A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (2008)

Thalia 1.2 16V Expression 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megint?

Szöveges ítélet

Ezelőtti két autóm eléggé (el)használt állapotban került hozzám, úgyhogy úgy döntöttem, hogy megveszem életem első új autóját. Gondoltam, én a marha, új autóval csak nem lehet annyi gond, mint egy mások által tákolt, leharcolt autóval. Na mindegy, lássuk csak, hogy esett a választás erre az autóra. Mivel sok pénz nem állt rendelkezésre, a lehető legolcsóbb, de aránylag jól felszerelt autót kerestem. Fontos volt a belső kényelem, a biztonság, 4 ajtó meg a fogyasztás, nem érdekelt pl. a csomagtartó vagy az autó mérete, lényegében egy kényelmes városi autót kerestem. Emiatt ebben a kategóriában kerestem valamit (107/C1/Aygo, 206+, Spark stb.), de sehogyan sem fért be a pénzkeretbe még az alap modell sem. Úgyhogy, a döntés egy Logan mellett maradt. A márkakereskedésben meglepetés: a Symbolt (Thalia) extra hyper szuper promón adták, olcsóbban mint a hasonló felszereltségű Logant. Formára kicsit furcsa volt (kezét törném a designernek, aki ezeket a hatalmas fényszórókat rárajzolta), na meg szűkebbnek is tünt mi a Logan, de hát ennyi pénzért? Kis gondolkodás után megvolt a döntés: Expression felszerelés + 1 utasoldali légzsák (mert valami okból 2010-ben a Renault csak extraként árulta) - ár: 5600 euro. Na, ennek az árnak köszönhető szerintem a sok szervizben töltött idő, de ugyancsak ez az ár miatt megbocsájtható minden neki.

Átvétel napja, haza hozom az autót, nagy az öröm, mosoly a fülemig ér. Sokat nem tartott, ugyanis rájöttünk, hogy az alternátor eléggé nyekereg. Nos, felhívni a szervizt, né mi a gond, válasz, semmi gond majd elmúlik. Nem telt el két hét után nem indult az autó, csak harmadik-negyedik kulcsolás után. Ha be is indult, fél perc után, váltórángatózás közben a motor megállt. Szervizt felhívni, menjek be. Nem kaptak semmit, az autó tökéletesen indul, az alternátorral nincs semmi baj. Hiába mondtam, hogy de igenis nem akart indulni, az alternátor meg nyekereg, nem hitték. Azaz hitték, csak ha ők nem látnak semmit, nincs milyen bajt keressenek. Emiatt két hétig videókamerával ültem be a kocsiba, de bezzeg akkor szépen indult. Végül is fórumokról megtudtma, hogy ez szoft hiba, a megoldás meg egyszerű: szoftver frissítés. Csak épp nem volt frissebb szoftver itt, úgyhogy kereken 2,5 hónapot kellet várjak mire a Renault Románia elérhetővé tette.

Az alternátort végül is elkapták az első olajcserénél, úgyhogy ki lett cserélve.

Megjött az ősz és az új probléma: indításnál egy borzalmas nyekergés hallatszik, ami 5mp-től 15 percig tarthat. Irány a szerviz, 1 hét után kiderült: a vízpompánál folyt el a fagyálló, ez oxidálta a görgőket, emiatt volt a hang. Vízpumpa - csere, görgők - csere, vezérműszíj - csere, bordásszíj - csere. Másnap ugyan az a hang, vissza szervizbe. Ha nem tudjuk mi az, barchobázzunk elmélet alapján kicserétlék a következőket: alternátor, szervópumpa, szíjak (2 alkalommal) majd végül is a klíma kompresszor. Ez kerek fél évbe telt, mire végre meglett az autó.

Eddig ennyi, ami baj volt vele, rengeteg sok időmet emésztette fel, szerencsére az 5 éves garancia a zsebemet megkímélte.

Említettem azt, hogy az ára miatt minden megbocsájtható az autónak, beleértve a hülye a megoldásokat is, pl. a ablaktörlő relé kattogása, a benzin lötyögése a tartályban (!), az ablaktörlő szokatlan törlési felülete (pont az ember orra elé nyomja a jobboldali lapát a vizet, a bal oldali meg nem ér annyira fel, hogy azt a részt is törölje, így ez szépen patak formájában lefolyik), az elektromos ablakok nem működnek a motor leállítása után vagy akár az ülési pozíció.

Javára legyen, hogy a rádió könnyen irányítható a kormányról, a hangszórók minősége kiváló, a légkondi nagyon jól hűt, a motor csendes és keveset fogyaszt, a csomagtartó hatalmas.

Hibalista

- - alternátor - - szoft - - vízpompa, görgők, vezérműszíj, bordásszíj - - jobb hangszóró - - klíma kompresszor - - Ami nem romlott el, de mégis cserélték: szervópumpa, alternátor második alkalommal,

Ide hordtam szervizbe

Lion Victoria marosvásárhelyi márkaszerviz

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2010
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Polo Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 2008 (2009)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)