BMW-ből Thaliába
Szöveges ítélet
CÍM
Hát igen, így hozta a sors, hogy egy BMW 320D-ből (E90 limuzin 2006. 03. hó) átültem egy Thaliába. Reméljük ez csak átmenetileg lesz így. Nem is hasonlítanám össze a kettőt, mert nem is lehet, de árban sem, az biztos. A BMW egy szervízére többet költöttem, mint a Thalia 2-3 éves teljes karbantartására, ahogy eddig meg tudom ítélni.
KASZTNI
Sokkal szebb mint az elődje, az új ruhája kétségkívül csinosabb, barátságosabb, hátul nem annyira púpos mint a régi. Családban van egy régi Thaliánk is, 2003-as 1,4-es 75 LE, úgyhogy mindenben van viszonyítási alap. Hátul valóban szűk, kicsi a lábtér, a tengelytáv ugyanaz, mint a régi, ülések mások, két felnőtt+két kisgyereknek OK, csomagtartó változatlanul hatalmas és mindent befogad, de a nyílása nem túl nagy, ezért nagyobb családi utazásnál, amikor sok a cucc meg kell tervezni a bepakolást, sorrendben először a nagy csomagokat kell berakni, majd az egyre kisebbeket, különben nem kihasználható a hely. Kicsit keskeny, magasan van a súlypontja, de keskenysége miatt bármilyen parkolóhelyre befér, ajtók jól nyithatók.
MOTOR, VÁLTÓ
Ez a legjobb része. Erős, alulról húz, 1500-tól bőven van nyomatéka. 5 sebességes váltó jó átéttelezésű, 4. és 5. kicsit hosszabb, 5. 60 km/h alatt nem nagyon kapcsolható. Keveset fogyaszt, csak városban araszolva légkondival, hegyen 5.8-cal elmegy, országuton ennél kevesebbel is beéri, de még itt nincs pontos mérésem. 200 Nm nyomaték 980 kg-hoz bőven elég, teljesen nyugodtan és stresszmentesen vezethető, forgatni nem kell, de szükség esetén szépen leforog 4000-ig is. A váltó teljesen más mint a régiben, sokkal jobban, határozottabban kapcsolható, nekem könnyen jár, igaz, nagy hidegben még nem vezettem. A bejáratási olajat 4300 km-nél lecseréltem Elf Evolution SXR 5W-40-re (Elf Excellium utóda), előtte motortisztitóval utána Metabond C-vel kezeltem, azóta sokkal csendesebb hidegen és melegen is, és jobban tűri az 1500 alatti fordulatot, fogyasztása is visszaesett ezt mindenkinek ajánlom. Gyárilag nem tudom mi volt benne, de csak félig volt a szint a min. és max. között, és rendesen el is volt égve. Időközben áttértem a Castrolra, ez sokkal jobb minőség, full szintetikus, de figyelni kell a viszkozitásra, mert nagyon nem ajánlják az 5w-30-ast, állítólag ezt nem bírja a motor, nem mertem kipróbálni, pedig az még jobb olaj
FUTÓMŰ, FÉK
A futómű a régihez hasonlóan lágyabb hangolású, kanyarokban kicsit billeg, nem is szereti a gyors kanyarvételt, viszont ennek előnye, hogy rossz úton is kellemesen rugózik. Fékek a régihez képest határozottan fognak, jól adagolhatók, azonban a prémiumkategóriához képest gyengébbek, ezt azért szokni kell. Fékbetét és tárcsa jól bírja, 31 E kmnél szétszedtük de még majdnem 50 %-os volt a betét és a tárcsa is jó. A hátsó dobféket rendszeresen ki kell kompresszorral fújni, ezt sokan nem csinálják.
TUNING
Persze egy idő után nem bírja az ember, hogy ne kapjon jobbat, többet erősebbet. A tuning viszont kényes, én is sok helyen próbálkoztam már, de a neten talált autochip.hu, Misije valóban egészen kiváló, úgy hangolja az elektronikát, ahogy az ember akarja. Ésszerűen programoz, de úgy megy tőle az autó, mint az elmebeteg őrült. Az üzemanyagnyomáshoz 3-5%-ot ad hozzá, meg is mutatja, és ehhez emel turbónyomást, próbakör után módosít. Én 2x visszavetettem vele, mert az első körön nem volt vége a gyorsításnak, simán leforgatta 5200-ig, amikor korábban 4200 fölé nem akart menni. A füstölés csökkentése végett, meg a hosszabb élettartam végett kértem, hogy vegyünk vissza. Végül 20 lóerőt kapott és kb. 40 Nm-t, ezzel sokkal jobban gyorsít, és nagyon rugalmas lett, pályán gond nélkül tartja a 150-160at, szükség esetén letekeri óra szerint 190ig úgy hogy 170-180nal még utazni is tud, egy teljesen más világ. A fogyasztás nem nőtt, de sokkal jobban vezethető és végre élvezetes is lett. 100-110 LE-s autókat lehet vele bosszantani.
FOGYASZTÁS, ÜZEMANYAG
Városban általában 5,5, pályán 5,2-5,4, országuton 5 alatt, általában 4,7, de volt egy 4,4-es mérésem is. Az üzemanyagra nagyon vigyázni kell, csak minőségi, drága üzemanyaggal lehet járni, semmi noname, sarki cucc, mert vége a porlasztócsúcsoknak, javítás horror, akár egy rossz tankolás is végzetes lehet. Én Shell V-power Diesellel járok, nagyon bevált.
ALKATRÉSZEK (gyári Ft)
Olajszűrő: 3.200.-
Levegőszűrő: 7.200.-
Motorolaj Elf Evolution SXR 5W-40 1.700.- (motorolajbolt.hu), Castrol Edge 5w-40 2300.- (castrolmintabolt.hu)
ÖSSZEGZÉS
Nagyon kellemes kis autó, olcsó fenntartású, kis fogyasztású, a 85 LE-s dízellel mindenkinek ajánlani tudom, akinek nem számít a presztízs, és a hátsó nagy lábtér.
Hibalista
- Féklámpa kapcsoló elromlott, nem égett semmi, garanciában cserélték, ez Thalia betegség, a régiben is cseréltünk 2x
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner Budaörsi út 121. Dénes János
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Nyitrai Zoltán autószerelő Csepel II. Rákóczi Ferenc út 194
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 3650 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 320DA E90 | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
