Olcsó hús, de mégis csak Renault
Szöveges ítélet
Csomagtartó mániás vagyok, minden típusnál előszeretettel nézegetem a térfogat litereket, így már korábban is szimpatizáltam a Thaliával, de a korábbi verziót rondának és szűkös utasterűnek tartottam. Most már szebb lett + egy jelentős év végi akció (árengedmény)arra terelt, hogy megvegyem a legmagasabb felszereltségi szinten, 1.2 motorral. Nem bántam meg.
Kellemesek és nem feleslegesek a kényelmi dolgok, ennyi minden még egy autómba sem volt beépítve. Nem mindent felsorolva nekem nagyon bejön az állítható bőrös kormány, az állítható magasságú vezetőülés, a fedélzeti komputer, a kormányról vezérelhető cd-rádió, elöl is ködfényszóró, motoros külső tükör. A klímának jó a hatásfoka. Elöl kényelmes ülni, hátul 170 cm felett a kedves utas feje eléri a tetőt (az óvatlanabbja beszálláskor be is veri).
Az utastér egészen elfogadható, az ajtón van egy kis textil, a műanyagok kevésbé gusztustalanok. A műszerfal tele van mindenféle visszajelző lámpákkal, szerencsére ezekkel csak indításkor találkozni. Az üzemanyag szint jelző biztosra van állítva, üres jelzésre max. 40 litert tudok beletolni az 50 helyett. Ki tudja, lehet, hogy ekkora a tank?
Az utazási kényelmet csökkenti a menetzaj. A dobok felől minden hallatszik, a benzin lötyögésének hangja először furcsa volt, autópályán 100 felett elölről egyre erősödő suhogó hang tolakodik befelé. Valószínűleg elképesztő vékonyak a lemezek és gyenge a hangszigetelés.
A csomagtartó nagysága nem kérdés, ezt tényleg látni kell, elképesztő. Az egyben! lehajtható hátsó ülések után csak lapos dolgok csúsztathatóak be.
A rugózás számomra csak akkor elfogadható, ha tényleg betartom a gyári ajánlást, elöl 1.9 bar, hátul 1.8 bar. Ha ennél keményebbek a gumik, úgy érzem, a kasztnival együtt én is szétesem. Inkább kopjanak el hamarabb.
A motor teljesítményétől kicsit féltem, de nem kellett volna. Nyilván az elvárás nem lehet nagy, kijön ugyan a 75 LE, de nyomatékszegényen(előzésnél figyelni kell!). Ezeken a vacak magyar utakon az állandó sebesség korlátozásokkal még klíma használat mellett is bőségesen elegendő ez a kis motor. Autópályán ugyanúgy elmegyek 130-al, mint a többiek, legfeljebb nem éri meg, mert ekkor már zabálja a benzint. 90-es tempóra beállva 5-5,3 liter a fogyasztás.
Az átlag fogyasztás 6.5 liter, ebben benne van a mínusz 10 fok városban rövid távon, nyáron klímázás, városi és autópálya használat egyaránt.
Összefoglalva: olcsó húsnak kicsit azért híg a leve, de mégis csak egy Renault, amit azért észre lehet venni.
Hibalista
- Télen mínusz öt fok alatt általában három-négy kulcsolás kell az indításhoz. Szakszervíz komputer azt mondta, minden rendben. Azóta nem foglalkozom ezzel a problémával. (majd jön az enyhülés :-)) - Másfél év után büdös lett a klíma. Még jó, hogy szakszervízbe vittem, mert gyárilag hiányzott a filter a rendszerből!!!
Ide hordtam szervizbe
Dunaújvárosi Renault szakszervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22550 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kalos 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
