Török teherhordó
Szöveges ítélet
Én még 2001-ben vettem első generációs Thaliát, de nem azért, mert a formája megtetszett, hanem mert anyagi helyzetemből erre futotta. Ebből következik hogy nem a legszebb, legigényesebb autó, amit el tudtam képzelni magamnak, de majd talán legközelebb…
Nos ezek után egy-két apró, személyes tapasztalatot leírnék. Először is itt a hatalmas csomagtartó, amely valóban nagy, de elég kis nyíláson rakodható, mely csökkenti az értékét. Elvben a hátsó ülés lehajtása után tovább növelhető a mérete, de szintén a kihasználhatóságát csökkenti, az ülés háttámlája mögött elhelyezett vastag merevítő lemez. Az utastérről talán csak annyit, hogy kategóriájához mérten kényelmes (bár hátul inkább csak 2 ember fér el), csendes, de a burkolatok (főleg a műszerfal) kopogósan kemény, olcsó anyagokból készültek. Szerintem az autó erőssége a motor, sebességváltó egysége. Rendkívül dinamikusak az 1,4 16 szelepes modellek, elfogadható (átlag 6,9 l/100 km) benzinfogyasztás mellett. Igen jól eltalálták a kormány szervo rásegítését, és az autó rugózását, fékeit. Természetesen a korróziónak semmi nyoma, de ez természetes bármely ilyen korú autónál.
Hibalista
- Igazából csak egy komoly hibája volt, de azt egy életre megemlegetem. A slusszkulcsba épített indításgátló elektronika adta meg magát. Az még hagyján, hogy az autó egyszer csak nem indult be (még szerencse, hogy a lakásomtól „csak” 25 km-re voltam, így a pótkulcsért gyorsan el tudtam rohanni). Az igazi meglepetés a szervizben ért, amikor közölték, hogy a javítási költség 44000 Ft lesz. Rendszeresen szervizeltem, karbantartottam, ennek ellenére nem tudtam úgy a Békési vecsési márkaszervizéből eljönni, hogy nem találtak volna valamilyen 10000-30000 Ft-os állítólagos problémát. Az utolsó alkalommal is megemlítették, hogy a hátsó fék munkahengereket kellene cserélni (kb.36000 Ft), de már csak mosolyogtam rajta és közöltem velük, hogy azt már a következő tulaj cserélteti. Őszintén szólva, nem voltam szomorú, amikor megszabadultam a Thaliától és a Békési Márkaszervíztől.
Ide hordtam szervizbe
Békési Vecsés
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Clio I | Következő autója? | Japán autó |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
