Türk-mali, a legrémesebb.
Szöveges ítélet
A világ legócskább és legótvarabb autója egyben. 180-as magassággal mjár csak majom pózban lehet elöl ülni, hátra beülnöm sohasem sikerült, -az egészségem többet ér-. A váltója gatya, pontatlan, rosszabb úton kissebb gyakorlást igényel az elkapása az állandó kóválygás miatt, kátyúknál még vissza is üt. A motor (1.4. 75LE) kis fordulaton, városi használatban er?snek t?nik, de országúton 80-tól már váratlanul lehanyattlik. Kett?nél több személlyel már nem történik semmi. Terhelés alatt képtelen felpörögni -el?tte olasz autóim voltak- legalább harmadikig vissza kell kapcsolni a szörny? szerkezettel. A futóm? kétarcú, jó min?ség? útra, gyors autózáshoz tökéletesen alkalmatlan. Elképeszt? mértékben képes megd?lni, billegni, bentr?l ijeszt?. Gázadásra az orrát tolja, gázelvételre kanyarban azonnal megindul a fara. (Ez még az els? sorozatú Thalia.) Családi autónak, f?leg ha valaki kevés gyakorlattal vezeti okozhat meleg perceket. A vezetési hibákat megtorolja. Terepen, Budapesten viszont elemében van, földúton 60-nal könnyedén, csak el ne szálljon! A kormányzás könny?, teljesen visszajelzésmentes, de ütkézést?l ütközésig 4X fordul a volán. Ez f?leg városban vicces és izzasztó. A volán állíthatósága jelképes valójában mindenki legfels? állásban használja. Anyaga izzasztó. A m?szerek egyen Renault, unalmas narancssárga fénnyel. Az extrák igazi magyar igények szerintiek. A legérdekesebb az elektromos ablak, aminek bokamagasságban lév? kapcsolóit csak el?redöntve lehet használni, sohasem tudtam megszokni. Valószín?leg biztonságtechnikai okból ilyen, mert bármilen végtagot képes csonkolni, felhúzva lelkesen ropogtatja az ablakkeretet is ahogy megfeszül. Az üvegek er?sen torzítanak. Az övcsatok, kapcsolók, kézifék leginkább a trabantokéra emlékeztet. ez az els? autó ahol láttam, hogy kézzel vágják a gyárban a m?anyag kárpitot, a sorják f?leg az ajtók úszóinál tanulmányozhatók. Klíma nélkül nyáron pokol az autó, er?ssége viszont a csendes üzem, zeneallgatásra is alkalmas. A csomagtartó óriási zajos üreg, használhatóságát jellemzi, hogy a M*** áruházban vásárolt tv-készüléket nemhogy a csomagtartóba, de egyik nyíláson sem sikerült begyömöszölni. (Szégyenszemre a11 éves Tipóval kellett hazavinni, ahol még az ülést sem kellett ledönteni.) A fedél er?s szélben lecsapódik szép fejsebet okozva.
A megbízhatóságot nehéz megítélni. Els? nap, egy nyitás után elromlott a csomagtartó zárja, megnyugtattak, hogy típushiba, kicserélték, de visszavártak, hogy ez is elromlik hamar. A kerékcsapágyak már az új autón is szóltak, azt mondták ez ilyen. Az antennát menet közben hagytam el. A bels? világítás nagyobb es?knél megtelt vízzel, ami a térdemre folyt- (trabi feeling). Szervízben ismerték a problémát, szakszer? javítás 10dkg sziloplaszt. A ködlámpák az els? felkapcsolásra z7árlattal pukkantak. Ismeretlen m?anyagszecskák és csavarok bukkantak fel a legvártatlanabb helyeken.
A fényezés karcosodik, az ablaktörl? szánalmasan lassú volt. A ködlámpák kizárólag együtt használhatók (hátsó), hadd vakuljon a többi közleked?.
Azután egy évnyi együttélés során vége lett a rémálomnak.
Értékelés: nyugdíjasoknak telekre járni, almával teli csomagtartóval, keveset O.K. A többieknek nem ajánlom
Hibalista
- Csomagtartó zár els? nap!!!
- Kerékcsapágyak
- Bels? világítás beázott
- ködlámpák zárlata
- Antenna
Ide hordtam szervizbe
Renault Baumgartner
Volt ismer?s, ezért nem objektív.
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Tipo 1.4 i.e. | Következő autója? | Tipo 1.6 i.e. SX |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.2/10) |
