Elvisz A-ból B-be
Szöveges ítélet
Életem első újonnan vett autója volt -- többet ilyen hibát nem követek el. Garanciaidőn belül szinte többet jártam szervizbe, mint utána évekig.
Amúgy nekem megfelelt, normális teljesítmény, normális fogyasztás, semmi extra. Egyedülléttől kétgyerekes családig szépen kiszolgált.
Beltér: nekem elöl-hátul kényelmes, bár ehhez a 165cm-es magasságom is hozzájárul -- ismerősök rendszeresen beverték a fejüket beszálláskor. :) Előtte keleti kocsijaim voltak, ill. egy Astra G-t vezettem egy darabig -- utánuk tökéletesen megfelelt. Rel. magas üléspozíció, jól látható-érezhető kocsihatárok... Ami zavart, az a rengeteg helyről (leginkább a tető felől) jövő ilyen-olyan nyikorgás, cicergés, ill. hogy a nekem kényelmes ülés- és kormánypozícióban a sebességmérő leglényegesebb (80-150) közti részét kitakarta a kormány.
Amúgy jól bírta a beltér a 12 évet, nem tört le, nem szakadt szét semmi az utastérben. Leginkább még a váltószoknyán látszik meg az idő. Az elektromos kütyükből sem halt meg semmi, összesen egy indexvisszajelző lámpa szűnt meg világítani (nem javíttattam meg).
Nedves időben a kocsi eléggé párásodik, ami télen (klíma hiányában) elég lassan szüntethető meg.
A csomagtartó óriási, de a pakolhatósága kriminális. Az utolsó 21"-es CRT monitorom egyszerűen nem fért be. :) Az IKEÁ-ba se ezzel a kocsival kell menni. De hát mit várjunk egy szedántól.
Motor, váltó, fékek: Az égvilágon semmi gond nem volt velük ennyi idő alatt. A kuplungnak megjelent egy furcsa hangja kb. 20-30e km környékén, garin túl. A márkaszerviz méltányosságból 50%-ot elengedett volna a cseréjének költségéből -- így is elég durva ára lett volna, így eltekintettem tőle. Aztán futott még 150e-et, és azóta sincs baja. Pedig még a feleségem is újratanult rajta vezetni, beleértve az emelkedőn elindulást is. :) A 98 lovas motor ehhez a kocsihoz, a megcélzott közönséghez szerintem elegendő. Országúton, emelkedőn előzve érezni, hogy itt a vége, minden más szituációban egy dinamikus, de traffipax-barát vezetési stílusnál untig elég. A 7.5-ös fogyasztás 80-85% Bp-re értendő.
Futómű, vezetési élmény: Olyan semmilyen. A futómű bírja a rossz minőségű utakat is, földutakat, 20cm-es nyomvályúkat, kátyúkat. Veszélyes szituációkban tud ijesztően billegni.
Megbízhatóság: a 12 év alatt kétszer hagyott az út szélén, mindkettőt az utolsó 2 évben követte el. Döntse el mindenki maga, ennyi pénzért ez jó-e vagy rossz.
Szerviztapasztalatok: A bp-i márkaszervizek egytől egyik katasztrofálisak. Az egyikben kilopták a kocsiból a csomagtartóvilágítást. A másikban nem gyári gyújtótrafót raktak be, hanem vmi használtat a kukából. Ezeket persze mind utólag vettem észre, és nem tudtam bizonyítani. A harmadikban az ablakemelő kínszenvedését 3x próbálták szilikonspray-vel orvosolni (ami 1 napig segített), negyedszerre kicserélték a bemutatóautó ablakemelő motorjára -- jó lehet bemutatóautót venni reanult-éknál. Mellesleg ez sem segített. Egy baleset után bevittem a karosszériaműhelybe a Kelenföldi útra, majd amikor átadták a kocsit, olyan irgalmatlan kotyogó hangja volt az egyik lengéscsillapítónak, hogy 20m után visszafordultam, és 5km/h-val mertem visszamenni, nehogy szétessen. A szerelő nem hallott semmit. :-) Végül a saját szerelőm megállapította, hogy valamit fordítva? hiányosan? hibásat? (már rég volt) raktak össze, egy új lengéscsillapító oldotta meg a problémát, és sose tudtam rájuk verni a hibát. Végül Hatvanba jártam le, az egy normális márkaszerviz.
Összefoglalva: Egy elfogadható ár/érték arányú kocsi, aminek a szervizháttere elfogadhatatlan. Mai fejjel, 3-4 évesen vettem volna meg ugyanezt a kocsit, mondjuk 1M-val olcsóbban, már gariidőn túl.
Hibalista
- Bajuszkapcsoló csere (gariban) - Ablakemelő motor (gariban, nem segített, egész életében lassú volt az anyósülés ablakemelője) - Gyújtótrafó 2 vagy 3 alkalommal (ebből az első garanciaidőn belül) - Indítómotor behúzórelé - Motortartó bak - Központi vezérlő vezetékszakadás 160e km-nél - Generátorprobléma (töltés nem volt, de a visszajelző lámpa nem világított) 160e km körül - Kipufogócsere 140e km-nél -
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz -- végigpróbáltam Bp-en az összeset, katasztrofális hozzáállás
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Magán - olcsó, megcsinálja, ami látványosan rossz, de gyanús hangok, nem egyértelmű hibák diagnosztikája már nem az igazi. Ez sajnos a márkaszervizre ugyanúgy igaz.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 180000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | C-Max |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |