Török "rakott"
Szöveges ítélet
Újonnan vettük. Reméltük, hogy jobb lesz, mint az előző 2003-as Thalia, de nem.
A karosszéria tényleg szebb lett, de még lehetett volna rajta faragni. A változások: 2007-től (Prestige felsz.) nincs motorháztető szigetelés, viszont van csomagtér ajtókárpit. Van térképolvasó lámpa, de nincs kesztyűtartó világítás. Lehet rendelni aut.légkondit és elektromos állítású/fűthető tükröket. A bőr sebváltó és kormánykerék javít a komfortérzeten és az audio is javult egy hangyányit a műszerfalba beépített kis "csipogóknak" köszönhetően.
Ami jó: kényelmes, bár a hátul ülőknek kicsi a lábtér. Nagy csomagtartó. Az aut.légkondi jól hűt és megfelelően szabályoz. A motor teljesítménye jó, a magasabb fordulatszámtartományokban jól húz és dinamikus autózást tesz lehetővé. A fogyasztás elfogadható. 5,7(90km/ó)-7,0(130)-8,2(város télen rövid (6-7km) úton a "kertek" alatt. A légkondi plusz fél liter.
A fék hatásos és jól adagolható, a kuplung könnyű, a váltó viszonylag kis erővel és jól kapcsolható.
A futómű jól elnyeli az úthibákat. 30.000 km-es szervizciklus. Assistance garancia.
Ami rossz: a tetőantenna nem megfelelő szögbe állítása és anyaga miatt nagy sebességnél (és állóhelyben viharos időben is) iszonyatos fütyülő hang keletkezik, ami zavarja az utastérben ülők komfort érzetét.
A futómű illetve a felfüggesztés puhasága miatt a karosszéria kanyarokban hajlamos a billegésre. A karosszéria szélérzékeny. A váltó 1.-2. fokozatokban nyikorog, mert a szoknya alatt lévő műanyag ház belső oldaláról egy idő után a gyári zsír elfogy. Az ablaktörlő lapátok hamar kopnak. Az ajtók nehezen csukódnak. A hátsó ülést nem lehet osztottan dönteni csak egyben és lehajtásnál "lépcső" képződik. Kevés a pakolóhely, főleg hátul.
Gyárilag nincs pollenszűrő. Az üzemanyagmérő pontatlan, a sebességmérő 110 km/ó-ig 3-5 km/ó-t, az felett 6-8 km/ó-t felfelé csal. Zajos szellőzőventillátor.
Sok a kopogós műanyag, amely könnyen sérül. A csomagtér nyílása szűk, a csomagtér kp.zár vezetéke hamar elnyíródik. A gyári gumik túl keskenyek, már az eggyel nagyobb váltóméret (180/60 R14) lényegesen javít a menettulajdonságokon.
Ami iszonyú: A karosszéria zajszigetelése és illesztései, főleg az ajtóknál, ami miatt 90-100 km/ó-nál nem érdemes gyorsabban haladni az erős szélzaj miatt. Plusz 30-40.000 Ft-t kell zajszigetelésre költeni, ha elfogadható mértékre akarjuk csökkenteni a zajt. Az ablakok 1/4-3/4 lehúzott állapot között ropognak és lötyögnek és valószínűleg vékonyabbak is mint más márkáknál. Az index csipogása idegesítő, az ablaktörlő relé a legkisebb fokozatban kattog, mint a régi szoc.reál autókban. A központi zár nyitása és zárása csillapítatlan és hangos.
Összegezve: Van már jobb és szerethetőbb autó, a minőség bizonyos szempontokat nézve kifogásolható. Értéktartása rossz, nem könnyű eladni.
Hibalista
- Még semmi, azonban párás, nedves időben a gyújtótrafók közül valamelyik kihagy egészen addig amíg a motor kicsit be nem melegszik.
- Ablaktörlőlapátok cseréje aeroblade-re.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | Német vagy koreai márka |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
