Izmiralda
Szöveges ítélet
A 2.-ik Tháliám. A korábbi egy 2003-as volt. A mostaninak sokkal rosszabb a minősége, amely meglátszik az összeszerelésen, illesztéseken, anyagminőségen.
A ráncfelvarrás szépített valamelyest a típuson, de ez a minőség rovására is ment. A motorháztetőbe már nem raktak zajszigetelő filcet, helyette nyúlfarknyi jutott a csomagtérfedélre. A tetőkárpitba térképolvasót építettek be, de az üvegszál antenna rögzítésénél kispórolták a zajszigetelő lapot, így a viharos szél ill. nagyobb sebességeken a menetszél süvítése kiválóan hallható. Ui.a padlólemez zajszigetelése is csak az első ülések elejéig terjed, így innen is bőven jut menetzaj az utastérbe. Az ajtók szigetelése sem változott, mondhatni "neuralgikus" pontja a gépjárműnek, 70 km/ó felett az ajtók sarkai felől hallgathatjuk a légörvények néha idegtépő duruzsolását. Javulás van viszont a gyújtótrafóknál. A megbízhatatlan Sagemet Valeora cserélték, amely lényegesen strapabíróbb. A váltórúd gumikarika ütközője a használat múlásával 1-es és 2-es fokozatban továbbra is nyikorog. A gyári hátsó fékbetétek ragasztása siralmas. Ha leszakadnak tolatni a gépjárművel nem lehet. Bár 120e-t ki kéne bírniuk az enyém még 50e-ig sem jutott.
A szellőző ventilátor már alapjáraton is zajos, közepesnél pedig kifejezetten zavaró. Az első szélvédő gumitömítései egy idő után önálló életre kelnek és elindulnak felfelé. Ha időben észrevesszük akkor nem hagyjuk el. A csomagtartó hatalmas, csak nagyobb tárgyak a szűk nyílás miatt nem férnek be, a hátsó ülés lehajtása sem sokat ér, mert nincs síkban a csomagtérrel, így egy kerékpár behelyezése is probléma lehet. A gyári 175/65 14-es gumik nagyon ballonosak és keskenyek, ehhez még hozzájön a lágy felfüggesztés és kapunk egy billegő, szélérzékeny "babakocsit". Cserébe az úthibák nem ütnek fel jelentősen. A gyári CD-s rádiót nem tudom miért nem lehetett Mp3 kimenettel ellátni, főleg ennyi pénzért. Az ülések kellően puhák és kényelmesek, bár oldaltartásuk nem a legjobb. A 30e-es szervizciklust én soknak tartom, jómagam 20-25 között cseréltem az olajat.
Az index csipogása idegesítő ui. az ablaktörlő relé kattogása és a központi zár csillapítatlan robbanásszerű nyitása is. A kuplung kellemesen lágy, de mintha néha a felső szakaszban 1-1 pillanatra megragadna. A fékek jól fognak (feltéve ha minden rendben), a fékerő jól adagolható. Nedves időben és télen az üvegek nagyon gyorsan párásodnak, csak a klíma bekapcsolása segít, ez viszont ugye többletfogyasztással jár.
A kesztyűtartóba nem szerelték be a világítást, pedig a helyét kialakították. Ha a legmagasabb felszereltségi szintbe nem építik be, akkor meg minek? Összességében A-B-be elvisz. A minőség és összeszerelés gyenge közepest érdemel. Családi autónak akkor ajánlott, ha el tudjuk viselni a sok apró bosszantó hibákat, amiket a gyár már több mint 1 évtizede nem volt képes kijavítani.
Hibalista
- Bal hátsó fékbetét leszakadt. 2 db műszerfali középső levegőterelő lamella eltört. Első ajtók kédergumijai elvetemedtek. Bal első emelőpontnál a lemez meggörbült. Szelepfedél tömítés miatt olajszivárgás.
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Veszprém
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | Golf |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
