A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Thalia (2008)

Thalia 1.4 16V Alizé 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elvisz A-ból B-be

Szöveges ítélet

Életem első újonnan vett autója volt -- többet ilyen hibát nem követek el. Garanciaidőn belül szinte többet jártam szervizbe, mint utána évekig.

Amúgy nekem megfelelt, normális teljesítmény, normális fogyasztás, semmi extra. Egyedülléttől kétgyerekes családig szépen kiszolgált.

Beltér: nekem elöl-hátul kényelmes, bár ehhez a 165cm-es magasságom is hozzájárul -- ismerősök rendszeresen beverték a fejüket beszálláskor. :) Előtte keleti kocsijaim voltak, ill. egy Astra G-t vezettem egy darabig -- utánuk tökéletesen megfelelt. Rel. magas üléspozíció, jól látható-érezhető kocsihatárok... Ami zavart, az a rengeteg helyről (leginkább a tető felől) jövő ilyen-olyan nyikorgás, cicergés, ill. hogy a nekem kényelmes ülés- és kormánypozícióban a sebességmérő leglényegesebb (80-150) közti részét kitakarta a kormány.

Amúgy jól bírta a beltér a 12 évet, nem tört le, nem szakadt szét semmi az utastérben. Leginkább még a váltószoknyán látszik meg az idő. Az elektromos kütyükből sem halt meg semmi, összesen egy indexvisszajelző lámpa szűnt meg világítani (nem javíttattam meg).

Nedves időben a kocsi eléggé párásodik, ami télen (klíma hiányában) elég lassan szüntethető meg.

A csomagtartó óriási, de a pakolhatósága kriminális. Az utolsó 21"-es CRT monitorom egyszerűen nem fért be. :) Az IKEÁ-ba se ezzel a kocsival kell menni. De hát mit várjunk egy szedántól.

Motor, váltó, fékek: Az égvilágon semmi gond nem volt velük ennyi idő alatt. A kuplungnak megjelent egy furcsa hangja kb. 20-30e km környékén, garin túl. A márkaszerviz méltányosságból 50%-ot elengedett volna a cseréjének költségéből -- így is elég durva ára lett volna, így eltekintettem tőle. Aztán futott még 150e-et, és azóta sincs baja. Pedig még a feleségem is újratanult rajta vezetni, beleértve az emelkedőn elindulást is. :) A 98 lovas motor ehhez a kocsihoz, a megcélzott közönséghez szerintem elegendő. Országúton, emelkedőn előzve érezni, hogy itt a vége, minden más szituációban egy dinamikus, de traffipax-barát vezetési stílusnál untig elég. A 7.5-ös fogyasztás 80-85% Bp-re értendő.

Futómű, vezetési élmény: Olyan semmilyen. A futómű bírja a rossz minőségű utakat is, földutakat, 20cm-es nyomvályúkat, kátyúkat. Veszélyes szituációkban tud ijesztően billegni.

Megbízhatóság: a 12 év alatt kétszer hagyott az út szélén, mindkettőt az utolsó 2 évben követte el. Döntse el mindenki maga, ennyi pénzért ez jó-e vagy rossz.

Szerviztapasztalatok: A bp-i márkaszervizek egytől egyik katasztrofálisak. Az egyikben kilopták a kocsiból a csomagtartóvilágítást. A másikban nem gyári gyújtótrafót raktak be, hanem vmi használtat a kukából. Ezeket persze mind utólag vettem észre, és nem tudtam bizonyítani. A harmadikban az ablakemelő kínszenvedését 3x próbálták szilikonspray-vel orvosolni (ami 1 napig segített), negyedszerre kicserélték a bemutatóautó ablakemelő motorjára -- jó lehet bemutatóautót venni reanult-éknál. Mellesleg ez sem segített. Egy baleset után bevittem a karosszériaműhelybe a Kelenföldi útra, majd amikor átadták a kocsit, olyan irgalmatlan kotyogó hangja volt az egyik lengéscsillapítónak, hogy 20m után visszafordultam, és 5km/h-val mertem visszamenni, nehogy szétessen. A szerelő nem hallott semmit. :-) Végül a saját szerelőm megállapította, hogy valamit fordítva? hiányosan? hibásat? (már rég volt) raktak össze, egy új lengéscsillapító oldotta meg a problémát, és sose tudtam rájuk verni a hibát. Végül Hatvanba jártam le, az egy normális márkaszerviz.

Összefoglalva: Egy elfogadható ár/érték arányú kocsi, aminek a szervizháttere elfogadhatatlan. Mai fejjel, 3-4 évesen vettem volna meg ugyanezt a kocsit, mondjuk 1M-val olcsóbban, már gariidőn túl.

Hibalista

- Bajuszkapcsoló csere (gariban) - Ablakemelő motor (gariban, nem segített, egész életében lassú volt az anyósülés ablakemelője) - Gyújtótrafó 2 vagy 3 alkalommal (ebből az első garanciaidőn belül) - Indítómotor behúzórelé - Motortartó bak - Központi vezérlő vezetékszakadás 160e km-nél - Generátorprobléma (töltés nem volt, de a visszajelző lámpa nem világított) 160e km körül - Kipufogócsere 140e km-nél -

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerviz -- végigpróbáltam Bp-en az összeset, katasztrofális hozzáállás

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Magán - olcsó, megcsinálja, ami látványosan rossz, de gyanús hangok, nem egyértelmű hibák diagnosztikája már nem az igazi. Ez sajnos a márkaszervizre ugyanúgy igaz.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 180000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra G Következő autója? C-Max
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Thalia 2008 (2009)

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)