 évesen sem találkoztunk sehol, pedig élete nagyobb részét szabadban töltötte, ritkábban van a garázsba állítva, hely hiánya miatt.

Összességében, ez egy nagyon jó és praktikus, takarékos kisautó idősebb embereknek, akiket nem annyira érdekel az autózás. Apám pont ilyen, számára tökéletes. Még én is szeretem 21 évesen, pedig én azért nagyon szeretem a jó autókat, és van is nekem jobb. Reméljük megmarad ez is 20 évig még, kilóméter úgy sem lesz túl sok, csak az idő vasfoga ne tegye tönkre.

Hibalista

- -váltószoknya 25000 km után tönkrement, nem lehetett visszapattintani a helyére. Ki kellett cserélni - -helyben ha tekertem a kormányt, iszonyú nyikorgás hallatszott. Először majdnem az egész kormányművet kicseréltették velem, aztán egy kis unszolásra kiderült, hogy csak a toronycsapágyat kellett megolajozni. Gyakorlatilag otthon is megcsinálhattam volna, ha tudom hogy mit kell csinálni. Ez volt 45000 km után, állítólag ennél a típusnál elég gyakran előfordul. Most a fékpedál lenyomásával hátul a dobféknél nyiszorog valami.

Ide hordtam szervizbe

Eddig csak márkaszervízben járt, ugyanannál a szerelőnél. Nagyon jó, alig drágább, mint egy rendes szervíz, és látszik, hogy tényleg ért a Renaultokhoz.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 49000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 1310 Következő autója? Focus
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 2008 (2009)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)