Kényelmes munkásautó
Szöveges ítélet
Megvannak a hátrányai, de nem szabad elfelejteni, hogy a legolcsóbb új autók közt van, ami kapható. Én már sok mindennel mentem (Subarum impreza, Nissan navarra, Toyota celica stb), de akárki akármit mond, megfelelő váltókezeléssel 90/100 Km/h-ig megfelelően dinamikus, amit nagyon muszáj, le is lehet vele előzni (70km/h-val haladókat). Úttartásával sincs semmi gond, pedig nagyon tartottam tőle, mikor megvettük. A szél dobálja, de messze kevésbé, mint a Suzuki Wagont. Szélzaj jó erős a kocsiban, és engem a szakaszos ablaktörlésnél a relé kattogása halálra idegesít, ami Renault betegség. Nagyon kényelmes, az audió kiváló, és felhangosítható annyira, hogy még az erős szélzajt is elnyomja :). Fényszórói elég fényt adnak, csomagtér bőven megfelelő méretű (bár a rakodónyílás elég hülyén szűkre lett kialakítva), néhány okos megoldás is van benne (pl. visszapillantó tükrének kétfelé osztása, ami révén nincs többé holt tér). A motor gyenge, de 1.2-től még gyengébbet vártam. Igazán autópályán kevés az autó: se a futómű nem olyan stabil, a szél is dobálja, a motor fogyasztása is elég drasztikusan megnő, nagyon hangos a szélzaj, szóval egyszerűen nem élvezhető pályán.
A pedálok borzasztóan puhák, úgyhogy aki a kemény kuplungot szereti, véletlenül se vegyen ilyen kocsit! A váltó kézre áll, bár amit elsőre kipróbáltam a szalonban, 0 Km-es kocsi, és a hármasba nem úgy lehetett rakni, mint azt kellett volna: ezek szerint a török gyár némelyik kocsit már a szalagon nem úgy rakja össze, ahogy kéne.
Magasan ül a kocsi, és a futóműve is jól tűri a magyar utakat.
A gumik sokat számítanak a megfelelő úttartásban, figyeljetek a választásra, ez nem vw, ami bármilyen gumival ugyanazt az úttartást adja.
Ami még engem nagyon zavart az elején, hogy aránytalanul jelzi a tankjelző az üzemanyag fogyását. Mikor még félig a tank, az óra mutatója már a nullához közelít. Még mindig negyedig a tank, mikor a mutató nullára kerül, és kicsit később kigyullad a sárga lámpa. Én még simán 150 Km-t elmegyek a sárga lámpa kigyulladása után.
Igen zavaró még az utastér ócska hangszigetelése, ami miatt pl. tökéletesen hallani a tankban az üzemanyag lötyögését.
Hátul ülők 170cm magasság felett beverik a tetőbe a fejüket. Elől nincs gond, állítható ülésmagassággal mélyre tehető az ülés.
Ez egy alacsony kategóriás kényelmes személyautó, ami szerintem kiválóan alkalmas mindennapi munkára és közlekedésre. Megfelelő vezetési stílussal 6 liter alatt tartható az átlagfogyasztása.
Hibalista
- Fék gyakran nyikorog – Renault betegség, gyárilag ilyen - Renaultban állítólag gyári „széria”: szakaszos ablaktörlésnél a relé kattogása igen hangos -
Ide hordtam szervizbe
Csorna, Kristóf Autóház
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Marea | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
